E etompau skrev:
Hårdvaran kanske inte stödjer varierande motorhastighet på drivhjulen eller så är programminnet begränsat/slut eller så tycker tillverkaren att det är good enough.
Jo, så kan det vara, men då kan de väl erkänna det, så kunder inte känner sig förda bakom ljuset. Dessutom finns det ju tydligen hackad fw, som sägs fungera, men den kanske har andra nackdelar.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
A aggplanta skrev:
När det kommer till utveckling och input utifrån så kan jag säga av egen erfarenhet att Worx ligger långt upp på listan av bolag som skiter högaktningsfullt i sina lite mer avancerade användare. Jag har försökt med en del saker sedan 2014. Svaret har varit "No" två ggr och resten /dev/null. Det roligaste är kanske numera att fråga efter källkoden till klipparen så jag kan modda själv. Det blir också nej, vilket också var den mest troliga utgången av ett sådant konversation.
Det behöver inte vara mer avancerade användare - det räcker med att tillräckligt många normalanvändare blir tillräckligt missnöjda med uppriven gräsmatta, för att ordentligt solka ner varumärkets rykte, men det går tydligen bra för Worx ändå, eller så har inte tillräckligt många ledsnat ännu.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jo, så kan det vara, men då kan de väl erkänna det, så kunder inte känner sig förda bakom ljuset. Dessutom finns det ju tydligen hackad fw, som sägs fungera, men den kanske har andra nackdelar.
Hackad FW?
Var?
Skulle vilja veta vad de ändrat och var man finner den?
 
N nissenhj skrev:
Hackad FW?
Var?
Skulle vilja veta vad de ändrat och var man finner den?
Finns bl.a. en sida på Facebook, där det finns en del länkar. Har inte provat själv dock.
Skärmdump av Facebook-grupp för Worx Landroid gräsklippare med profilbilder och namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
E eleson skrev:
[länk]
Har spanat på det projektet i ett par år nu. Han (damme) har inte varit aktiv på ett år. Det man kan göra med hans FW är att köra hello world i dagsläget.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tagit fram klipparen nu efter vintern och den står bara och snurrar åt höger när den når gränslinjen. Någon som vet vad som kan vara fel?
 
D
A aggplanta skrev:
Har spanat på det projektet i ett par år nu. Han (damme) har inte varit aktiv på ett år. Det man kan göra med hans FW är att köra hello world i dagsläget.
Det borde ju inte vara omöjligt för den med rätt kunskaper att komma åt källkoden och göra småändringar men det som krävs är ju att någon blir intresserad på riktigt :)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har ställt in starttiden 21.00 och klipptid 9 timmar på min nu, men lade märke till att det står 21.00-23.59 på skärmen.
Kommer den bara gå till 23.59 eller kommer den visa annan sluttid när klockan passerar 00.00 ?
 
R Raccoon skrev:
Jag har ställt in starttiden 21.00 och klipptid 9 timmar på min nu, men lade märke till att det står 21.00-23.59 på skärmen.
Kommer den bara gå till 23.59 eller kommer den visa annan sluttid när klockan passerar 00.00 ?
du tänker väl på att den gör mos av igelkottarna när du kör den på natten!
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Tyvärr, har inga igelkottar här.
Mer än 10 år sedan jag såg någon, rävar och påskbrasor har väl gjort slut på dom :(
 
4:e säsongen och min klippare (WG 794E) har börjat väsnas som ett tröskverk. Det är tydligen klippmotorn som fått ett dåligt lager eller liknande, för det är den som låter. Har någon annan råkat ut för detta?
 
Har precis köpt en Landroid M Wifi och installerade den igår. Den startar på den bestämda klipptiden men klipper bara en liten stund, och går sen tillbaka till basen.. Vad kan vara fel? :/
 
emelie91 emelie91 skrev:
Har precis köpt en Landroid M Wifi och installerade den igår. Den startar på den bestämda klipptiden men klipper bara en liten stund, och går sen tillbaka till basen.. Vad kan vara fel? :/
* dåligt laddat batteri
* defekt batteri
* dålig kontakt i mellan robot och laddstation
* annat fel

En helt ny klippare ska fungera, gör den inte det så tag kontakt med åf för åtgärd. Surt att behöva börja med att fixa dyra grejor.
 
E etompau skrev:
* dåligt laddat batteri
* defekt batteri
* dålig kontakt i mellan robot och laddstation
* annat fel

En helt ny klippare ska fungera, gör den inte det så tag kontakt med åf för åtgärd. Surt att behöva börja med att fixa dyra grejor.[/QUOTE

Den åker tillbaka till basen trots över 50% batteri kvar. Om det är dålig kontakt mellan robot och stationen, vad kan man göra åt det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.