H hempularen skrev:
Skriv ett formellt brev till företaget och hota med en stämning om inte problemet är löst inom typ. en vecka.

Jag skulle nog dessutom hänga ut dem med företagsnamn både på detta forum, och diverse bilforum. Att det går fel, är en sak. Men sådant måste korrigeras omgående.
I detta fallet är det dekra.
 
Om det stämmer som du skriver skulle jag kontakta swedac som sköter ackreditering av besiktningsföretag. www.swedac.se
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Ring och säg att du tar ut en hyrbil på deras bekostnad tills problemet är löst.
 
  • Gilla
fia_mstd och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ring och säg att du tar ut en hyrbil på deras bekostnad tills problemet är löst.
Det är en ganska speciell bil så det går nog inte att hyra något liknande. Men jag har i alla fall scannat protokollet och skickat igen så får vi se om det går bättre denna gång.
 
J j-o75 skrev:
Hinner ändå inte besiktiga innan sommaren.. All tid på dagtid är upptagen just nu.
Det är knappast ditt problem att lösa, företaget har gjort fel och då får dom lösa det. Personligen hade jag ringt och sagt att jag kommer förbi (en dag och tid som passar mig) och då förväntar jag mig att ni löser detta. Dom har gjort fel, då får dom också lösa det, jag skiter i hur eller vad det kostar dom, det är inte mitt problem. :)
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Du har mailat regionchefen, skicka ett brev med snigelpost också. Där du påpekar att du kommer att kräva ersättning för hyrbil. Att du sedan inte hyr någon bil, eller iallafall inte en lika speciell bil är en annan sak.

Får du inget svar på ditt mail inom typ ett dugn. Så ring honom. Det kan vara struligt att få fram telefonnummer till den här typen av bolag. Men om du hamnar i växeln, så få det att låta som någon du känner.

Jag har vid olika tillfällen lyckats få ut mobilnummer till VDar jag sökt i liknande ärenden. Och lyckas du inte med regionchefen inom ett par dagar så leta reda på deras VD.

Du skriver att bilen är väldigt speciell. Kan det vara så att den är så speciell att de inte riktigt lyckas få in den i sina protokoll? Tänker på om det kan finnas någon detalj på den som de inte vet hur man skall hantera besiktningsmässigt, och trafikverket underkänt deras protokoll?
 
H hempularen skrev:
Du har mailat regionchefen, skicka ett brev med snigelpost också. Där du påpekar att du kommer att kräva ersättning för hyrbil. Att du sedan inte hyr någon bil, eller iallafall inte en lika speciell bil är en annan sak.

Får du inget svar på ditt mail inom typ ett dugn. Så ring honom. Det kan vara struligt att få fram telefonnummer till den här typen av bolag. Men om du hamnar i växeln, så få det att låta som någon du känner.

Jag har vid olika tillfällen lyckats få ut mobilnummer till VDar jag sökt i liknande ärenden. Och lyckas du inte med regionchefen inom ett par dagar så leta reda på deras VD.

Du skriver att bilen är väldigt speciell. Kan det vara så att den är så speciell att de inte riktigt lyckas få in den i sina protokoll? Tänker på om det kan finnas någon detalj på den som de inte vet hur man skall hantera besiktningsmässigt, och trafikverket underkänt deras protokoll?
Nej det är inget udda som den felaktiga anmärkningen är på. Jag har aldrig haft problem innan.
 
C crappyusrname skrev:
Det är knappast ditt problem att lösa, företaget har gjort fel och då får dom lösa det. Personligen hade jag ringt och sagt att jag kommer förbi (en dag och tid som passar mig) och då förväntar jag mig att ni löser detta. Dom har gjort fel, då får dom också lösa det, jag skiter i hur eller vad det kostar dom, det är inte mitt problem. :)
Komma förbi är inte lätt, det får ju bli till semestern i så fall.
 
Antar att protokollet klart och tydligt säger att bilen är godkänd. Då borde besiktningsfirman kunna se i någon logg vad som har gått fel i överföringen till Trafikverket.

Det är inte något knas med det nya upplägget av besiktningsintervall som har orsakat ditt problem?
 
RoTe
J j-o75 skrev:
I detta fallet är det dekra.
Varför blir man inte förvånad...
 
Det låter som att det är dags att släppa konflikträdslan och ställa lite krav... Du ska inte behöva prata med VD eller regionchef. Det måste finnas någon på stationen som kan/ska lösa problemet, men du behöver förmodligen vara lite påstridig och kräva kompensation för att dom ska få lite fart.
 
E etompau skrev:
Antar att protokollet klart och tydligt säger att bilen är godkänd. Då borde besiktningsfirman kunna se i någon logg vad som har gått fel i överföringen till Trafikverket.

Det är inte något knas med det nya upplägget av besiktningsintervall som har orsakat ditt problem?
Nej det är en helt vanlig besiktning som blivit rapporterad fel.
 
Har besiktningsfirman medgett att något gått snett? I så fall är det väl snabbt fixat för dem att bara skicka in en rapport om godkänd ombesiktning så är den föregående rapporten historia sen.

Att tillsätta någon "utredning" låter som slöseri med tid eller ren bortförklaring från deras sida.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det låter som att det är dags att släppa konflikträdslan och ställa lite krav... Du ska inte behöva prata med VD eller regionchef. Det måste finnas någon på stationen som kan/ska lösa problemet, men du behöver förmodligen vara lite påstridig och kräva kompensation för att dom ska få lite fart.
Det finns ingen konflikträdsla . Men jag kommer ju inte i kontakt med dom.
 
S Stuff skrev:
Har besiktningsfirman medgett att något gått snett? I så fall är det väl snabbt fixat för dem att bara skicka in en rapport om godkänd ombesiktning så är den föregående rapporten historia sen.

Att tillsätta någon "utredning" låter som slöseri med tid eller ren bortförklaring från deras sida.
Fick svar att jag måste besiktiga om den. Det är alltid så när det gäller myndigheter och stora företag. Oavsett vem som gjort fel då är det jag som får göra jobbet. Jag kan ju inte köra dit förrän till semestern och första veckan är jag dessutom bortrest.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.