15 234 läst · 144 svar
15k läst
144 svar
Bilbesiktning fel?
I detta fallet är det dekra.H hempularen skrev:
Det är knappast ditt problem att lösa, företaget har gjort fel och då får dom lösa det. Personligen hade jag ringt och sagt att jag kommer förbi (en dag och tid som passar mig) och då förväntar jag mig att ni löser detta. Dom har gjort fel, då får dom också lösa det, jag skiter i hur eller vad det kostar dom, det är inte mitt problem.J j-o75 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 048 inlägg
Du har mailat regionchefen, skicka ett brev med snigelpost också. Där du påpekar att du kommer att kräva ersättning för hyrbil. Att du sedan inte hyr någon bil, eller iallafall inte en lika speciell bil är en annan sak.
Får du inget svar på ditt mail inom typ ett dugn. Så ring honom. Det kan vara struligt att få fram telefonnummer till den här typen av bolag. Men om du hamnar i växeln, så få det att låta som någon du känner.
Jag har vid olika tillfällen lyckats få ut mobilnummer till VDar jag sökt i liknande ärenden. Och lyckas du inte med regionchefen inom ett par dagar så leta reda på deras VD.
Du skriver att bilen är väldigt speciell. Kan det vara så att den är så speciell att de inte riktigt lyckas få in den i sina protokoll? Tänker på om det kan finnas någon detalj på den som de inte vet hur man skall hantera besiktningsmässigt, och trafikverket underkänt deras protokoll?
Får du inget svar på ditt mail inom typ ett dugn. Så ring honom. Det kan vara struligt att få fram telefonnummer till den här typen av bolag. Men om du hamnar i växeln, så få det att låta som någon du känner.
Jag har vid olika tillfällen lyckats få ut mobilnummer till VDar jag sökt i liknande ärenden. Och lyckas du inte med regionchefen inom ett par dagar så leta reda på deras VD.
Du skriver att bilen är väldigt speciell. Kan det vara så att den är så speciell att de inte riktigt lyckas få in den i sina protokoll? Tänker på om det kan finnas någon detalj på den som de inte vet hur man skall hantera besiktningsmässigt, och trafikverket underkänt deras protokoll?
Nej det är inget udda som den felaktiga anmärkningen är på. Jag har aldrig haft problem innan.H hempularen skrev:Du har mailat regionchefen, skicka ett brev med snigelpost också. Där du påpekar att du kommer att kräva ersättning för hyrbil. Att du sedan inte hyr någon bil, eller iallafall inte en lika speciell bil är en annan sak.
Får du inget svar på ditt mail inom typ ett dugn. Så ring honom. Det kan vara struligt att få fram telefonnummer till den här typen av bolag. Men om du hamnar i växeln, så få det att låta som någon du känner.
Jag har vid olika tillfällen lyckats få ut mobilnummer till VDar jag sökt i liknande ärenden. Och lyckas du inte med regionchefen inom ett par dagar så leta reda på deras VD.
Du skriver att bilen är väldigt speciell. Kan det vara så att den är så speciell att de inte riktigt lyckas få in den i sina protokoll? Tänker på om det kan finnas någon detalj på den som de inte vet hur man skall hantera besiktningsmässigt, och trafikverket underkänt deras protokoll?
Komma förbi är inte lätt, det får ju bli till semestern i så fall.C crappyusrname skrev:Det är knappast ditt problem att lösa, företaget har gjort fel och då får dom lösa det. Personligen hade jag ringt och sagt att jag kommer förbi (en dag och tid som passar mig) och då förväntar jag mig att ni löser detta. Dom har gjort fel, då får dom också lösa det, jag skiter i hur eller vad det kostar dom, det är inte mitt problem.
Antar att protokollet klart och tydligt säger att bilen är godkänd. Då borde besiktningsfirman kunna se i någon logg vad som har gått fel i överföringen till Trafikverket.
Det är inte något knas med det nya upplägget av besiktningsintervall som har orsakat ditt problem?
Det är inte något knas med det nya upplägget av besiktningsintervall som har orsakat ditt problem?
Det låter som att det är dags att släppa konflikträdslan och ställa lite krav... Du ska inte behöva prata med VD eller regionchef. Det måste finnas någon på stationen som kan/ska lösa problemet, men du behöver förmodligen vara lite påstridig och kräva kompensation för att dom ska få lite fart.
Nej det är en helt vanlig besiktning som blivit rapporterad fel.E etompau skrev:
Har besiktningsfirman medgett att något gått snett? I så fall är det väl snabbt fixat för dem att bara skicka in en rapport om godkänd ombesiktning så är den föregående rapporten historia sen.
Att tillsätta någon "utredning" låter som slöseri med tid eller ren bortförklaring från deras sida.
Att tillsätta någon "utredning" låter som slöseri med tid eller ren bortförklaring från deras sida.
Det finns ingen konflikträdsla . Men jag kommer ju inte i kontakt med dom.useless skrev:
Fick svar att jag måste besiktiga om den. Det är alltid så när det gäller myndigheter och stora företag. Oavsett vem som gjort fel då är det jag som får göra jobbet. Jag kan ju inte köra dit förrän till semestern och första veckan är jag dessutom bortrest.S Stuff skrev: