4 366 869 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Köp kabelklammer (JR32 typ) och skruva med vanliga skruv. Köper man rätt dimension så sitter det som bergetSnigla skrev:Det är väl mer en trädgårdsfråga eg, men tänkte att ni kunde komma med bra tips här med det handlar alltså om att bygga ett eget typ tunnelväxthus på pallkragar - och Pem-rören är stommen för plasten att ligga på.. och då vill man att "rören" sitter ordentligt fast i pallkragarna!
Vill jämföra priser med att bygga eget som jag vill ha det!
Länken nedan visar vad jag funderar i för bana..
[länk]
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 488 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 488 inlägg
Inom sortimentet för VVS finns det finns även en liknande produkt som heter rundjärnsbygel.Snigla skrev:
Denna varianten är lite mer estetiskt tilltalande om den ska sitta synligt.
M6 M8 & M10 finns på lager som standard i alla möjliga dimensioner.
Kvällens utgångsläge,
Ett steg vidare mot ett öppet hem. Går tyvärr inte att göra öppningen bredare till höger då det sitter ett gäng reglar där som håller upp en järnbalk som passerar över köket och väggen är bärande. Lite rikthyvling blev det på vägen.
Dagens etapp klart, flytspackling nästa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett steg vidare mot ett öppet hem. Går tyvärr inte att göra öppningen bredare till höger då det sitter ett gäng reglar där som håller upp en järnbalk som passerar över köket och väggen är bärande. Lite rikthyvling blev det på vägen.
Logga in
Skapa konto
Dagens etapp klart, flytspackling nästa.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Inga foton men...
Blev uppringd av Dalarnas som fått in och tittat på uppgifterna från Ocab gällande vårt badrum på övervåningen som börjar släppa klinkers i duschen.
"Friläggningsavtal" erbjuds, alltså att dom står för rivning för att konstatera om det är en ersättningsbar skada, och sedan vidare därifrån beroende på hur det ser ut. Plattsättaren som var här och måttade trodde det var en fuktskada och den jag har som handläggare verkade väl tro samma sak, så helt nattsvart i all misär är det kanske inte..
Nästan så jag känner att jag börjar vara värd att okynneshandla nåt elverktyg.
Trevlig helt på Er alla!
Blev uppringd av Dalarnas som fått in och tittat på uppgifterna från Ocab gällande vårt badrum på övervåningen som börjar släppa klinkers i duschen.
"Friläggningsavtal" erbjuds, alltså att dom står för rivning för att konstatera om det är en ersättningsbar skada, och sedan vidare därifrån beroende på hur det ser ut. Plattsättaren som var här och måttade trodde det var en fuktskada och den jag har som handläggare verkade väl tro samma sak, så helt nattsvart i all misär är det kanske inte..
Nästan så jag känner att jag börjar vara värd att okynneshandla nåt elverktyg.
Trevlig helt på Er alla!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Morgonens gymnastikpass började med en gammal klassiker, krypa i krypgrund, ålning meddelst hasning. Vattnet har frusit till köket.
Istället för automatkarbin blev det hårfön.
Katterna har varit effektiva, tagit bort ventilerna i kattgluggarna under huset.
Efter en timmes krypande och fula ord hittade jag ett litet myspys bo.
Isolering ihopkrafsad, varmt och mysigt, men inte för mig.
Nu har vi vatten i köket igen.
God morgon alla!
Mvh P-A
Logga in
Skapa konto
Istället för automatkarbin blev det hårfön.
Logga in
Skapa konto
Katterna har varit effektiva, tagit bort ventilerna i kattgluggarna under huset.
Logga in
Skapa konto
Efter en timmes krypande och fula ord hittade jag ett litet myspys bo.
Logga in
Skapa konto
Isolering ihopkrafsad, varmt och mysigt, men inte för mig.
Nu har vi vatten i köket igen.
God morgon alla!
Mvh P-A
Dagens projekt flöt på utan allt förstora problem. Gamla fläkten var död och var dessutom fel inkopplade (elen). Nu kan man dusha och få ut fukten fort och tyst.
Före:
Efter:
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Rivit väggen in till klädkammaren samt gipset på en innervägg för att elektrikern lättare ska kunna dra fram el till värmegolvet samt ut till kommande uterum.
Före:
Efter:
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Fortsatt bila upp golvet i tvättstugan. Det tar lite tid när man har en liten borrhammare att arbeta med, men snart ska vi hyra in modell större!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förberett för flytspackling, städat, tätat kanter, primat fixat golvvärme(?) i bekväm arbetshöjd
Lite nivåjustering, termostat fixering och provmätningar så skall det nog flyta på imorgon.
Logga in
Skapa konto
Lite nivåjustering, termostat fixering och provmätningar så skall det nog flyta på imorgon.
Logga in
Skapa konto
Vaknade tidigt, säkringen till golvvärmen hade löst ut på halva nedre plan, +15, -12 utomhus, mindre skönt.
Efter en timmes tokeldning blev det betydligt varmare .
Vedspisen togs i bruk, snabb strålningsvärme.
Började felsöka elproblemet, tog max fem minuter, glömt en mindre bra skarvsladd i ett utomhusuttag så jordfelsbrytaren hade slagit till.
Skönt med lätt fixade problem ibland, skarvsladden klippte jag, jag har en aning om att den krånglat tidigare.
God morgon!
Mvh P-A
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter en timmes tokeldning blev det betydligt varmare .
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vedspisen togs i bruk, snabb strålningsvärme.
Började felsöka elproblemet, tog max fem minuter, glömt en mindre bra skarvsladd i ett utomhusuttag så jordfelsbrytaren hade slagit till.
Skönt med lätt fixade problem ibland, skarvsladden klippte jag, jag har en aning om att den krånglat tidigare.
God morgon!
Mvh P-A