Jag kan iaf tömma vardagsrummet på saker vilket ska bli GRYMT skönt :)
 
Nygren: ja, glädje ett steg i taget har man fått lära sig...! :)

Frenger: Har ni provat "tjoklafset"? Gjorde ni något åt det sen?

Vi satte en liten buske häromveckan och då kände jag lite försiktigt och det verkade inte finns någon botten direkt på vissa ställen...

På ett ställe försvann jorden 10-15 cm ner, blev ett 15 x 25 stort hål! Det var väl någon undervattensflod som hittat sin väg igen... Man blir ju lite orolig inför våren!
 
Hellberg skrev:
Ja du.. hehe. Det kan du ju tro!  ;)
;D
 
Förresten, om det är någon som vill spela lite Texas Hold'em i Ekängen nu på lördag kväll (i en högst privat tillställning) är det bara att kontakta mig!

Då kan man ju dessutom passa på att spana lite i vårt hus... ;)
 
Är det redan dags att spela bort huset, man måste väl få packa upp först ::)
Fast å andra sidan, det är ju onödigt arbete ;D
 
Packa upp gör jag gladeligen... varje kartong, varje hörna, varje kasse som blir uppackad och lagd i.. ehum, en byrå eller bokhylla eller skåp är en fröjd!

Det jobbiga är när man flyttar runt grejerna från ena hörnet till det andra, från ena rummet till det andra... :surprised: Tror vi har 2 "omöjliga" lådor kvar nu som står i andra hörnet i garaget. Och några lådpr till med böcker som ska in i... hmmm.. kaminen, kanske! :D

Spela bort?! Här snackar vi endast finansiering.... :cool:
 
Hellberg skrev:
Frenger: Har ni provat "tjoklafset"? Gjorde ni något åt det sen?
Jag vet inte riktigt hur det går med tjoklafset. Vi passade på att lägga ut matjord när det var lite mindre mjukt än vanligt och sedan sådde vi. Jag vågar inte gå på "gräsmattan" ännu så jag vet inte om det kommer att bli bra. Men vi har en liten mysig pöl på den där det var som klafsigast och den ser väldigt mjuk ut. Vi får se till våren....

//Pål
 
frenger skrev:
Vi får se till våren....

//Pål
För en gångs skull känns det skönt att det är ett tag dit. Man har ju fortfarande lite pyssel inomhus. ::)
 
janbo skrev:
För en gångs skull känns det skönt att det är ett tag dit. Man har ju fortfarande lite pyssel inomhus. ::)
Lite? :surprised:
 
janbo skrev:
För en gångs skull känns det skönt att det är ett tag dit. Man har ju fortfarande lite pyssel inomhus.  ::)
Köpt nytt julpynt än..? Det går ju inte an att i nya huset komma dragandes med ljusstakar, gardiner, dukar etc från 1983!? :surprised:
 
Jag har avecklat julfirandet i år, har fasen inte tid ;D
 
Hellberg skrev:
Köpt nytt julpynt än..? Det går ju inte an att i nya huset komma dragandes med ljusstakar, gardiner, dukar etc från 1983!?  :surprised:
Till min frus förtret brukar jag bannlysa julpynt innan december månad. Men när vi väl är där så ska nogf en kompetent gran köpas in. Den lilla busken man hade i lägenheten duger nog inte längre.
 
Brukar det finnas nån granförsäljning i Ekängen?
 
Du bor ju i skogsbrynet Hellberg, smyg in o såga ner en :)
 
A. Nygren skrev:
Klingspetz, har ni flyttat in än? ;)
Nä det är ett tag kvar. Alla innerväggar är resta och elektrikern har börjat med sin bit.

Att jag inte svarar förrän nu beror på att bevakningen av den här tråden hade slutat fungera, så jag trodde att den hade dött ut...

Kul att se att så inte var fallet  :)

Nu ska jag åka ut och kolla om elektrikern är på plats, det lät som att han skulle jobba i helgen. Han verkar jobba dygnet runt just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.