3 398 354 läst · 18 274 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Jobbat med kapstationen. Ovanpå kommer en kapex stå och upphöjningen på var sida kommer ha förvaring. På bilderna syns hurjsg tänkt den utdragbara teleskopgrunkan som kommer finnas på varje sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Östergötlands Län
· 89 inlägg
Leker lite med att göra egen ritsfärg (layout fluid), det är bara shellac med bläck till en reservoarpenna, provade med rött färgmedel till läder också men det blev inte lika bra:
Test:
Köpte en hög sånahära pennor också, ska se vad som händer om man lägger shellacfärgen i dom, kunde vara en smidig metod för att applicera färgen isåfall. Kanske även funkar med kommersiell färg:
https://www.ebay.com/itm/322688992394
Försöker tänka lite outside the box här...
Test:
Köpte en hög sånahära pennor också, ska se vad som händer om man lägger shellacfärgen i dom, kunde vara en smidig metod för att applicera färgen isåfall. Kanske även funkar med kommersiell färg:
https://www.ebay.com/itm/322688992394
Försöker tänka lite outside the box här...
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har börjat montera ihop min nya såg. Måste köpa några brickor för att bli klar.
Här är en jämförelsebild med min gamla hammer. Allt är bra mycket rejälare. Trodde att justerbordet skulle gå tyngre eftersom det är så pass mycket större, men det rullar nog t.o.m lättare.
Logga in
Skapa konto
Här är en jämförelsebild med min gamla hammer. Allt är bra mycket rejälare. Trodde att justerbordet skulle gå tyngre eftersom det är så pass mycket större, men det rullar nog t.o.m lättare.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Idag har jag fått tummen ut med ett projekt som plågat mig i flera år. En vårta strax under knät...
Verktyg som krävdes för detta:
Lödkolv och vodka.
Resultat: Framgång och en irriterad fru.
Tänkte bjuda på ett par bilder men insåg att blod, rök och sot kanske inte passar in här.
Men nog gjorde jag något med mina verktyg idag i alla fall
Lödkolv och vodka.
Tänkte bjuda på ett par bilder men insåg att blod, rök och sot kanske inte passar in här.
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Tänk att en vissa kvinnor blir så irriterade av att dricka vodka, märkligt...
Skönt att läsa att det fortfarande finns människor som inte belastar sjukvården i onödan — trots ett stort personligt lidande. Hoppas du får tillbaka på skatten!
//Ronnie
Skönt att läsa att det fortfarande finns människor som inte belastar sjukvården i onödan — trots ett stort personligt lidande. Hoppas du får tillbaka på skatten!
//Ronnie
Bah... @heimlaga hade gjort det med en yxa och hembränt!E EI30-SaC skrev:Idag har jag fått tummen ut med ett projekt som plågat mig i flera år. En vårta strax under knät...
Lödkolv och vodka.
Annars finns det gör-det-själv kit som fryser bort dem relativt smärtfritt. Finns receptfritt på apoteket.