Kul med tips o åsikter! Det kommer bli en knopp i obehandlad/matt mässing. Antagligen lite mittemellan sådär. Men det fina är att man enkelt kan byta en knopp. Har surfat och funderat så mycket att jag inte orkar längre. Nu får skåpet bli klart helt enkelt.
En dag passerar jag en beslagsbutik där man kan känna och klämma. Då hittar jag något fint. Eller en loppis...
En dag passerar jag en beslagsbutik där man kan känna och klämma. Då hittar jag något fint. Eller en loppis...
Har sågat upp Katos skivor. Det räckte till panelen bak och ett hyllplan.
Sedan monterade jag ihop skåpet.
Batterierna från Kina kom också så jag kunde fippla med magnetlåsningen. Det blir två bitar, en upp och en nedtill. 3-4 magneter i varje hål. Valde att plugga igen baksidan. Övre biten fick skruvhål. Den nedre biten skruvas fast underifrån.
Fungerar bra!
Total tidåtgång: 70 timmar... typ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sedan monterade jag ihop skåpet.
Logga in
Skapa konto
Batterierna från Kina kom också så jag kunde fippla med magnetlåsningen. Det blir två bitar, en upp och en nedtill. 3-4 magneter i varje hål. Valde att plugga igen baksidan. Övre biten fick skruvhål. Den nedre biten skruvas fast underifrån.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fungerar bra!
Total tidåtgång: 70 timmar... typ
Här får ni en försmak på skåpet med en jämförelse av föregångaren.
Har beställt följande knoppar 1, 2, 3
Ska avsluta tråden med lite fler och bättre arrangerade bilder när knopparna är valda!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har beställt följande knoppar 1, 2, 3
Ska avsluta tråden med lite fler och bättre arrangerade bilder när knopparna är valda!
Verktygstokig
· Halland
· 7 536 inlägg
Först, tack till Katos för de fina askplankorna. Sen tack för visat intresse och kommentarer. (Vald knopp är ju rätt lik Klaugust:s första tips. Tack!)
Såga på kära finsnickare!
Såga på kära finsnickare!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fin knopp! Jag gillar gammal stil i många fall men på det skåpet är det helt rätt val. Mycket fint skåp också och mycket inspirerande process!
Lite arkitektfunderingar: Nu vet jag inte när ditt hus är byggt eller liknande men jag själv tänker så att den fasta inredningen, väggfasta hyllor, kök, ytskikt, socklar och golv och liknande helst ska vara tidsenligt med byggnaden. (I vårt fall 1910-20-tal). Den lösa inredningen får dock gärna med fördel vara modern eller tidlös, så du har valt helt rätt oavsett vilka förutsättningar som gäller. Ditt skåp ser just tidlöst ut. Det skulle kunna vara en designklassiker från femtiotalet eller en samtida dyrgrip. Mycket bra!
Lite arkitektfunderingar: Nu vet jag inte när ditt hus är byggt eller liknande men jag själv tänker så att den fasta inredningen, väggfasta hyllor, kök, ytskikt, socklar och golv och liknande helst ska vara tidsenligt med byggnaden. (I vårt fall 1910-20-tal). Den lösa inredningen får dock gärna med fördel vara modern eller tidlös, så du har valt helt rätt oavsett vilka förutsättningar som gäller. Ditt skåp ser just tidlöst ut. Det skulle kunna vara en designklassiker från femtiotalet eller en samtida dyrgrip. Mycket bra!
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Bra jobbat! Det blev riktigt snyggt!