11 845 läst · 33 svar
12k läst
33 svar
Pepparkakshus 2017 (bilder+tävling)
Vi har också Byggt ett årligt pepparkakshus!
Jag står för det stora huset, sonen för det lilla och min man står för belysning samt underlag (skiva i botten)... God jul på er! //Carolina
Årets bygge är en favorit i repris. En gång i tiden när vi drömde om att bygga hus själva var det här förebilden för vad vi ville ha.
Byggt av extra hård pepparkaksdeg, väldigt varmt smält socker och kristyr så det räcker till ett helt villaområde
Byggt av extra hård pepparkaksdeg, väldigt varmt smält socker och kristyr så det räcker till ett helt villaområde
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Vilka fina pepparkakshus ni har gjort, tack för att vi har fått se dem!
Årets pepparkakshustävling är avslutad. Jag meddelar vinnaren under dagen.
Årets pepparkakshustävling är avslutad. Jag meddelar vinnaren under dagen.
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Juryn har överlagt.
Alla de här pepparkakshusen är ju riktigt fina och imponerande på sitt sätt, så egentligen är det omöjligt att välja. Den medlem som vi tycker ska vinna den här gången blir en som har tävlat med imponerande pepparkaksbygge tidigare och vi ser att det är en riktig byggtalang på gång här med en framtid i branschen. Grattis Polos med dotter, ni vinner ljusstaken Luciatåg 2017!
Alla de här pepparkakshusen är ju riktigt fina och imponerande på sitt sätt, så egentligen är det omöjligt att välja. Den medlem som vi tycker ska vinna den här gången blir en som har tävlat med imponerande pepparkaksbygge tidigare och vi ser att det är en riktig byggtalang på gång här med en framtid i branschen. Grattis Polos med dotter, ni vinner ljusstaken Luciatåg 2017!
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Polos, kontrollera så att adressuppgifter och telefonnummer finns i din profil så vi vet vart vi ska skicka ljusstaken.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg