420 663 läst · 2 056 svar
421k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
Efter lite meck så visar det sig att ett av stiften (+) har gått av på insidan av kontakten där man ansluter "nätagget" i laddstationen. Det är så pass lilla att det inte går att löda på ny kabel.
Jag behöver alltså en ny chassi kontakt som sitter i laddningsstationen där man kopplar in spänningen. Hittar inte denna på GPS shop - någon som vet vad den kallas eller kan hänvisa till något webshop som har ?
Det är alltså den inringade gula anlsutningen jag behöver, känns orimligt att köpa ett helt kabelpaket för 568 på Clabbe.
Efter lite meck så visar det sig att ett av stiften (+) har gått av på insidan av kontakten där man ansluter "nätagget" i laddstationen. Det är så pass lilla att det inte går att löda på ny kabel.
Jag behöver alltså en ny chassi kontakt som sitter i laddningsstationen där man kopplar in spänningen. Hittar inte denna på GPS shop - någon som vet vad den kallas eller kan hänvisa till något webshop som har ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är alltså den inringade gula anlsutningen jag behöver, känns orimligt att köpa ett helt kabelpaket för 568 på Clabbe.
Redigerat:
Byt till någon annan kontakt. Bör finnas på biltema eller clas i sjön. 568:- är ju rena stölden. En vanlig kopplingsplint ( sockerbit) duger lika bra.M miniGranis skrev:Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
[bild]
Absolut det får bli en "nödlösning" men jag smäller gärna dit en orginalkontakt om jag kan för att slippa köra en "one off" lösning därav frågan.johan63 skrev:
Gick ut i garaget för att ta lite bilder och trot eller ej, efter att ta tagit bort lite smuts så dyker ett produktnamn upp: Switchcraft !! Några minuters googling så är jag rätt säker på att jag har rätt kontakt:M miniGranis skrev:Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
[bild]
http://www.switchcraft.com/productsummary.aspx?Parent=859
Beställt på Elfa:
https://www.elfa.se/en/device-connector-en3-pin-switchcraft-en3p2m/p/14459152?queryFromSuggest=true
Finns även på andra ställen men jag valde Elfa för att slippa frakt.
OpiMaza
Moderator
· Östergötland
· 511 inlägg
OpiMaza
Moderator
- Östergötland
- 511 inlägg
Fan så najs är det via home-assistant? Jag kör den oxå men inte i hop med homekit då det va väldigt buggigt. Just nu så är min hass endast till för min ytterbelysning (ikea trådfri). Åkte fast i "homey" träsket för ett tag sedan o det ångrar jag inte kör resten av min automation via den o ja den funkar klockrent.davidgp skrev: