379 405 läst · 824 svar
379k läst
824 svar
Vårt ytong hus projekt
Hehe ja kanske. Blir en del plåt arbeten i veckan med bland annat 90 meter hängränna och fotplåt och 6st ränndalar.R RoffeN skrev:
Sen tänkte jag montera alla huvar och avlopps luftare, taksteg mm nu så jag slipper upp på taket mer så är massa jobb kvar. Synd man inte har semester
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Gör du allt plåt-arbete själv?
Jag är så j*vla skraj för att det ska läcka så jag gillar inte att göra sånt själv :>
Har ni nå stormigt hos er, eller är det lugnt än så länge?
Jag är så j*vla skraj för att det ska läcka så jag gillar inte att göra sånt själv :>
Har ni nå stormigt hos er, eller är det lugnt än så länge?
Jag känner en duktig plåtslagare så kommer få hjälp med ränndalarna iaf.G Grim Pedersen skrev:
Hängränna mm gör jag nog själv verkar det som då plåtslagren har dåligt med tid.
Det kan väl blåsa till ibland men har inte varit så farligt tycker jag.
Mer bilder kommer inom kort
Det är väl ränndalarna och genomföringar som är viktigast antar jag, så skönt att få hjälp med det!T Toddep skrev:
Hängränna blir ju kul att skruva upp, det behövs väl ett par hundra krokar för ditt tak
Blir det svarta plåtdetaljer?
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Jag är glad jag valde listlagd takpapp. Ingen risk för läckor, eftersom hela taketpappen svetsas ihop, inga hängrännor, bara utslagstrattar i hörnorna. Och, sist men icke minst, 25 års garanti. Har tidigare lagt plåttak och glaserad terakotta, men här i Skåne passar det med listlagd papp. ALDRIG betongpannor! Tunga, fula och blir fort mossiga.G Grim Pedersen skrev:
Har räknat med 170 krokG Grim Pedersen skrev:
Blir Limdab magestic så man inte har samma färg som alla andra
Absolut blir det ett tätt tak med papp men kanske inte det snyggaste att kolla på med det är ju en annan sakbanjoragge skrev:Jag är glad jag valde listlagd takpapp. Ingen risk för läckor, eftersom hela taketpappen svetsas ihop, inga hängrännor, bara utslagstrattar i hörnorna. Och, sist men icke minst, 25 års garanti. Har tidigare lagt plåttak och glaserad terakotta, men här i Skåne passar det med listlagd papp. ALDRIG betongpannor! Tunga, fula och blir fort mossiga.
För mig valde jag mellan glaserat tegel och bandtäckt.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Du har ju en helt annan design. Papptak hade sett billigt ut. Men skånska längorna vid sydkusten har ju det stuket, så det är också för att passa in i miljön.T Toddep skrev:
Jo så är det säkert. Jag kan inget om sådant för jag har alltid fastnat för det moderna. Har aldrig gillat gammla bilar och sådant heller hahabanjoragge skrev:
Men syd kusten låter ju härligt iaf. Ystad eller?
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Beddingestrand, 4 mil västerut. Sydkust med lååång sandstrand å lite folk. Och nära till allt.T Toddep skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg