richardtenggren
Snigla:

På min förstärkare, visserligen en liten stereoförstärkare från NAD, men där kunde jag pilla bort en liten plugg ur varje högtalarkontakt, för att sedan använda mina banankontakter. :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Snigla:

På min förstärkare, visserligen en liten stereoförstärkare från NAD, men där kunde jag pilla bort en liten plugg ur varje högtalarkontakt, för att sedan använda mina banankontakter. :)
Jo, enligt tipsen vi hittade online (när vi googla) pratade om nått sånt med.. men det var inte så himla lätt - lättare att dra ut trådarna (maken hade inte tålamod..) :D

Jarlingar Jarlingar skrev:
Hela 100:- billigare nu @Snigla :geek:;)
[länk]
Inväntar mellandagsrean jag..
De fick väl några kvar.. (y)

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Småfixade i biorummet och hade en Madonna konservideo igång. Hon har djupbas i videon vilket bass-bumbersen avslöjade obarmhärtigt. Det fina med dessa är att man upplever djupbas utan att grannarna eller frun gör det redan på låga volymer.

• Gilla
dan-lind och 1 till
  • Laddar…
Funderar på hur mina 3 källarfönster ska mörkläggas på något överarbetat automatiserat vis. Trigger-utgången på projektorn skall användas tillsammans med controller och alternativt reglage för manuell hantering men har två alternativ på själva mörkläggningen:

1. IKEA rullgardin + tubmotor från m.nu (eller motsvarande från aliexpress)
https://www.m.nu/rullgardin/tubmotor-12v-for-20mm-ror

2. Elektronisk film
http://shop.smarttint.com/Smart-Cli...-pre-wired-up-to-3-sq-feet-75-vac_p_3840.html

1:an känns mer beprövad och mörklägger till nästan 100% (tror jag) om man kompletterar med aluprofiler för att spåra ner gardinen i. Pris ca 1000kr/fönster.

2:an känns än mer nördig. Fördel är att det blir en mer osynlig lösning bortsett från att de faktiskt tar bort 55% av ljuset även i transparent läge. I mörkt läge läcker de 4% av inkommande ljus. Pris ca 1500kr/fönster om jag köper under resa till USA.

Behöver nyttig input från mina mer sansade forummedlemmar.

2.

Osansat svar visserligen.

• Gilla
dan-lind
  • Laddar…
:devilish::thinking:
Vita metallbeslag utspridda på ett garagegolv bredvid dammsugare och däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bänken tar form.. Tror alla urtag mm hamnade rätt. Tog av skåpen så att bänken blir 50cm djup.
Vit IKEA Kungsbacka köksbänk under konstruktion i en verkstad, redo att kläs med sockel och ytskikt.
Skapa konto

Och nånting så här kommer det färdiga resultatet bli.
Vit mediabänk under konstruktion framför projektorvägg med elektronik och uttag.
Skapa konto

Ikea Kungsbacka luckor, ska bygga en sockel så bänken kommer upp 3-4cm, sedan ska härligheten kläs in med nåt mörkt, var inne på ek först men får se vad det slutar med.

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Sockel klar, verkar funka som jag tänkte. Sockel för mediabänk med vit skåpstruktur placerad på ett trägolv med kablar och elektroniska enheter inuti.
Skapa konto

8m 28x70 ändspont inhandlades på väg hem från jobbet igår. Bänken kommer upp så pass att luckor går fria från golv, ska klyva till och måla en mdf och sätta fast i framkant.

Just, fick ju lov att prova Dominon.. Blev hål på båda sidorna på en av långbitarna.. :oops:;)
Träramkonstruktion på golv som förberedelse för inbyggnad av skåp.
Skapa konto

Blev lite skevt så klart, men tyngden från skåpen och nån möbeltass kommer göra det stabilt. :cool:

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Blir bra det där.

Nyttjat bion mycket än? Mest förvånad att jag kom ikapp (och hann om?) er i biobygget. Nyttjat min rätt frekvent.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Blir bra det där.

Nyttjat bion mycket än? Mest förvånad att jag kom ikapp (och hann om?) er i biobygget. Nyttjat min rätt frekvent.
Kollat nån film, senast Beck, ingen "skiv" - spelare nere än, den gamla BDn står kvar uppe vid tvn. Brist på möbel kanske gör sitt också.
Barnen använder den flitigt och jag har spelat lite Mario Odyssey, dock inte lika mycket som jag önskat.

Tappade lite fart före jul när snickare var här och hjälpte mig få tätt vid takkupa/balkong och upptäckte att vi förmodligen behöver byta hela taket ink råspont och isolering samt se över den obefintliga ventilationen..
Jag blev trött, ville mest sova.. :confused:

Nu har jag förlikat mig med tanken och börjat ta in offerter. :rolleyes:

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Luckor på plats.

Mörka luckor installerade framför vit projektorvägg, med knappt synliga vita stommar emellan.
Skapa konto

Blev mörkt och bra, syns väldigt lite av de vita stommarna mellan luckorna, var först inne på att beställa mörka stommar (beställningsvara i Borlänge) men kom aldrig till skott så... Går säkert att justera lite tightare.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sockel klar, verkar funka som jag tänkte. [bild]

8m 28x70 ändspont inhandlades på väg hem från jobbet igår. Bänken kommer upp så pass att luckor går fria från golv, ska klyva till och måla en mdf och sätta fast i framkant.
Ett latmanstips är att köpa ett par lösa hyllplan och använda dem som sockel. Målade och klara på en gång. För hörn kan man ofta få tag i ett löst sidostycke eller motsvarande om man pratar med servicedisken

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M Mats skrev:
Ett latmanstips är att köpa ett par lösa hyllplan och använda dem som sockel. Målade och klara på en gång. För hörn kan man ofta få tag i ett löst sidostycke eller motsvarande om man pratar med servicedisken
Blir täcksidor hela vägen runtom, så det är bara framtill jag behöver en "egenlösning" (y)
Ska botanisera lite vad som finns färdigt, vill helst ha nå åt grafitgråa hållet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.