3 396 358 läst · 16 666 svar
3396k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Det blev en Rapid BTX530 klammerpistol idag. Skjuter upp till 14mm klammer samt 15mm dyckert. Skönt att den har utbytbart batteri för överkomligt pris om det ska klamras som attans.
Hade ingen aning att Rapid var ett svenskt märke förrän i går kväll, hehe. Rapid har man ju sett på varje kontor under alla decennier jag levt.
Ja, men jag har inte möjlighet att rusa från jobbet till Bauhaus och samtidigt riskera att de "tar slut" på Jula som förra gången de hade rabatt. De två hundra kronorna täcker jag med matlådor nästa vecka.
Lycka till om man ska försöka få rabatt på ett medlemskap, som visserligen alla kan få. Förra gången jag försökte med det sa bauhaus nej, det var medlemspris...siggebo skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 620 inlägg
Har det blivit någon test av maskinen? Vad säger isåfall omdömet? Skulle behöva en upp till gården. För både röjsågar och snickeri maskiner.johel572 skrev:
Jag har använt den en del och den slipar bra. Dock tar det betydligt längre tid att ställa in den än att slipa en klinga. Stoppen som gör att alla tänder skall bli lika slipad går inte att ställa in korrekt och håller sig inte i sitt läge så jag har funnit det enklast att slipa djupet på känsla. Men annars är den tung och stabil och trevlig att använda.
Jag tänkte uppgradera med en stark lampa som lyser direkt på skäret så tror jag det blir enklare att se så man ställer in korrekt vinkel.
En fundering, såg klingor till röjsågar skärper man väl med fil? Den har ju som en böjd egg. Den här maskinen har ju endast en plan slipskiva man slipar mot.
Jag tänkte uppgradera med en stark lampa som lyser direkt på skäret så tror jag det blir enklare att se så man ställer in korrekt vinkel.
En fundering, såg klingor till röjsågar skärper man väl med fil? Den har ju som en böjd egg. Den här maskinen har ju endast en plan slipskiva man slipar mot.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg