Microkatten
Motorljud och spånsug nu utbytt mot fågelkvitter och sopkvast!
En närbild av ett handhyvelverktyg med trähandtag och gyllene justeringsknoppar på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hjuluppsättning av fiolstråkar placerade på en hylla vid en trävägg, arbetsverktyg och spån indikerar nyligen slutfört arbete.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Tallguy196 och 15 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Motorljud och spånsug nu utbytt mot fågelkvitter och sopkvast!
[bild]
[bild]
Kul att en sådan kom upp i flödet, min fru frågade igår vad jag önskade mig i födelsedagspresent och då kom jag att tänka på en sådan hyvel. Svaret blev att jag hade tillräckligt många hyvlar. Men jag hävdar envist att man alltid har en för lite.

Samling hyvlar av olika storlekar och modeller på en arbetsbänk i en snickarverkstad.
Skapa konto

Microkatten
Vad tror din fru att en plow plane, dado plane i olika dimensioner, rabbet plane, moving fillister plane, beading plane kostar att köpa separat? Ni skulle ju tjäna enormt mycket pengar genom att endast köpa kombinationshyveln istället! ;)

• Gilla
jackt
  • Laddar…
En liten såg kan väl alltid vara bra att ha :)

• En liten Bosch cirkelsåg på en bänkskiva med en öppen verktygslåda och BOSCH-skena på en bardisk i ett kök.
    Skapa konto
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Den här verkar enligt många kommentarer här på forumet vara ett använbart hjälpmedel. Köpte en idag. 20kr här i Mittens rike kan det vara värt för att prova.

• Tumstock och vinkelhake på ett ljusgrått underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
pfb och 5 till
  • Laddar…
Lite Bosch att ha bland verktygen blev det.
Hamnat i deras 12v system nu
Bosch 12v verktyg inklusive borr/skruvdragare, batterier och sågklingor upplagda på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
-druvan och 7 till
  • Laddar…
P
Fick oxå ett paket idag, så nu kan man göra kaffe ståndsmässigt :crysmile:;)

• Makita trådlös kaffebryggare i emballage som nyligen packats upp från en kartong.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
[bild]
Vad är det som ligger mellan L-boxxen och mätstickan?

Ficklampa?

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Sån här gissar jag (y)
Bosch GLI 12V-300 arbetslampa på rea, utan batteri och laddare, från en webbshop.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Precis som grabbarna säger, en liten lampa.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
[bild]
Inget dåligt system att hamna i!
Otroligt många bra verktyg!
Jag använder 12v systemet till nästan allt!
Til skruv över 120mm brukar det bli 18v.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Jag ärvde mig in i det blå 10,8/12v träsket. Men jag är fortfarande osäker på vad gubben skulle ha tre borrskruvdragare till... Mutterknacken, ficklampan, sticksågen, skruvdragaren, multiverktyget, kapmaskinen etc förstår jag. Men tre borrskruvdragare? Madness!
Fast jag får erkänna att jag fortfarande föredrar min aeg på 18 volt då den har bättre grepp och balans. Och har 20 minuters laddtid.
#TeamOrange

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Tre skruvdragare är ju minimum! ;)
En för att förborra, en för att försänka och en för att skruva. Eller en för att...
Jag har tre st och måste erkänna att jag stundtals gärna haft en till. Otroligt smidigt att inte behöva ta ur och byta borr/försänkare/bit ideligen.

//Ronnie

• Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag ärvde mig in i det blå 10,8/12v träsket. Men jag är fortfarande osäker på vad gubben skulle ha tre borrskruvdragare till... Mutterknacken, ficklampan, sticksågen, skruvdragaren, multiverktyget, kapmaskinen etc förstår jag. Men tre borrskruvdragare? Madness!
Fast jag får erkänna att jag fortfarande föredrar min aeg på 18 volt då den har bättre grepp och balans. Och har 20 minuters laddtid.
#TeamOrange
Kanske gjorde han som jag - ville ha en laddare och fler batterier till maskinerna - och det billigaste vid den tidpunkten var att köpa skruvdragarpaket med batterier och laddare (skruvdragaren kom som en bonus). Men 3 är ju inte så farligt - 30 då skulle jag varit orolig...

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.