7 795 077 läst · 38 160 svar
7795k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Visst var den rolig...elpaco skrev:
Finland har oxå lyckats få in ett undantag:
(35) Genom A.I punkt 2 i bilaga XIV till förordning (EG) nr 1234/2007 får medlemsstaterna medge undantag från kraven i denna förordning för ägg som producenten säljer direkt till slutkonsumenten. För att beakta de särskilda förhållandena för saluföring av ägg i vissa regioner i Finland, bör producenternas försäljning till detaljhandelsföretag i de regionerna undantas från kraven i förordning (EG) nr 1234/2007 och i den här förordningen.
Kanske får finnarna köpa "extra färska" ostämplade ägg, kanske de får blanda storlekarna, XL, L, M eller S utan att det anges på förpackningen...
Men dom måste i alla fall varit hårda i förhandlingarna...
Med andra ord - finnarna gör som de vill med ägg. Ja det måste varit fram med kniven eller bastutävling.blackarrow skrev:Visst var den rolig...
Finland har oxå lyckats få in ett undantag:
(35) Genom A.I punkt 2 i bilaga XIV till förordning (EG) nr 1234/2007 får medlemsstaterna medge undantag från kraven i denna förordning för ägg som producenten säljer direkt till slutkonsumenten. För att beakta de särskilda förhållandena för saluföring av ägg i vissa regioner i Finland, bör producenternas försäljning till detaljhandelsföretag i de regionerna undantas från kraven i förordning (EG) nr 1234/2007 och i den här förordningen.
Kanske får finnarna köpa "extra färska" ostämplade ägg, kanske de får blanda storlekarna, XL, L, M eller S utan att det anges på förpackningen...
Men dom måste i alla fall varit hårda i förhandlingarna...
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 619 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 619 inlägg
Självbyggare
· SE4
· 3 170 inlägg
Ser ut som hästsläp. Hästmänniskor är väl något av det mest lättkränkta och lynniga människor som finns. Säkert inget fel på släpet..MathiasS skrev:
Haha, du har säkert rätt om hästägare (men du kommer få faan för det precis som när man skojar med 90talister) men detta är faktiskt inte ett hästsläp utan ett vanligt skåpsläp men med ramp bak (inga fönster etc).T tompaah7503 skrev:
Då är det ju säkert en hästmänniska som trott att det var ett hästsläp och köpt det och nu åker runt och är väldigt kränkt, så till den milda grad att de stripade om släpet...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hägägä, förr i tiden använde man hästar för att dra runt kärror med last eller passagerare.
Nu använder man kärror efter starka bilar för att dra runt hästar i.
Gnägg gnägg gnägg
Nu använder man kärror efter starka bilar för att dra runt hästar i.
Gnägg gnägg gnägg
Den här fraktar fler hästar än den har själv.
För övrigt:
Om man parkerar på gatan istället för uppfarten. Har man alla hästar hemma då?
För övrigt:
Om man parkerar på gatan istället för uppfarten. Har man alla hästar hemma då?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
En sån vildhingst måste väl få rusa lite, men kanske inte hemma på gatan. Väl på banan är väl frågan om det bilen eller föraren som behöver tyglas.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
När jag försöker se samband i denna kaotiska verklighet, så får dessa två trådrubriker
Köpa nya kastruller samt stekpanna tips? och Tips vid hjärnsläpp
Ja, de får mig alltså att se upp så jag inte tappar mitt nästan nya De Buyer stekhjärn på tårna
Köpa nya kastruller samt stekpanna tips? och Tips vid hjärnsläpp
Ja, de får mig alltså att se upp så jag inte tappar mitt nästan nya De Buyer stekhjärn på tårna
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Det skulle kunna vara så att den andra tråden startades för att hjälpa TS av den första tråden att formulera en korrekt rubrik? Nu utgår jag bara från de trådtitlar du länkat, jag har inte läst trådarna