3 390 734 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Fortsätter spama med plåtbockning. Det blev lite för rangligt. Men version 1.1 med förstärkningar och anhåll för skruvtving klarar precis att bocka 2 mm plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Eftersom det sannolikt kommer bli TIG svetsande i framtiden vid mitt uppkommande bänkslipsrenoveirngsprojekt så passade jag på att såga av benen litet. Den har varit alldeles för hög, över en meter med hjulen. Så jag sågade ner den till höjden 86cm som är samma höjd som jag har på andra arbetsbänkar i garaget. Känns mycket bättre att sitta där nu. Tyvärr inga bilder.
Har satt ihop ett bord till uteplatsen som matchar soffa och utekök. Med infälld kantin för att kyla drycker eller för att göra upp en liten brasa om kvällen.
Skivan gjöts i söndags, och egentligen borde den nog få härda ett tag till på plant underlag, men jag kunde inte hålla mig.
Skivan gjöts i söndags, och egentligen borde den nog få härda ett tag till på plant underlag, men jag kunde inte hålla mig.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
MysigtDaErkiman skrev:
Jag fixade ett större bord till min portabandsaw:
Igen samma resonemang som med svetsbordet, behöver nånting som funkar bättre då det blir att kapa mycket småbitar i olika former förmodligen. Det är alltid så att ett projekt föder två till, minimum.
Igen samma resonemang som med svetsbordet, behöver nånting som funkar bättre då det blir att kapa mycket småbitar i olika former förmodligen. Det är alltid så att ett projekt föder två till, minimum.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Igår blev det lite hushållssnickrande. Det ska bli en badrumsdörr i befintlig karm som matchar andra dörrar i huset. Karmen är 6 mm bredare upptill än nertill.
Tog 50 mm virke och limmade ihop till ramträ. Den gamla dörren ligger underst.
Tapphål. Ett hål är tajt för att styra.
Tog 50 mm virke och limmade ihop till ramträ. Den gamla dörren ligger underst.
Logga in
Skapa konto
Tapphål. Ett hål är tajt för att styra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Hittade två gamla omklädningsskåp för ett tag sedan. Nu har jag punktat fast de nybockade hyllorna i den första som får bli sonens garderob. I övrigt har jag bara tagit bort rost med Pysslar-grogg/stålborste och sprayat med mattlack. Och byggt en plåtbock. Vad är det man säger; ge mig en dag att fälla ett träd så spenderar jag 8 timmar med att slipa yxan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto