562 087 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Att sätta blandaren lågt är ju barnvänligt, men att HÖJA toalettstolen är ju snudd på barnaga.
@useless kanske på samma sätt som man lyckas bli av med större delen av fogen på golvet där nere?
Tycker även att monteringen av taklampan känns väldigt IP-klassad! Eller att man bara målat taket i duschdelen.
Men mest av allt tycker jag radiator monteringen är najs!
Eller de faktum att golvet gått isär så mkt på ett 16 år gammalt hus...
Det jag fascinerad över är att man bor där med sina barn och uppenbarligen har någorlunda gott samvete?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker även att monteringen av taklampan känns väldigt IP-klassad! Eller att man bara målat taket i duschdelen.
Men mest av allt tycker jag radiator monteringen är najs!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Eller de faktum att golvet gått isär så mkt på ett 16 år gammalt hus...
Det jag fascinerad över är att man bor där med sina barn och uppenbarligen har någorlunda gott samvete?
Det hade jag missat att kolla.. Fan det var ju ÄNNU VÄRRE än allt som bilderna visade.S slurppe99 skrev:
Arga snickaren varning deluxe. Är så att man blir riktigt förbannad över att man kan med att bo så med småbarn, Fyfan!!
"Finn fem fel" släng dig i väggen! Ju mer man tittar på bilderna inser man att det är snarare "finn femhundra fel". Om det är så mycket fel på det som syns, hur ser det då ut i underliggande konstruktioner?
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag hoppas att den som uppenbarligen har bott där sedan det byggdes har mått bra under tiden och att den/de som köper fastigheten har kunskaper och insikt i vad som krävs för att få ordning på det (en tändsticka ).
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag hoppas att den som uppenbarligen har bott där sedan det byggdes har mått bra under tiden och att den/de som köper fastigheten har kunskaper och insikt i vad som krävs för att få ordning på det (en tändsticka ).
Det värsta är att huset är relativt prisvärt med tanke på område/läge. Lägger man in en mille och återgärdar felen så kommer man få igen det.
Sen är ju frågan hur många som är villiga att punga upp de pengarna för ett hus man måste strippa ner helt
Sen är ju frågan hur många som är villiga att punga upp de pengarna för ett hus man måste strippa ner helt
Tror du att det räcker med en miljon för renoveringarna? Du skriver att det måste strippa ner hela huset, vilket måste göras. Men lyckas du med det för en miljon? Jag är tveksam. Man vet ju dessutom inte vad man hittar. Påväxten på vinden antyder att det saknas fuktspärr i taket exempelvis, så inte mycket kan ju vara korrekt gjort.J Jarlsgård skrev:
I praktiken så betalar du 3.7 miljoner för en husstomme och en tomt. Men det kanske är prisvärt i Onsala...