• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Dempa, vad händer på tex Scania om någon, mot alla odds, skulle tvingas vara hemma pga sjukdom? Stannar fabriken då eller snurrar allt på ungefär som vanligt? Visste du inte det tidigare så kan jag tala om att INGEN är så viktig för jobbet att det inte skulle fungera om denne försvann.
 
  • Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
Exakt hur dom gör vet jag inte men jag vet att dom bla inte kan gå på toaletten hur som helst.
 
E elmont skrev:
INGEN är så viktig för jobbet att det inte skulle fungera om denne försvann.
Det är bara folk inom oljeindustrin som är så viktiga.
Försvinner någon, höjs bensinpriset minst en 10 öring! :rofl:
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Det är väl för att dom som är lata och går och läser tidningen på toa ska få det lite besvärligare
 
Ingen station som har lördagsöppet?
 
E elmont skrev:
Det är väl för att dom som är lata och går och läser tidningen på toa ska få det lite besvärligare
Nej det är det inte!
Produktionslinjen kan inte stanna bara för att någon måste gå på toaletten, produktionsbandet med tex hytter (som produceras/monteras i Oskarshamn) på rullar på i samma takt hela tiden. Om någon måste lämna bandet så måste en ersättare komma in innan någon lämnar.

När det är låg produktionstakt så rullar bandet saktare och det behövs färre personer, när det är hög produktionstakt så rullar bandet snabbar och det behövs fler personer.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Beroende på vad man har för jobb så kan det vara så att man inte har någon möjlighet att komma från jobbet någon annan tid än raster/innan/efter, tex om man jobbar på produktionslinjen på Scania.
I sådana lägen så behöver man byta arbetstid med en kollega som är ledig.
Äntligen någon som vet att inte jobbar på kontor med flexibla tider.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Flera stationer har extra lördagsöppet vissa lördagar, tex i Jönköping har extra öppet i morgon den 16/6 kl 9-14,
[länk]
Här är det öppet 7-16. Stängt 12-13
 
R Rojo72 skrev:
Har lite svårt att förstå det upprörda tonläget. Inget system är ofelbart och firman har erbjudit gratis ombesiktning. På något vis tog sig ts till firman förra gången. Bara att göra om det. Surt att råka ut för men att börja ställa till en scen över det...nej.
Jag har gett ett motbud . Dom kommer till mig och fixar det
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Jag har gett ett motbud . Dom kommer till mig och fixar det
Bra, det hade jag krävt från början om tid var så tight!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Här är det öppet 7-16. Stängt 12-13
Om det är stationen i Jönköping du är närmst (tar det på att du skrivit ”JKPG” i fältet ”Från” i informationssidan om dig) så har den stationen öppet 7-16 med lunchstängt 12-13 på Vardagar!
MEN i går Lördag 16/6 så hade dom EXTRA ÖPPET mellan 9-14, se tidigare länk.
Så den här veckan borde du ha kunnat besikta bilen om du inte jobbat 6 dagar, måndag-lördag. (Ja jag vet att vissa företag beordrar övertid vissa helgdagar, arbetarna på Scania i Oskarshamn jobbade övertid på nationaldagen (6/6) i år.)
 
E elmont skrev:
Att skylla på tidsbrist pga jobbet är inget annat än ett svepskäl, jag är rätt övertygad om att det på en timme skulle fungera att åka och besiktiga bilen och är det så avsides att det skulle ta två timmar av jobbartid så kan man ju lätt kompensera det med någon timme före eller efter ordinarie arbetstid. Så problemet är väl att TS är sur för att han har blivit felbehandlad och vill ha lite "stöd".
Och visst det är synd om dig, känns det bättre nu?
Ps
Självklart ska besiktningen göras om, annars kan ju vem som helst efter en "misslyckad" besiktning ringa och klaga samt påstå att besiktningsmannen gjort fel.
Har inte hunnit uppdatera eftersom jag haft lite ont om tid. Har dessutom komiskt nog glömt bort problemet och blev påmind när jag fick ett nytt svar. Besiktningen behöver inte göras om, det räcker att skicka dit originaldokumentet. Så visst lönar det att stå på sig? Posta hela bilen är ju jobbigare.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
R Rojo72 skrev:
Har lite svårt att förstå det upprörda tonläget. Inget system är ofelbart och firman har erbjudit gratis ombesiktning. På något vis tog sig ts till firman förra gången. Bara att göra om det. Surt att råka ut för men att börja ställa till en scen över det...nej.
Ställa till scen lönade ju sig. Besiktning behövs inte längre.. Bara skicka in originalet. Inget system är ofelbart, nej, men då rättar man till problemen efter sig..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.