3 395 666 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Roligt att du frågar just det. Spånsugen är ur Axminsters trade-serie och filtret likaså, köpt för ca 3-4 år sen. Filtret fungerar utomordentligt uruselt. Filtret har rengöringsvev men då filtret har större diameter än hålet i sugen hamnar inte spånen i säcken när man vevar. Dom hamnar på flänsen och sen byggs det på och byggs på....dom här bilderna tog jag idag o roade jag mig med att skicka till en känd byggahusare som brukar prata om sitt (tidigare) dåliga spånsugsystemV vectrex skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två frågor uppenbarar sig:
1) Slutade han gnälla om sitt, före detta, dåliga spånsugssystem?
2) Varför återgår du inte till din beprövade metod att hyvla m stängda spjäll, då hade du inte behövt bekymra dig om filtret!
1) Slutade han gnälla om sitt, före detta, dåliga spånsugssystem?
2) Varför återgår du inte till din beprövade metod att hyvla m stängda spjäll, då hade du inte behövt bekymra dig om filtret!
He he, med tanke på svettfläckarna utgick jag från att det var den nyrenoverade handhyveln som användes.Ola C skrev:
Men sen började jag läsa om spånsug och tänkte att vem f-n har spånsug på handhyveln?
Ola ringde mig o frågade hur han skulle låsa kuttern så att den inte snurrade...Jag trodde att han skulle byta stål eller något och tipsade om en träkil....men så visar det sig att han skulle handhyvla! Inte konstigt stackaren gick igenom 6 tröjor!C cpalm skrev:
Daniel_N skrev:
1. Nä. Han e lite som kompisen på gatan vars pappa alltid va värst. Om min pappa va polis va hans pappa i nationella insatsstyrkan osv...
2. Var för mycket att hyvla idag för att den beprövade metoden skulle funka.
Haha på tal om det så var min pappa i internationella insatsstyrkan. Chef tror jag bestämt!Ola C skrev:
Ny skål tillverkad i veckan.
Hämtade en stock körsbär för ett par år sedan som sågades upp till plank. Tog ett par dagar att hyvla och kapa allt sedan ett par dagars limning innan det slutligen var dags för svarven.
Toplagret är valnöt och resten körsbär.
Hämtade en stock körsbär för ett par år sedan som sågades upp till plank. Tog ett par dagar att hyvla och kapa allt sedan ett par dagars limning innan det slutligen var dags för svarven.
Toplagret är valnöt och resten körsbär.
Snyggt! Kan man få fler bilder?D Danjel skrev: