Har man sagt A får man säga B. Berätta nu om de roligaste händelserna! :)
 
Va, plockar ni av erat skit själva :surprised::p

Gaffeltruck lyfter grenar och trädavfall på en återvinningsstation med blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
På komunens ena ÅVC får man inte ens backa fram till containern. Nu byggs den andra om, jag hoppas att det inte blir samma sak där.
 
Hur backar man fram? :D

EDIT: Det är väl bara med de gamla baklastarna det är möjligt?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Skärmdumpssjukan tror jag började spridas med iPhone. Från iPhoneägare kan man till och med få webbadresser som foto.
Sen finns det vissa sidor där det inte går att spara bilden, men man kan fortfarande göra skärmdump ;)
SKärmdumpssjukan kommer väl framförallt från SnapChat där användaren inte kan spara ned bilder. Åtminstone är det orsaken till att min dotter överhuvudtaget har lärt sig att göra skärmdumpar.

För egen del så gör jag skärmdumpar för att kunna spara ned QR-koder och streck-koder från olika appar (ofta från PDFer, exempelvis biljetter) så att jag kan ha dem i min smartklocka (Android).
 
L lordi skrev:
Det finns många som man kan bli förbannad på under ett besök på återvinningscentralen.
Exempelvis de som inte kan backa med släp, och ställer sig tvärs över hela skiten så ingen annan kommer fram under tiden de släpar allt till containern.
Eller om man själv ska backa in mot en container, så kommer någon j*vel och tränger in sig i mellan
Sen har vi dem som kör mot körriktningen (återvinningscentralerna här är enkelriktade), för att de har glömt slänga något (inte packat efter packordningslista).
Brukar själv försöka åka dit vid tider då belastningen är låg. Eller om det är dåligt väder med regn.

Så vi surgubbar tappar bara tålamodet på de som gör fel.
Resten är vi också sura på, för har de inte gjort fel idag, så kommer de säkerligen att göra fel en annan dag :)
Haha så är det väl jämt.. förr el senare gör man/alla nått fel ;)

Jag brukar ibland bli förundrad över hur vissa tänker (el inte tänker) när de kör in på åvc .. inget rim och reson i packningen, inget tålamod redan när de kommer in..och då har de inte börjat packa av ens! Man ser hur de svär när de ska parkera..oavsett om det eg går bra el dåligt (!?) .. de muttrar när de lyckats parkera, för att andra då (iaf enligt dem själva..) parkerat fel/ivägen där de tänkt Gina med sina egna sopor ;)

Tror tippen tar fram det värsta i folk (..och kassakön på affären) hehe

Jag åker dit oftare själv än med maken.. (både åvc o affären) för han blir arg på allt/alla.. och jag blir då arg på honom för att han är så fjantig och låter sig irritera sig på saker han inte kan styra över! :cool:

Jag dör ju när han skäller på ”idioterna”.. och han förstår inte alls varför jag är så känslig..
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Mitt liv i ett nötskal. Har dessutom både fru och dotter som beter sig på detta sättet.

Så roligt vet jag dock inte om det är...
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
SKärmdumpssjukan kommer väl framförallt från SnapChat där användaren inte kan spara ned bilder. Åtminstone är det orsaken till att min dotter överhuvudtaget har lärt sig att göra skärmdumpar.

För egen del så gör jag skärmdumpar för att kunna spara ned QR-koder och streck-koder från olika appar (ofta från PDFer, exempelvis biljetter) så att jag kan ha dem i min smartklocka (Android).
Skärmdumpar i klockan... :thinking::D

Ett annat skäl är väl enkelheten och att "anteckningarna" är lätta att hitta i galleriet.

Själv har jag nyligen lärt mig att beskära kanterna på mina screenshots på min androidmobil. (Går inte på min gamla iPad, trodde jag, ända tills idag)...
Men det frestar på tålamodet när frun skickar telefonnummer och webbadresser som foto...
 
  • Gilla
erik5678
  • Laddar…
Skylt med texten "A car's weakest part is the nut holding the steering wheel" på en byggnads fasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erik5678 och 7 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Skärmdumpar i klockan... :thinking::D

Ett annat skäl är väl enkelheten och att "anteckningarna" är lätta att hitta i galleriet.

Själv har jag nyligen lärt mig att beskära kanterna på mina screenshots på min androidmobil. (Går inte på min gamla iPad, trodde jag, ända tills idag)...
Men det frestar på tålamodet när frun skickar telefonnummer och webbadresser som foto...
Jag tar en skärmdump för att programvaran skall kunna importera QR/BAR-codes från bilder när inte bildformat erbjuds...
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Skärmdump?? Trodde det var den avdelningen på ÅVC, där man slänger gamla TV-apparater :thinking:
 
  • Gilla
big mike och 4 till
  • Laddar…
Haha :crysmile:. Låt oss nu lista ut på vilken ÅVC @kenneth5828 jobbar så vi kan åka dit och fråga honom var man skrämdumpar....
 
  • Gilla
lordi och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
skrämdumpar
???
 
Person ligger på en löpband med texten "The doctor asked me to spend at least one hour per day on the treadmill" ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
???
Undrar om man får dumpa plastskärmar och plåtskärmar på samma ställe?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.