562 335 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Har som bekant kapat panel och gjorde en fin kapjigg för att slippa mäta stup i ett.
Lite bråttom med att kapa det sista 6 brädorna innan det blev för sent men när brädorna skulle upp på väggen var dessa för korta!!!!
Idiot hantverkaren hade lyckats vända jiggen uppochner så brädorna blev kortare för varje snitt istället för längre. Blir till att komplettera med 6 nya brädor och stopp i produktionen av ny vägg då dessa behöver målas och fixas med. Som väl kan jag nyttja dessa korta på andra ställen på väggen.
Note to self - MARKERA UPP SIDAN PÅ JIGGEN!!! - som jag gjorde på den andra jiggen jag gjorde ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bråttom med att kapa det sista 6 brädorna innan det blev för sent men när brädorna skulle upp på väggen var dessa för korta!!!!
Idiot hantverkaren hade lyckats vända jiggen uppochner så brädorna blev kortare för varje snitt istället för längre. Blir till att komplettera med 6 nya brädor och stopp i produktionen av ny vägg då dessa behöver målas och fixas med. Som väl kan jag nyttja dessa korta på andra ställen på väggen.
Note to self - MARKERA UPP SIDAN PÅ JIGGEN!!! - som jag gjorde på den andra jiggen jag gjorde ...
Jag gjorde en mall till reglarna till mina gavelfönster. La den bredvid och ritade (inte på) så alla bitar blev spegelvända och för korta. Skönt när man sågat upp alla 9 och det bara är mallen som passarTeroM skrev:Har som bekant kapat panel och gjorde en fin kapjigg för att slippa mäta stup i ett.
[bild]
Mallen i mitten till vänster.
De andra gick att använda men blev pilligt med isoleringen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Verktyg för den som vill arbeta på egen hand?fia_mstd skrev:Som anställd på en ortopedisk operationsavdelning så kan jag meddela att alla verktyg ni gör er illa på har vi i motsvarande fast laga er med. Förutom gräsklippare. Såna har vi inga motsvarigheter till.
Tilläggas bör att jag själv älskar maskiner och gärna använder dem även när någon påstår att det "går fortare för hand". Och dessutom även älskar mitt jobb
[bild] om
Lätt gjort .. Använder numera Festools där siffran avläses i en ruta ovanpå caset till skillnad från tidigare Hultafors som har 2 graderingar en röd och en svart .J jonko skrev:
Det har jag varit med om, men det var jag själv som tog måtten.Mazen skrev:
Alla fyra persiennerna i vardagsrummet konstigt nog en dm för smala! Löstes med att persiennbutiken fixade nya lameller med specialhålning, så vi kunde behålla resten. Lagom roligt att trä snörena.
Den har jag kastat dit solen aldrig lyser. Haft två stycken nu. Den ena visade en millimeter för mycket, den andra en millimeter för lite. Gissa om jag var upprörd när inga lister passade. Hade ett Måttband i fickan, ett vid sågen.Mazen skrev:
Vet.. jobbat med det samma!thomas33 skrev:
Om man mäter med samma måttband, tumstock el talmeter så är man på säkra sidan. VälCheesen skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg