418 971 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
OpiMaza
Moderator
· Östergötland
· 511 inlägg
OpiMaza
Moderator
- Östergötland
- 511 inlägg
Det va billigt, har köpt själv från robotklipparknivar.sejohan63 skrev:
Telia spärrar port 25 för utgående trafik, det fungera med att använda "smtprelay1.telia.com".
URL: smtprelay.Telia.com
Port: 25
Användarnamn: xxx (räcker med valfritt tecken)
Lösenord: xxx (räcker med valfritt tecken)
Avsändare: xx@yy.zz
Telia kör med kryptering SSL (port 465) samt att man måste logga in (autentisera sig), det gör även Bahnhof på sina egna mejlservrar.
Telia kör med kryptering SSL (port 465) samt att man måste logga in (autentisera sig), det gör även Bahnhof på sina egna mejlservrar.
Demmpa skrev:Telia spärrar port 25 för utgående trafik, det fungera med att använda "smtprelay1.telia.com".
Härligt. nu fungerar det. Tack
Igår körde säsongen igång även här. Allt verkar fungera från första start och nu hittade jag då att det finns ny firmware. De saker jag dock hade varit intresserad av är; utökad körtid med större batteri samt workaround för dygnsbegränsningen. Finns någon av dessa funktioner med? (Jag lyckades inte hitta nån referens iaf).
Gardena r50li går inte ut på tidsinställningen.. Satt 20:00 - 05:00 men vid 20:00 står den i station. Öppnar luckan och den talar om att nästa klippning sker söndag 20:00. Auto-läge är valt. När jag väljer start går den ut som den ska men stannar kvar när den går in för laddning, lämnar alltså inte självmant igen. Några tankar?
Tack för svar! Men det har jag provat, problemet är att den kör (efter att jag tryckt start) tills den behöver ladda och då går den aldrig ut igen. Har läst något om problem med smuts i dockningen som påverkat laddförmågan (att den inte blir full) och gjorde nyss rent. Funkar inte det då vetefan. 5 besvikna förstadagar..johan63 skrev: