Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 535 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 535 inlägg
Dom populära trådarna från -10 -11 -12 -13 får sin uppföljare med 2014!
Pepparkakshus 2010
Pepparkakshus 2011
Pepparkakshus 2012
Pepparkakshus 2013
Till min stora förvåning, så fick jag idag av min brorson, ett pepparkakshus. Förra årets dass är förlegat. I år ska det vara julgranar med ögon!
Lite tidigt kan dock tyckas, men i år (precis som förra året) får jag skämmas med ett pepparkakshus som jag inte själv tillverkat. Och det är ju faktiskt första advent imorgon! Observera den stabila grunden av "Leksands Knäcke Normalgräddat" Och som alla vet, är ju grunden till alla hus, det viktigaste av allt!
Så fyll på med era skapelser. I år ska vi bräcka rekordet på #76 inlägg från 2012!
Pepparkakshus 2010
Pepparkakshus 2011
Pepparkakshus 2012
Pepparkakshus 2013
Till min stora förvåning, så fick jag idag av min brorson, ett pepparkakshus. Förra årets dass är förlegat. I år ska det vara julgranar med ögon!
Lite tidigt kan dock tyckas, men i år (precis som förra året) får jag skämmas med ett pepparkakshus som jag inte själv tillverkat. Och det är ju faktiskt första advent imorgon! Observera den stabila grunden av "Leksands Knäcke Normalgräddat" Och som alla vet, är ju grunden till alla hus, det viktigaste av allt!
Så fyll på med era skapelser. I år ska vi bräcka rekordet på #76 inlägg från 2012!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Dörren saknas, du bör hävda dolt fel.
En svamp med belysning. En liten utmaning innan jag fick till hatten. Men med hjälp av en skål och ett glas så fick jag till det till slut. Borrade hål för belysning så med lite tålamod så ordnade det sig med den också.
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 867 inlägg
Vi brukar göra ett prefab pepparkakshus, men i år blev det så att vi köpte ett färdigbyggt pepparkakshus på julmarknaden där sonens klass sålde julgodis och pepparkakshus för att samla ihop till en skolresa.
Så vårt pepparkakshus för i år är byggt av Elin i Ludvigs klass och vi är jättesugna på att äta upp det. Titta, hon har limmat ihop det med knäck/kolasås!
Så vårt pepparkakshus för i år är byggt av Elin i Ludvigs klass och vi är jättesugna på att äta upp det. Titta, hon har limmat ihop det med knäck/kolasås!
Logga in
Skapa konto