78 700 läst · 543 svar
79k läst
543 svar
Ekängen/Linköping, finns det fler som ska bygga?
Vi kommer också så, förhoppningsvis hinner vi göra det innan det blir försent.
Bergs Mark fick vi en offert av, den var skyhög, det var inte ens ett allternativ att anlita dem, om de sedan inte lägger på bra jord så är det ännu värre. :-?
Välkommen till Ekängen Utmaningen
Bergs Mark fick vi en offert av, den var skyhög, det var inte ens ett allternativ att anlita dem, om de sedan inte lägger på bra jord så är det ännu värre. :-?
Välkommen till Ekängen Utmaningen
Då ska jag spana in hur er matta ser ut framåt vårkanten. Då kanske det är ni som står och plockar ogräs ;D
Jag testkörde förresten en lånad projektor i helgen. Blev lite lågbudget med en ljusgul vardagsrumsvägg som duk men det blev ändå förvånansvärt bra bild (fast jag är nog inte den kinkigaste vad gäller ljud & bild). Måste nog omprioritera posterna i möbelkontot. :
Jag testkörde förresten en lånad projektor i helgen. Blev lite lågbudget med en ljusgul vardagsrumsvägg som duk men det blev ändå förvånansvärt bra bild (fast jag är nog inte den kinkigaste vad gäller ljud & bild). Måste nog omprioritera posterna i möbelkontot. :
Jag har en 60kilos Barco CRT projektor som står på golvet i biorummet, du kan få låna hem & provköra den. (Jag har aldrig startat den så jag vet inte ens om den fungerar)
Förmodligen blir det att använda min Sanyo LCD projektor, den väger typ 6kg
Förmodligen blir det att använda min Sanyo LCD projektor, den väger typ 6kg
Huh, så pass?janbo skrev:
Fast det är klart att firman ska ju så och driva upp gräset och sedan skära till lagom bitar och lasta det på pall och sedan transportera det till kunden, som förmodligen inte ligger i närheten.
Det lär bli så själv...
Hur tjockt lager matjord behöver man lägga på för att det ska bli bra?
Tråkigt att höra, får väl kolla Lundgrens vad de ska ha. De verkar ju vara bra att ha och göra med. Sedan hänger det väl på var de köper jorden ifrån också, en kompis köpte från jordterminalen och fick riktig skitjord (och då menar jag inte att den var välgödslad)janbo skrev:
Va, ska man ha sånt ocksåjanbo skrev:
Grunden är äntligen gjuten, nu ska den bara hinna brinna klart till på fredag för då kommer HUSET
Vi sådde kanske 3/4 av tomten, fröna kostade ca 600 kr. Det var en hel del jobb att få det platt och bra, dessutom har vi inte kunnat använda denna del av tomten. Vi skulle egentligen ha sått hela men grovplanering var inte klar och så räckte inte den matjord som vi hade. Prisskillnaden är nog mellan 8-10 ggr, men vi tycker det var värt det. Det är en fröjd att se gräset från vägen...B. Klingspetz skrev:
Vi är i varje fall ganska glada över att vi inte hann så i början på sommaren... det hade förmodligen inte blivit så mycket gräs kvar efter all torka!
Jo tack, där har vi också varit. Tänk om man hade tänkt på att ställa sig i den när man började plugga istället för 3 år efter att man pluggat klart och börjat arbeta, då hade man sparat ett par hundratusen på tomtenZelda skrev:
Ge inte upp, förr eller senare kommer er chans också, det måste man tro på annars blir man tokig.
Så talar en sann människovänjanbo skrev:
Vad är lamellgardiner? (gardiner är inte riktigt min avdelning)
Har undrat lite om dessa stora fönster som numera finns på många hus... och sedan dessa stora täcken, eller skynken eller andra typer av gardiner som täcker för fönstren. Vi har en del fönster som går ända ner till golvet och då kan man ju inte utnyttja golvytan till något annat än en kruka med blomma (som en sorts gardin då).janbo skrev:
Enfaldiga jag kan tycka att antingen har man stora fönster (med full insyn/utsyn) eller en vägg (utan insyn/utsyn).
Fast med en "bulvangardin" har man å andra sidan valet...
Annars vore ju ett komplett fönstertak något.. tänk att sitta framför brasan o titta upp mot stjärnorna... Jobbigt med skottningen bara...