15 845 läst · 52 svar
16k läst
52 svar
Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 117 inlägg
Är du i behov av billiga verktyg? Vi tog en tur till Gekås i Ullared som ju lär vara väldigt billiga, för att se vilka verktyg de har och hur de står sig prismässigt i jämförelse med billigaste butiken på nätet.
Du kan läsa artikeln här: Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt
Du kan läsa artikeln här: Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad av att ta mig till Ullared förrän nu
Jag köpte trallskruv jättebilligt på Gekås häromåret. När jag ändå var där för att hämta upp frugan så passade jag på att kolla runt lite och hittade lite av varje av intresse till bra priser nere på källarplanet...
...men markplanet är inte riktigt min grej precis.
...men markplanet är inte riktigt min grej precis.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Kärchern är inte av samma modell, den Gekås säljer är väl av äldre modell fast beteckningen är lika!
Generellt så är det lite svårt på något vettigt sätt att prismatcha vissa av dessa produkter, då de är ganska udda modeller, t ex BDCDD12USB, verkar enligt prisjakt bara finnas på två ställen. Troligtvis finns det två dussin B&D-maskiner med mer eller mindre samma specifikationer, bara någon löjlig detalj som skiljer. På så sätt kan tillverkarna och återförsäljare undvika prispress på en specifik artikel, då den mer eller mindre bara säljs på ett ställe. Undvika prisgaranti osv.
Så mer intressant vore att jämföra med den billigaste generiska B&D skruvdragaren med liknande specifikationer.
Det är inget unikt för verktyg, hemelektronik har i många fall också det upplägget.
Med det sagt så kan man säkert göra fynd på Gekås, men stirra er inte blinda på prisjakt/pricerunner
Så mer intressant vore att jämföra med den billigaste generiska B&D skruvdragaren med liknande specifikationer.
Det är inget unikt för verktyg, hemelektronik har i många fall också det upplägget.
Med det sagt så kan man säkert göra fynd på Gekås, men stirra er inte blinda på prisjakt/pricerunner
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Ullared är inget alternativ, inte ens under pistolhot.
Samma sak brukar vara på TV. Oftast har de ett grundnummer, sen lägger Siba på en bokstav/siffra, elgiganten en annan osv.T Thydan skrev:Generellt så är det lite svårt på något vettigt sätt att prismatcha vissa av dessa produkter, då de är ganska udda modeller, t ex BDCDD12USB, verkar enligt prisjakt bara finnas på två ställen. Troligtvis finns det två dussin B&D-maskiner med mer eller mindre samma specifikationer, bara någon löjlig detalj som skiljer. På så sätt kan tillverkarna och återförsäljare undvika prispress på en specifik artikel, då den mer eller mindre bara säljs på ett ställe. Undvika prisgaranti osv.
Påpekade nångång att jag skiter i hela numret utan går på grundmodellnamnet. Den säljaren förstod piken och upplägget och jag fick ändå till bättre pris.
Medlem
· Östergötland
· 586 inlägg