Ok. Nu var det utrett alltså. Något har blivit fel, endera info till dig fr början eller i systemet och du får göra en besiktning till. That's all there is to it. Jo, du känner dig dåligt behandlad också.
 
F
R Rojo72 skrev:
Ok. Nu var det utrett alltså. Något har blivit fel, endera info till dig fr början eller i systemet och du får göra en besiktning till. That's all there is to it. Jo, du känner dig dåligt behandlad också.
Typ kränkt... man funderar ju på om det inte är bakåtvänd keps i lite för gammal BMW med lite för tonade rutor.
 
Det finns ju ett parallellt universum där TS faktiskt är medveten om att det i stället är protokollet som är fel och att det ÄR fel på hastighetsmätaren.

Då faller det sig naturligt att man gör vad man kan för att slippa åka och ombesikta bilen.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det finns ju ett parallellt universum där TS faktiskt är medveten om att det i stället är protokollet som är fel och att det ÄR fel på hastighetsmätaren.

Då faller det sig naturligt att man gör vad man kan för att slippa åka och ombesikta bilen.
Eller är det helt enkelt så att man aldrig pplanerar in något extra månaden innan semestern eftersom det alltid är hysteriskt brått med semesterförbud och produltionsövertid mm. Hade den blivit underkänd hade jag ju fixat det direkt efter besiktningen och med ett så uppenbart fel är det ju inte ens lönt att besiktiga alls
Föresten så fick jag förra gången anmärkning på att mittplacerad broms ljus var ur funktion . Det finns inte ens ett sånt på bilen. Ordningen är inte den bästa där.
 
Redigerat:
J j-o75 skrev:
Eller är det helt enkelt så att man aldrig pplanerar in något extra månaden innan semestern eftersom det alltid är hysteriskt brått med semesterförbud och produltionsövertid mm.
Fast Arbetstidslagen gäller ju även på din arbetsplats. Minst 35 timmars sammanhängande veckovila t.ex. Jag har väldigt svårt att tro att det ALDRIG skulle gå att kombinera med en besiktningsstation som är lördagsöppen t.ex.

Antar att du är helt medveten om att du framstår som att du tycker att Bilprovningen/Dekra eller vilka det var ska göra ett undantag för dig för att bilen är så jädra speciell och du har så jädra speciellt jobb. Det är lite tröttsamt faktiskt, IMHO.
 
R Rojo72 skrev:
Fast Arbetstidslagen gäller ju även på din arbetsplats. Minst 35 timmars sammanhängande veckovila t.ex. Jag har väldigt svårt att tro att det ALDRIG skulle gå att kombinera med en besiktningsstation som är lördagsöppen t.ex.

Antar att du är helt medveten om att du framstår som att du tycker att Bilprovningen/Dekra eller vilka det var ska göra ett undantag för dig för att bilen är så jädra speciell och du har så jädra speciellt jobb. Det är lite tröttsamt faktiskt, IMHO.
Nu är vi OT men 35 timmar sammanhängande veckoarbetsvila kan förläggas i början och slutet av två veckor så att man kan tvingar arbeta 11-12 veckodagar i streck utan bekymmer. Till och med schema kan läggas så. Så den där ATL kan bli väldigt flexibel.
 
R Rojo72 skrev:
Antar att du är helt medveten om att du framstår som att du tycker att Bilprovningen/Dekra eller vilka det var ska göra ett undantag för dig för att bilen är så jädra speciell och du har så jädra speciellt jobb. Det är lite tröttsamt faktiskt, IMHO.
Eller så läser man det som att när ett företag har gjort fel så förväntar man sig att företaget går ett par extra steg för att rätta till sitt misstag - inte att merarbetet för felavhjälpningen läggs helt på kunden.

Dribblandet om skryt och märkvärdiga bilar är ju något som endast *du* blåst upp i denna tråd och påtalat flera gånger. Ska man argumentera på samma sätt som du så är ju den enda rimliga slutsatsen att du är grovt avundsjuk på att någon kan ha en rolig banbil och detta faktum är det enda skälet till att du gör dessa inlägg.
 
Redigerat:
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Eller så läser man det som att när ett företag har gjort fel så förväntar man sig att företaget går ett par extra steg för att rätta till sitt misstag - inte att merarbetet för felavhjälpningen läggs helt på kunden.
Jo, jag håller med. Håller mig borta från DEKRA. Lite tröttsamt med alla ovidkommande kommentarer, som antyder att "om man inte har en standardvolvo får man skylla sig själv".

Min egen kommentar om att det kanske var problem med att återmontera besiktningsmotorn grundar sig på att sådant faktiskt förekommer bland folk jag känner.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Min egen kommentar om att det kanske var problem med att återmontera besiktningsmotorn grundar sig på att sådant faktiskt förekommer bland folk jag känner.
Det skulle kunna vara så men att bygga en lång argumentation (inte du, jag avser rojo72) på ren spekulation är ett sociala-medier-fenomen som är korkat och outbildat och som inte leder till annat än, ja, tjafs.
 
J j-o75 skrev:
Den är laglydig.
Inte säkert, det kan vara fel på protokollet du fick i handen, antagligen inte troligt eftersom besiktningsmannen borde nämnt något om det.

J j-o75 skrev:
Eller är det helt enkelt så att man aldrig pplanerar in något extra månaden innan semestern eftersom det alltid är hysteriskt brått med semesterförbud och produltionsövertid mm.
Vadbra att det blev nya regler för besiktningsperioden, nu kan du ju styra om besiktningen så att den hamnar där det är lugnast (hjälper inte nu tyvärr).

J j-o75 skrev:
Föresten så fick jag förra gången anmärkning på att mittplacerad broms ljus var ur funktion . Det finns inte ens ett sånt på bilen. Ordningen är inte den bästa där.
Var det på det besiktningspapper du fick i handen som det stod att det var en anmärkning på det mittplacerade bromsljuset?
Tog du upp det med besiktningsmannen?
Vad sa besiktningsmannen?
Om inte, varför inte?

J j-o75 skrev:
Jag vill varna alla för att detta kan hända och att man bör gå in och kolla direkt att det verkligen blir rätt rapporterat. Annars står man där med ett jätteproblem.
Nu är det två olika fel vid två olika tidpunkter.
Nu kan det vara läge att ange var besiktningsföretaget ligger, det kan nämligen vara ”generella” fel på den stationen så att alla som besiktat där kanske behöver vara uppmärksamma.


J j-o75 skrev:
Det var ju inte alls samma press när jag besiktigade den, jag hade ju planerat den tiden för att vara ute i god tid innan tiden var ute.. sedan visste jag ju inte att något var fel förrän brevet om körförbud kom ...
I ditt första inlägg skrev du att du besiktade bilen i april och i maj fick du papper om att det var körförbud, alltså en månad efter utförd besiktning. Detta körförbud kommer av föreläggandet om efterkontroll inte utförts i tid, det kvittar om du besiktade precis när besikningsperioden började eller om det utfördes på sista dagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.