elpaco elpaco skrev:
Var förbi jula skara. De har många aeg-maskiner. De ligger som regel på 50% av ursprungspriset. Det finns även tex /280l kompressorer Stanley och 20kw dieselvärmare för halva priset.
Jag undrar varför varuhusen skickar iväg sina reavaror till Skara?
Finns det ett sådant enormt behov av AEG-maskiner o annat där borta?:rolleyes:
Jag är övertygad om att de sålts ut även här.

K knipo skrev:
Jag undrar varför varuhusen skickar iväg sina reavaror till Skara?
Finns det ett sådant enormt behov av AEG-maskiner o annat där borta?:rolleyes:
Jag är övertygad om att de sålts ut även här.
Det är nog inte så att reavaror skickas från butiker till Skara eller Eskilstuna som har outlet utan det är nog mestadels servicereturer och sådant som inte kan säljas p.g.a. att förpackningar är trasiga eller saknas och visningsexemplar på sådant som skall utgå ur sortimentet.

Fast det var ju precis det de gjorde i Kristianstad.
De skickade upp det mesta av sina AEG-maskiner till Skara.
Så sade han till mig.

Det kan nog stämma men troligtvis inte till outleten utan säkert till sitt centrallager som ligger där. Maskinerna på outleten saknar förpackningar och är märkta demoex. Det var även några från service.
En korg full med orange-svarta AEG 18V handverktyg utan förpackning märkt "demoex" och prisskyltar på outlet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Outletbutik med diverse verktyg utan förpackningar, inklusive märkta AEG demoex kapsågar.
Skapa konto

En samling AEG-slipmaskiner märkta som demoexemplar i en outletbutik, utan förpackningar.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Troligtvis blir det "Kinesrea" ute i varuhusen framöver. Butikerna behöver hyllplats till den nya satsningen på Makita och jag tror att varje butik kan nog styra procentsatserna efter lokala behov och lagerstatus. Sker det en förändring på Värmdö lägger jag in en notis.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Makitaprodukterna skall vara på hyllorna i butikerna i början av mars.
Troligtvis hamnar AEG produkterna på ett %Torg i butikerna framöver.

Skärmdump av chattkonversation angående ersättning av AEG-produkter med Makita-produkter i butik.
Skapa konto

Skärmdump av en chattkonversation där Makita och AEG verktygsleveranser diskuteras.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
P
Lär inte vara några speciella makita maskiner dom tar in.utav tidigare års erfarenheter har det ju varit mest billigare maskiner och inte dem maskiner som är riktade mot hantverkare (som vi husabyggare mest dreglar över) sen är dom billigare än bauhaus så är det ju bauhaus med prisgaranti som gäller..

Fast jag har 3h till bauhaus och 45min till jula så för min del är valet enkelt

P pleqtiz skrev:
Lär inte vara några speciella makita maskiner dom tar in.utav tidigare års erfarenheter har det ju varit mest billigare maskiner och inte dem maskiner som är riktade mot hantverkare (som vi husabyggare mest dreglar över) sen är dom billigare än bauhaus så är det ju bauhaus med prisgaranti som gäller..

Går ju beställa på bauhaus.se med...

Använd kod VP10SE på Verktygsproffsen.
Få 10% rabatt på hela köpet. Koden gäller bara idag!

Köp: www.verktygsproffsen.se

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
P
Nu vet inte jag om detta hör till verktyg men var nyss på bauhaus och dem hade 50% på allt från Gardena så det vart ett par slangvagnar kopplingar, vattenspridare osv

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Bauhaus Bäckebol
En DeWalt-produktpackning på en pall med en röd palltruck, försedd med en röd "Utförsäljning 50%" lapp.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
S schlump skrev:
Bauhaus Bäckebol
[bild]
Ett ex? Köpte du den? Fanns flera? Upplys oss ..

elpaco elpaco skrev:
Ett ex? Köpte du den? Fanns flera? Upplys oss ..

Det verkar ju stå minst två på pallen där iaf...

Fanns kanske fyra exemplar i fredags när jag var förbi, köpte ingen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.