3 396 392 läst · 18 267 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Mycket snyggt jobb. Har du lust att lägga upp lite beskrivning om metoder och material ? Har ett liknande objekt att fixa till.SamiHus skrev:
Körde lite med bordssågen och blev tvungen att tömma hinken. Jag har en enkel uppsättning med en gammal asksug och en gammal dammsugare.
När jag tömde dammsugarpåsen fanns det så här mycket!
Då har jag ändå tömt 2 stora sopsäckar med spån. Funkar rätt bra!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag tömde dammsugarpåsen fanns det så här mycket!
Logga in
Skapa konto
Då har jag ändå tömt 2 stora sopsäckar med spån. Funkar rätt bra!
Micklar lite golv, det kan verka tillkrånglat att längskapa golvplankor med kap- och gersågen men nöden har ingen lag.
Jag skulle vilja växla några ord med grabbarna som gjöt vår platta....
Jag skulle vilja växla några ord med grabbarna som gjöt vår platta....
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är inte kap o gersågen ett utmärkt verktyg för att kapa golvplank eller vad har jag missat de gånger jag använt min till det..? Är det sticksåg som är det "korrekta"?bulleribock skrev:
Jag har ingen aning, kompisen som är golvläggare kör sticksåg (det var förövrigt lån av hans sticksåg som lurade ner mig i Festoolträsket) men även för mig är gersågen snabb och smidig. Kompisen lär dock mobba mig...Ola C skrev:
Jag kan tänka mig att det kan va hyfsat snabbjobbat med sticksåg då man kan ta sticksågen till planken och slippa flytta planken till kap gersågen...men för oss som inte jobbar med golvläggning professionellt känns kap geren som ett hyfsat val, iaf där det är "raksträcka" utan konturändringar i väggen.
F**k it.....klingor kan slipas om.....kör vidare på HKC:n
Kollar om det är bättre, problemet är att jag har gersågen i lekhörnan på andra sidan av kåken.
Med jiddrade jag inte här hade jag vart klar vid det här laget
Logga in
Skapa konto
Kollar om det är bättre, problemet är att jag har gersågen i lekhörnan på andra sidan av kåken.
Med jiddrade jag inte här hade jag vart klar vid det här laget