Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Vid det här laget har vi en tradition att visa upp våra pepparkakshus i forumet. Jag tror faktiskt att det var Mikael_L som påbörjade traditionen 2010, när han startade tråden Pepparkakshus 2010. Sedan år 2014 plockade krilleman_215 upp den med Pepparkakshus 2014 och 2015 började jag med en tävling där vi utser finaste pepparkakshuset, med en uppföljare 2016. Varför ändra på ett vinnande koncept?
Julen närmar sig ju med stormsteg och äntligen har det blivit dags att baka pepparkakshus igen!
Jag och sonen satte ihop vårt prefabricerade pepparkakshus i helgen. Provade att smälta socker och använda som lim istället för kristyr som vi har använt tidigare, oj vilket lyft! Nu sitter väggarna som berget.
Nu vill vi se era pepparkakshus också. Det byggahusigaste pepparkakshuset 2017 vinner en ljusstake Luciatåg.
Vill du visa ditt pepparkakshus utan att delta i tävlingen så går det naturligtvis också bra. Skriv det i så fall vid din bild.
Så här tävlar du:
Posta en eller flera bilder på pepparkakshuset du har byggt i den här tråden.
Tävlingen pågår fram till morgonen den 18 december, då vi utser en vinnare.
Läs mer
Bygga pepparkakshus
Pepparkakshus 2010
Pepparkakshus 2011
Pepparkakshus 2012
Pepparkakshus 2013
Pepparkakshus 2014
Pepparkakshus 2015
Pepparkakshus 2016
Julen närmar sig ju med stormsteg och äntligen har det blivit dags att baka pepparkakshus igen!
Jag och sonen satte ihop vårt prefabricerade pepparkakshus i helgen. Provade att smälta socker och använda som lim istället för kristyr som vi har använt tidigare, oj vilket lyft! Nu sitter väggarna som berget.
Nu vill vi se era pepparkakshus också. Det byggahusigaste pepparkakshuset 2017 vinner en ljusstake Luciatåg.
Vill du visa ditt pepparkakshus utan att delta i tävlingen så går det naturligtvis också bra. Skriv det i så fall vid din bild.
Så här tävlar du:
Posta en eller flera bilder på pepparkakshuset du har byggt i den här tråden.
Tävlingen pågår fram till morgonen den 18 december, då vi utser en vinnare.
Läs mer
Bygga pepparkakshus
Pepparkakshus 2010
Pepparkakshus 2011
Pepparkakshus 2012
Pepparkakshus 2013
Pepparkakshus 2014
Pepparkakshus 2015
Pepparkakshus 2016
Redigerat:
Ooh vilken timing. Har lurkat här på byggahus i flera år och är nu i färd med att bygga ut vårt hus. Så när vi julstökade i helgen skrev jag ut ritningarna i skala 1:38 och voilà, husmodell i peppis:
Ja igår hade vi besök och gjorde 3strålande pepparkakshus med barnen, de fick forma sina egna med lite hjälp. Sedan gjorde jag ett med av de trasiga bitarna, ni får såklart gärna gissa vilket. men detta är nog mästerverk av lilleman å en tjejkompis till han vill ja påstå.
Nu är Tomten på väg i tomteskogen. Tappar lite paket på vägen, men vad gör väl det - det finns ju så mycket "knytt", som gillar paket.