Detta plus ett par Sennheiser PXC-550 fick bli årets fynd på Black Friday.
Verktygslåda med spikpistol, spikrullar och diverse byggmaterial på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Ja, alltså förlåt...Så plötsligt stod jag där på J... av en ren slump 10:30 på fredagsmorgonen. Efter att ha skjutsat frun till några bekanta.

ALLA Bahco-grejor fanns fortfarande kvar på sina förföriska butikskrokar...tänkte bara köpa EN liiiiten hylsnyckelsats, bara en, inte mer....Sen började liksom alla Bahco-grejor sjunga så där förföriskt "-ta mig, ta mig, 50%" Var jag än tittade fanns det små svarta blänkande lappar som formligen skrek 50%, 50%, 50%!!!

Tänkte vara ståndaktig och bara handla EN sak. Sen när jag planlöst irrade omkring och smekte alla vackra verktyg fick jag en ide! (Som professor Balthazar stolt skulle ha sagt) Jag kom på att när mina tonårsdöttrar flyttar hemifrån ska de i alla fall ha lite vettiga verktyg med till sin första lägenhet! Då är ju julklappen klar för i år också.

Inte behöva ha någon finnig, fjunig tonårskille som då skrattar åt deras böjda skruvmejslar och sladdriga skiftnycklar köpta sent en kväll på COOP eller OKQ8! Nä seru. Här äre kvalitet på tjejernas verktyg!

De kommande svärsönerna ska efter det, se på svärfars verktygsuppsättning med vördnad! Gå ned på knä inför Festoolsamlingen och rodna över sina taffliga verktyg och numera glömda mekarförsök på den gamla trimmade moppen. Andaktsfullt be att få låna Kemppin för att fästa nåt jox eller manligt få prova den fina Pionjär BR80 bergborrmaskinen för att se om de pallar lite "Bra vibrationer" som Kicki Danielsson skulle ha sagt.

De ska med darrande hand och flackande blick allra ödmjukast drömma våta drömmar om döttrarnas verktyg, inget annat! Metoo....kommer svärfar att banka in i deras känsliga delar med en kvalitetshammare eller markera med en polygrip med snabbinställning som tar alla kulstorlekar om de inte respekterar ALLA kvinnor inklusive mina döttrar. Dvs om sådar 5-10år...

Så jag kände att jag med väldigt gott samvete MÅSTE plocka ihop 2st "flytta hemifrån verktygsset". För mina döttrars skull alltså, inget annat!

Sen i fjällstugan så slutar det ju alltid med att man letar förtvivlat efter den utslitna böjda gula Bahcoskrumejseln för femtioelfte gången och istället får använda brödkniven. Den halvdöd B&D skruvdragare går knappt att väcka till liv och bilens sketna luftpump från punkteringssatsen kommer man på går endast på 12V när hydropresspumpen ska fyllas. Ni VET hur det är?

Då J... tydligen tyckte att AEG:s förpackning inte stämde längre så viskade även den "-psst 2x2.0 batterier, 60Nm, 45min laddning och även jag 50%" enligt skylten gällde det alla med röda prislappar. Men då de röda prislapparna lyste med sin frånvaro hade man istället använt vita som en butiksanställd glatt sa då jag frågade lite fövirrat om priset som stod på de VITA prislapparna..

Så där nu fick ni höra min inre övertygelse till att jag verkligen behöver alla verktyg! Så nästa år måste jag be min fru låsa in mig i garaget till Black Friday och inventera alla mina verktyg. Så jag inte råååååkar köpa något av misstag.

Jag VET jag är en verktygsmissbrukare men jag hoppas jag är bland vänner här, ingen annan verkar förstå mig...

• Upplägg av olika Bahco-verktyg såsom skiftnycklar, skruvmejslar och såg på en blå arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Samling av nya verktyg inklusive AEG verktygslåda, Bahco skruvmejslar och STANLEY luftkompressor.
    Skapa konto
  • Gilla
Pagno och 23 till
  • Laddar…
Carreyfan Carreyfan skrev:
Detta plus ett par Sennheiser PXC-550 fick bli årets fynd på Black Friday.
[bild]
Det gick fort. Min verkar inte ens plockad ännu, än mindre skickad... :-/

S skogstomten skrev:
Jag VET jag är en verktygsmissbrukare men jag hoppas jag är bland vänner här, ingen annan verkar förstå mig...
Tveksamt om det där kan kallas missbruk..ser ut som några små normala uppsättningar. Med specifika ändamål :)

Missbruk..det är när man kommit upp i sådär 3-4 bordsågar eller 40-50 hyvlar. (Har jag läst.. självklart ingen egen erfarenhet av ngt sånt..) ;)

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Valkyr Valkyr skrev:
Det gick fort. Min verkar inte ens plockad ännu, än mindre skickad... :-/
Hmm, trist att det skiljer. Jag beställde ganska tidigt på fredagen, så den blev plockad och skickad under fredagen. Fick ett meddelande fredag em att den var skickad till mitt utlämningsställe med DHL.

Kan ju tänkas att de fick en en hel del ordrar under fredagen så att de inte hunnit igenom alla ännu, men jag tycker överlag att Toolab brukar vara snabba annars.

Hoppas den dyker upp snart!

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Inte inhandlat men helt plötsligt hade man fått ett kuvert från Festool.. Både roligt och oroväckande..

När börjar man räknas som festool-missbrukare? När langaren skickar gratis tester så känns de som gränsen är nära..

8st av deras nya sandpapper och en adapter.

• Festool broschyr för nät-sandpapper och en hög av gråa sandpappersskivor på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
DGLundin och 11 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Du fick inte behålla den ser jag? Eller har Milan inte tagit bort annonsen? :D
[länk]
Haha, vilket sammanträffande! Men inte samma faktist, den i annonsen ser nyare ut.

devizion devizion skrev:
Inte inhandlat men helt plötsligt hade man fått ett kuvert från Festool.. Både roligt och oroväckande..

När börjar man räknas som festool-missbrukare? När langaren skickar gratis tester så känns de som gränsen är nära..

8st av deras nya sandpapper och en adapter.
Du blir väl antagligen tvungen att köpa skyddsplattan för att kunna köra med dessa slipnät såvida inte du köpt Rotex alldeles nyligen. Så det täcker langarens kostnader för att skicka varuprover. :D

698250071804_ca.jpg
Blev beställt en Dalluge 16oz Titanium-hammare idag. Ska dyka upp på torsdag enligt DHL.
Föredrog den framför Stiletto i och med att den har lite mer brytstyrka och skydd vid skaftet upptill.

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Hittade en bandsåg för 250 kr på en second hand butik idag. Den saknar visserligen blad men det verkar finnas att beställa. så nu blir det till att lära sig hur man ställer in en bandsåg.
Begagnad bandsåg märkt BURGESS BK3 utan sågblad på ett arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto

Lite secondhand-shopping

Ena änden av hammaren är mässing, blir bra för hyvlarna. Mätmojen är lite väl blank, ingen märkning men gissar luna utifrån färgen samt staden jag befinner mig i, får göra en sån där snygg målning ngn hade gjort på sin speedsquare häromdagen.
Secondhand verktyg: mässingshammare och ljusblå skjutmått på svart mönstrad bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
dostoro
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Lite secondhand-shopping

Ena änden av hammaren är mässing, blir bra för hyvlarna. Mätmojen är lite väl blank, ingen märkning men gissar luna utifrån färgen samt staden jag befinner mig i, får göra en sån där snygg målning ngn hade gjort på sin speedsquare häromdagen.
[bild]
Har en i det närmast identisk klubba. Köpte den på blocket, säljaren nämnde i förbifarten att hans bror hade gjort den när han satt inne. Kanske samma ställe din kommer ifrån? Eller så är det en klassisk övning och kan komma från vilken verkstadsskola som helst.

Mini-smörjare. Vanlig 33cl-burk som ref.
En 33cl Carlsberg burk bredvid en liten oljekanna för storleksjämförelse.
Skapa konto

• Gilla
dostoro
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Har en i det närmast identisk klubba. Köpte den på blocket, säljaren nämnde i förbifarten att hans bror hade gjort den när han satt inne. Kanske samma ställe din kommer ifrån? Eller så är det en klassisk övning och kan komma från vilken verkstadsskola som helst.
Ja, klassisk övning och nog vanligen från skolor. Jag har två, också köpta på loppis eftersom jag gjorde den meningslösa tärningen och kanonen under min verkstadspraktik i gymnasiet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.