• Gilla
reez
  • Laddar…
Jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad av att ta mig till Ullared förrän nu:thinking:

• Gilla
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
Jag köpte trallskruv jättebilligt på Gekås häromåret. När jag ändå var där för att hämta upp frugan så passade jag på att kolla runt lite och hittade lite av varje av intresse till bra priser nere på källarplanet...
...men markplanet är inte riktigt min grej precis.

• Gilla
Sylvestris och 4 till
  • Laddar…
A
Redaktionen Redaktionen skrev:
Artikel
Kan ni inte ladda upp bilderna tagna i butiken på de olika artiklarna här? Önskar speciellt den på Ryobis mutterdragare.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad av att ta mig till Ullared förrän nu:thinking:
haha :beer:

Kärchern är inte av samma modell, den Gekås säljer är väl av äldre modell fast beteckningen är lika!

Generellt så är det lite svårt på något vettigt sätt att prismatcha vissa av dessa produkter, då de är ganska udda modeller, t ex BDCDD12USB, verkar enligt prisjakt bara finnas på två ställen. Troligtvis finns det två dussin B&D-maskiner med mer eller mindre samma specifikationer, bara någon löjlig detalj som skiljer. På så sätt kan tillverkarna och återförsäljare undvika prispress på en specifik artikel, då den mer eller mindre bara säljs på ett ställe. Undvika prisgaranti osv.

Så mer intressant vore att jämföra med den billigaste generiska B&D skruvdragaren med liknande specifikationer.

Det är inget unikt för verktyg, hemelektronik har i många fall också det upplägget.

Med det sagt så kan man säkert göra fynd på Gekås, men stirra er inte blinda på prisjakt/pricerunner :)

• Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Ullared är inget alternativ, inte ens under pistolhot.

• Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Dom som skrivit artikeln har tittat på prisjakt,
det säger bara en sak om priserna på gekås att det är billigare än prisjakt inget mer.
Nej lite mer kunde dom kollat upp innan dom skrev artikeln.

• Gilla
Solari
  • Laddar…
T Thydan skrev:
Generellt så är det lite svårt på något vettigt sätt att prismatcha vissa av dessa produkter, då de är ganska udda modeller, t ex BDCDD12USB, verkar enligt prisjakt bara finnas på två ställen. Troligtvis finns det två dussin B&D-maskiner med mer eller mindre samma specifikationer, bara någon löjlig detalj som skiljer. På så sätt kan tillverkarna och återförsäljare undvika prispress på en specifik artikel, då den mer eller mindre bara säljs på ett ställe. Undvika prisgaranti osv.
Samma sak brukar vara på TV. Oftast har de ett grundnummer, sen lägger Siba på en bokstav/siffra, elgiganten en annan osv.
Påpekade nångång att jag skiter i hela numret utan går på grundmodellnamnet. Den säljaren förstod piken och upplägget och jag fick ändå till bättre pris.

I
Gekås är det första rejäla hotet mot nätförsäljning?
Varför öppnas inget Gekås i Stockholmsområdet?

• Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Gekås är inget hot mot något dom säljer 90% skit och är inte så billiga längre .
Gekås är en turistattraktion.

• Gilla
Thomas' och 1 till
  • Laddar…
Jag undrar på, varför slutar inte affärerna att sätta priser som slutar på 9?
Det är så otrolig patetiskt!
Sätt det rätta uträknade priset, eller runda av upp till närmaste heltal.

G
M Morgan1 skrev:
Jag undrar på, varför slutar inte affärerna att sätta priser som slutar på 9?
Det är så otrolig patetiskt!
Sätt det rätta uträknade priset, eller runda av upp till närmaste heltal.
För folk är dumma, och 599 kronor låter 100 kr billigare än 600 kronor.

• Gilla
Solari
  • Laddar…
T Polos skrev:
Gekås är inget hot mot något dom säljer 90% skit och är inte så billiga längre .
Gekås är en turistattraktion.
Jag utgår ifrån att du aldrig har varit där, eller vänt när du sett köerna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.