Kretskortet är utbytt i laddstationen och nu fungerar den som den skall igen!
 
Min klippare började nu hävda utanför begränsning hela tiden. Strax efter några dagar med åska.
Mätte på stationen, 32v på sockerbiten, 12v på ladd (när den inte laddar) och 0v till begränsningstråd. Lyste grönt hela tiden. Mailade supporten som svarade inom 2h en fredag eftermiddag. Nytt kretskort beställt. Mycket bra service av Worx service i Hässleholm.
 
Låter exakt som mitt probem! Håller tummarna för det.
 
K korgboll skrev:
Låter exakt som mitt probem! Håller tummarna för det.
Samma problem med min....kom ut en dag och den hade "våldat" sig in i laddstationen och stängt av sig. Startade den och på displayen stod: utanför arbetsområde"....
Eftersom det verkar vara fler som haft samma problem och bytt kretskort blev det att köpa ett nytt idag via Classes hemsida. 395kr samt 10%rabatt endast idag....355 bagis....

/Anders
 
Sebastian böös Sebastian böös skrev:
Jag försökte regga min nya lilla: wg790e.1 men sidan klagar på invalid Sn... hur kan den vara invalid? Har tagit klisterlappen och kollat det 100ggr... provat o utesluta olika delar men med samma resultat.
Har också testat alla tänkbara och omöjliga kombinationer av siffrorna. Hittade du någon lösning? Jag har skickat frågan till Worx för snart en vecka sedan och nu till Clas Ohlson där jag beställde den. Inget svar :(
 
D dibb skrev:
Skulle regga mig på Worx för längre garanti. De vill ha "serial number" ? Var hittar jag den, finns inget som jag hittar som börjar med SN xxxxxxxxxxxx.
På min fanns den som en klisterlapp på den engelska manualen. Inte på garantisedeln - underligt!
 
A aggplanta skrev:
Vilka instruktioner tänkte du på? Jag har två powerpointdokument om hjulbyte. Är det de du tänker på?

Front wheel replacement.ppt
Rear wheel replacement.ppt

Hej råkar du har kvar dessa instruktioner om hur man byter hjulet =)?
 
  • Gilla
jenslundberg
  • Laddar…
Tjena köpte en wr105si igår men har redan problem. När slingan är inkopplad så lyser dioden på laddstationen konstant grönt igen robot,. När roboten "laddas" lyser den också konstant grönt? Mäter man på bläcken så är där ~20V dock så blinkar batteri indikatorn svagt grönt samt triangeln svagt rött, de hörs även ett litet klickande från roboten. När man mäter batteriet så är de ~4V.

Något som varit ute för samma fel?
 
Kommmer inte ens in på deras hemsida?

"
Åtkomst förbjuden!
Du har inte tillräckliga rättigheter för att få tillgång till den önskade katalogen. Det existerar inget indexdokument eller så är katalogen lässkyddad.

Om du tror att detta beror på ett serverfel, vänligen kontakta webbansvarig.

Error 403
worx-europe.com
Apache "
 
Inga problem här, måste varit något tillfälligt,
 
  • Kvinna går med en trädgårdsmaskin framför ett modernt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Försöker starta en tvångsladdning genom att ansluta klipparen till laddstiften och samtidigt hålla in ON knappen. Displayen indikerar att laddning pågår men den räknar upp till 100% på 2 sekunden sen står det ”fel pinkod hej då” vad kan problemet vara?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Inga problem här, måste varit något tillfälligt,
Sjukt konstigt, inget funka på chrome men funka på IE
 
Efter påtänkt uppstart idag av klipparen så har något blivit fel.

Klipparen säger ”utom arbetsområde”
Enligt laddstationen ska kabeln vara hel då den ger ett fast sken från den gröna lampan.

Jag har provat med en förvisso normal elkabel att dra runt en kort slinga med provisoriskt, med det blev lika.

Finns det några kända fel, och har ni några tips på någon mer testmetod?
 
Låter som om att du skiftat höger och vänster för begränsningstråden.

Vad händer om du ställer klipparen utanför området och startar den?

Edit: Vad händer om du bara har ena änden av begränsningstråden inkopplad? Kan vara kortslutning på begränsningstråden i laddplattan.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Låter som om att du skiftat höger och vänster för begränsningstråden.

Vad händer om du ställer klipparen utanför området och startar den?

Edit: Vad händer om du bara har ena änden av begränsningstråden inkopplad? Kan vara kortslutning på begränsningstråden i laddplattan.

Nej, dom sitter riktigt i stationen, dvs höger och vänster.

Om jag ställer klipparen utanför blir det likadant med att den säger utom arbetsområde.

Har jag bara ena sidan inkopplat så blinkar stationen som att kabeln inte är inkopplad.

Jag lyckas faktiskt få igång klipparen när jag trycker snabbt på Stop och hem knappen, men det står bara och letar efter slingan. Blir inget bättre om jag hjälper den till slingan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.