Campar Campar skrev:
Vilket ångest du ger mig, jag har en 6:a & 7:a som ser ut precis så där...:sleep:
Julledigheten räddad!

• Haha
Campar
  • Laddar…
Smällde upp tvn och bänken på väggen, kablarna får fixas snart:rolleyes:
Lättstädat blir det iaf(y)

• Tv och tv-bänk monterade på vit vägg, synliga kablar, golv i träimitation, sovrum i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Köpte en skitrostig Stanley 7a förra helgen och idag renoverade jag klart den. Mycket svett men fin blev den. Provade lite ändring av handtaget och verkar ha lyckats bra. På korten är också min så kallade boomarm med, byggt den av en gammal krycka:).
[bild]

[bild]

[bild]
Mycket snyggt jobb. Har du lust att lägga upp lite beskrivning om metoder och material ? Har ett liknande objekt att fixa till.

Körde lite med bordssågen och blev tvungen att tömma hinken. Jag har en enkel uppsättning med en gammal asksug och en gammal dammsugare.
En verkstadsbild med bordssåg, asksug, och dammsugare omgiven av träspån och verktyg.
Skapa konto

När jag tömde dammsugarpåsen fanns det så här mycket!
Verkstadsutrymme med en öppnad dammsugarpåse och spån, asksug och dammsugarbehållare på golvet.
Skapa konto

Då har jag ändå tömt 2 stora sopsäckar med spån. Funkar rätt bra!

• Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
Micklar lite golv, det kan verka tillkrånglat att längskapa golvplankor med kap- och gersågen men nöden har ingen lag.
Jag skulle vilja växla några ord med grabbarna som gjöt vår platta....
Golvplankor med kapade kanter och utskuren cirkulär form i centrum, verktyg och svarta markeringar synliga.
Skapa konto
Kap- och gersåg från Festool som används för att längskapa ett ljust golvplank.
Skapa konto

bulleribock bulleribock skrev:
Micklar lite golv, det kan verka tillkrånglat att längskapa golvplankor med kap- och gersågen men nöden har ingen lag.
Jag skulle vilja växla några ord med grabbarna som gjöt vår platta....
[bild] [bild]
Är inte kap o gersågen ett utmärkt verktyg för att kapa golvplank eller vad har jag missat de gånger jag använt min till det..? Är det sticksåg som är det "korrekta"?

• Gilla
Toddbertuzzi och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Är inte kap o gersågen ett utmärkt verktyg för att kapa golvplank eller vad har jag missat de gånger jag använt min till det..? Är det sticksåg som är det "korrekta"?
Jag har ingen aning, kompisen som är golvläggare kör sticksåg (det var förövrigt lån av hans sticksåg som lurade ner mig i Festoolträsket) men även för mig är gersågen snabb och smidig. Kompisen lär dock mobba mig...

Håller med @Ola C! Kap/Gersågen är klockren till det där. Sticksåg är för långsamt.

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Håller med @Ola C! Kap/Gersågen är klockren till det där. Sticksåg är för långsamt.
Hade det funnits laminatklinga till HKC55 hade jag använt den istället, men gersågen var bra.

Jag kan tänka mig att det kan va hyfsat snabbjobbat med sticksåg då man kan ta sticksågen till planken och slippa flytta planken till kap gersågen...men för oss som inte jobbar med golvläggning professionellt känns kap geren som ett hyfsat val, iaf där det är "raksträcka" utan konturändringar i väggen.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
F**k it.....klingor kan slipas om.....kör vidare på HKC:n
Hand som använder en Festool HKC 55 sladdlös cirkelsåg på en skena för att kapa laminatgolv.
Skapa konto

Kollar om det är bättre, problemet är att jag har gersågen i lekhörnan på andra sidan av kåken.
Med jiddrade jag inte här hade jag vart klar vid det här laget

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
problemet är att jag har gersågen i lekhörnan på andra sidan av kåken.
Tror att den går att flytta... :thinking:

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Kåken?:thinking::cool:

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Kåken?:thinking::cool:
Näe, avsåg givetvis lekhörnan dumbo! :rofl:

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror att den går att flytta... :thinking:
Åfan, och det berättar du nu....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.