R Rickard Ohlin skrev:
Då ställer du dig utanför porten och hindrar alla andra från att köra in, med motiveringen att din bil har körförbud pga besiktningsbolaget har gjort ett misstag. :)
men då måste jag ju ända ta mig dit..
 
Bara av ren nyfikenhet. Det "fel" som du fått underkänt på, finns det på bilen eller inte?
 
M Myckling skrev:
Bara av ren nyfikenhet. Det "fel" som du fått underkänt på, finns det på bilen eller inte?
Nej, den hade inga fel. han måste tryckt fel helt enkelt, men det konstiga är att det kan visa fel på deras protokoll men inte på det jag fick utskrivet..
 
J j-o75 skrev:
Nej, den hade inga fel. han måste tryckt fel helt enkelt, men det konstiga är att det kan visa fel på deras protokoll men inte på det jag fick utskrivet..
Två olika datorsystem, deras system skickar in i transportstyrelsens system. Troligen en mjukvarubugg som skapade problemet. Det har hänt förr...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Två olika datorsystem, deras system skickar in i transportstyrelsens system. Troligen en mjukvarubugg som skapade problemet. Det har hänt förr...
Nej men dekra har ju fel i sitt också!! det gör det ju hela ännu konstigare och det är förmodligen inte därför dom vägrar att ändra något trots att jag har ett protokoll som visar rätt..
 
J j-o75 skrev:
Nej men dekra har ju fel i sitt också!! det gör det ju hela ännu konstigare och det är förmodligen inte därför dom vägrar att ändra något trots att jag har ett protokoll som visar rätt..
Jo, men deras system jobbar antagligen med lokala data fram till dess att de levererat datat till Transportstyrelsen, sedan hämtar de datat från Transportstyrelsen tillbaka in i sitt system. Så hade jag gjort i alla fall...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jo, men deras system jobbar antagligen med lokala data fram till dess att de levererat datat till Transportstyrelsen, sedan hämtar de datat från Transportstyrelsen tillbaka in i sitt system. Så hade jag gjort i alla fall...
Jag hade bara ändrat det jag hade gjort fel, men så tänker dom ju inte på sådana ställen..
 
Den som ska ändra måste ju själv VETA att det det är fel och då räcker knappas med att du säger det eller visar ditt papper ( som ju kan vara en förfalskning), så jag tycker att det är den enda vägen att besiktiga om oavsett vem som har felat.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Finns det ingen närmare bilprovning med lediga tider?
 
E elmont skrev:
Den som ska ändra måste ju själv VETA att det det är fel och då räcker knappas med att du säger det eller visar ditt papper ( som ju kan vara en förfalskning), så jag tycker att det är den enda vägen att besiktiga om oavsett vem som har felat.
I så fall borde dom ju erbjudit sig att komma till parkeringen på mitt jobb och göra det på plats
 
N
useless useless skrev:
Finns det ingen närmare bilprovning med lediga tider?
Nej tyvärr
 
Vad är det för fel som felaktigt rapporterats?
 
J j-o75 skrev:
men då måste jag ju ända ta mig dit..
Det är ju ändå det som borde vara mest effektivt. Att åka dit och göra lite väsen. Prata med stationschefen och kolla upp vad de har i sitt system, reda ut vad som gått snett.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut där, en del stationer ser väldigt slimmade ut. Bara några bilinspektörer som jobbar där, chef och administration sitter någon annanstans. Men jag antar det går att hitta den som kollat din bil.
Är det väldigt långt dit eftersom det är så jobbigt att ta sig dit?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
F
ARN med en specifikation på dina relaterade kostnader och bruksbortfall?

Jag antar att det handlar om en bananpassad BMW,Porsche, stressfläktan japps eller nåt sånt så det är kanske svårt med värdet men kanske principiellt viktigt ändå.

Men bara av nyfikenhet, i ingressen säger du dig behöver bilen för att bygga hus. På vilket sätt behövs 6-p bälte och Toyota-stag för att bygga hus?
 
K kindvall skrev:
Det är ju ändå det som borde vara mest effektivt. Att åka dit och göra lite väsen. Prata med stationschefen och kolla upp vad de har i sitt system, reda ut vad som gått snett.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut där, en del stationer ser väldigt slimmade ut. Bara några bilinspektörer som jobbar där, chef och administration sitter någon annanstans. Men jag antar det går att hitta den som kollat din bil.
Är det väldigt långt dit eftersom det är så jobbigt att ta sig dit?
Vi Har en extrem högkonjunktur så det går inte att komma ifrån jobbet den tiden som behövs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.