Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har du vattenburen värme ska du väl ha vattenburen golvvärme
Jag har tyvärr inte vattenburen värme, samfälligheten vi bor i fick ett erbjudande innan vi flyttade in om att ansluta sig till fjärrvärme men majoriteten tackade tydligen nej... Vet inte hur länge sen det är dock men vi sitter med elvärme hur som helst...
 
Helgens beting är avklarat. Det gamla fixet och flytspacklet är ett minne blott tack vare inhyrd bilmaskin. Trodde först att jag skulle behöva spåra föra att kunna lägga golvvärmen, men när det gamla flytspacklet släppte så pass lätt så bestämde jag mig för att bila bort hela rasket istället. Jag och sambon har även hjälpts åt att sätta glespanel i taket och tryckt dit spotlådorna för att få ett hum om placeringen sen. Vi har även sanerat huset på betongdamm, jag som ändå tyckte att jag försökte avgränsa området.

De svarta sträcken på golvet markerar var vår tänkta hallmöbel ska stå så att vi inte lägger golvvärme där.
Renoverat rum med borttaget flytspackel, arbetsstege, svarta markeringar på golvet och arbetskläder upphängda på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat tak med glespanel och infällda spotlådor under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Så nu är golvet i hallen, primat, golvvärme lagt och flytspacklat. Känns riktigt bra att det händer lite i hallen. Elektrikern har även kompletterat med fler uttag och bytt ut alla ojordade uttag i ett rum till så vi närmar oss ett hus med enbart jordade uttag.
Renoverad hall med nylagt och markerat golvvärme under flytspackel, byggnadsverktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med nyinstallerad golvvärme och flytspackel, mot kala reglar och arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av golvvärme med vita rör och primat golv, med ett grönt eluttag och kablar längs en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Primat golv med golvvärme installerat, väntar på flytspackling i en under-renovering hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad hall med nygjutet flytspacklat golv, vägg med eluttag och upphängda kläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vilken seriös elektriker
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vilken seriös elektriker
Vad syftar du på?
 
Att det är ritat exakt i golvet med böjradie och så. Oftast brukar man limma med ögonmått ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Att det är ritat exakt i golvet med böjradie och så. Oftast brukar man limma med ögonmått ;)
oxå impad..!
 
Måste fråga.. tapeten jag ser skymta där på väggen.. medaljonglik.. går den i rosa toner? lite svårt att se - har du en bra bild (där man ser färg och mönster) får du gärna smacka upp en här på sidan :)

Vi hade en med samma mönster fast i gulorange färgskala i vårt 70-talshus.. vårt hatobjekt (även om det blev det sista vi renoverade typ haha) - MEN din ser fin ut (passande ett lantligt hus..) :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Att det är ritat exakt i golvet med böjradie och så. Oftast brukar man limma med ögonmått ;)
Haha ritandet får stå för mitt kontrollbehov. Men min elektriker är fantastisk på alla plan. Håller det han lovar, svarar alltid i telefon eller ringer upp direkt efteråt om han står upptagen, gör ett riktigt snyggt och prydligt jobb varje gång och är mån om detaljer.
 
Snigla Snigla skrev:
Måste fråga.. tapeten jag ser skymta där på väggen.. medaljonglik.. går den i rosa toner? lite svårt att se - har du en bra bild (där man ser färg och mönster) får du gärna smacka upp en här på sidan :)

Vi hade en med samma mönster fast i gulorange färgskala i vårt 70-talshus.. vårt hatobjekt (även om det blev det sista vi renoverade typ haha) - MEN din ser fin ut (passande ett lantligt hus..) :)
Nope den är gulorange precis som er var
 
Jag har varit borta sedan vi flytspacklade golvet och jobbat med Vasaloppet innan jag som traditionen är avslutade min vistelse i Dalarna med att åka de nio milen i fäders spår.

Igår passade vi iaf på att köpa klinkers och parkett till hallen samt även eklimfogskivor till hallmöbeln, så nu har vi iaf material hemma. Jag har dock åkt på någon skit så det lär inte byggas något i helgen tyvärr. Måste även fixa OSB och gips till väggar och tak samt två innerdörrar med karmar.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag är målet att fixa iordning väggen i hallen. Har hunnit en bit på vägen, isolering och OSB är på plats.
Renoveringsarbete i hall med isolering och OSB-skivor installerade på vägg, dörröppning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad hall med OSB-vägg och isolering, öppnat dörrhål, och en stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tidigare i veckan tog vi även upp dörrhålet på sin originalposition in till det som ska bli pysselrum/kontor/gästrum.
Renoveringsarbete i hall med isolering och OSB skivor installerade runt en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska försöka hinna med gipset i eftermiddag för imorgon kommer pappa och hjälper mig med taket.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Så nu är även gipset på väggen uppe. Ska bli gött att få även den här delen av projektet färdigt så att jag kan spackla och måla tak och väggar i veckan så kanske jag kan få tid att lägga klinkers nästa helg.
Nyinstallerade gipsväggar i ett pågående hemrenoveringsprojekt med synliga verktyg och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Taket blev gjort enligt plan i söndags, även taket uppe fick renoveringsduk uppsatt för att dölja glasfiberväven som använts av tidigare ägare.
Renoverat rum med orenoverade väggar och ett nylagt innertak med synliga skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumställning i ett trapphus framför ett nymonterat, vitmålat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har varit lite körigt i veckan så jag har inte hunnit med att spackla och måla.
 
Det går framåt. Vad är det för uterum du planerar att bygga, vilken tillverkare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.