3 271 913 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Det är ett plåtchassi.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Jag funderade på det.
Samtidigt så ska man trä en ca 7cm lång isoleringsstrumpa på inkommande ledning vid skruvplinten, vilket jag tolkar är för att hålla dubbelisoleringen där.
Samtidigt så ska man trä en ca 7cm lång isoleringsstrumpa på inkommande ledning vid skruvplinten, vilket jag tolkar är för att hålla dubbelisoleringen där.
Ser ut att vara S-märkt dessutom, men det kan ju suttit en dubbelisolerad kabel på exemplaret som faktiskt granskades och testades?
Är väl bara att maila IKEA och fråga?
Tror inte Ikea släpper igenom något som inte uppfyller gällande krav.
Volymerna är för stora och risken för badwill är för stor för att det ska vara lönt.
Sedan är säkert produktens TK minimerad så långt det bara går.
Volymerna är för stora och risken för badwill är för stor för att det ska vara lönt.
Sedan är säkert produktens TK minimerad så långt det bara går.
Det skulle inte vara första gången företaget säljer en "mindre bra" vara och IKEA är knappast kända för att bära kvalitetsfanan så särskillt högt. Det dom är kända för är ett lågt pris och det brukar ibland kollidera med en bra kvalitet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Jag slänger iväg en fråga till Ikea, tänkte kolla här först så jag inte missat nått
Ska bli intressant att höra vad de säger. Nu tog jag ingen bild men mina IKEA vägglampor "Nymåne" som jag köpte och monterade i helgen tror jag också hade enkelisolerade ledare som dels låg mot plåten dels direkt mot den bakomliggande väggen. Jag lade en plastskiva bakom.
Fanns ingen anvisning som förbjöd montage mot en plåtvägg (vilket i o f s är ytterst osannolikt).
Fanns ingen anvisning som förbjöd montage mot en plåtvägg (vilket i o f s är ytterst osannolikt).