249 604 läst · 511 svar
250k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Samtidigt, detta är fjantigt. Så är det INTE alls
"I kök ska det endast finnas installationer avsedda att betjäna köket. Vatteninstallationer i kök ska utföras av ett auktoriserat VVS-företag. Efter installationen erhåller kunden ett intyg om att installationerna är utförda enligt gällande branschregler. Intyget är ett kvitto på ett försäkringsbart utförande och är en värdehandling för kunden. "
"I kök ska det endast finnas installationer avsedda att betjäna köket. Vatteninstallationer i kök ska utföras av ett auktoriserat VVS-företag. Efter installationen erhåller kunden ett intyg om att installationerna är utförda enligt gällande branschregler. Intyget är ett kvitto på ett försäkringsbart utförande och är en värdehandling för kunden. "
Hej!
Idag fick jag hjälp av farsan så nu är sidan vid kyl och frys helt monterad. Fick upp täcksida och skåpen är ihopskruvade, sedan lyfte vi in kyl och frys. Vid 40-överskåpet fick vi ha med oss elen till den LED-spot som ska vara där.
Efter det fortsatte vi på andra sidan och alla överskåpen är nu ihopskruvade, även där fick jag få med mig LED-spotar som ska vara i vitrindelen. Därefter monterade och kopplade vi in fläkten.
Imorgon ska vi fortsätta med underskåpen och hämta hem spis & diskmaskin som var anledningen till att vi inte skruvade ihop underskåpen idag. Är lättare att ha vitvarorna på plats och fixera skåpen.
Det var allt för idag, fortsättning imorgon!
//Fredrik
Idag fick jag hjälp av farsan så nu är sidan vid kyl och frys helt monterad. Fick upp täcksida och skåpen är ihopskruvade, sedan lyfte vi in kyl och frys. Vid 40-överskåpet fick vi ha med oss elen till den LED-spot som ska vara där.
Efter det fortsatte vi på andra sidan och alla överskåpen är nu ihopskruvade, även där fick jag få med mig LED-spotar som ska vara i vitrindelen. Därefter monterade och kopplade vi in fläkten.
Imorgon ska vi fortsätta med underskåpen och hämta hem spis & diskmaskin som var anledningen till att vi inte skruvade ihop underskåpen idag. Är lättare att ha vitvarorna på plats och fixera skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för idag, fortsättning imorgon!
//Fredrik
Hej igen!
Det närmar sig kakelsättning i köket och om allt går som det ska så borde jag kunna börja med det till helgen
Men jag har två varianter på kakel som jag funderar över och vill gärna ha era åsikter och synpunkter. Jag själv har väldigt svårt att bestämma mig
Nr.1
Klassiskt kökskakel, vit platta med fasade kantar, 10x20cm, har fungerat i kök under snart 20års tid och lär göra det i 20år till.
Nr.2
Vit slät platta, 10x30cm, känns lite modernare utan sticka ut på något sätt.
Prisskillnaden är inget att ta någon direkt hänsyn till eftersom det enbart handlar om 3-4kvm. Jag är lite inne på nr.2 mest för att bryta trenden. Samtidigt som nr.1 är väldigt stilren och just klassisk. Båda plattorna kommer att sättas omlott.
Så vad tycker ni? Hjälp mig med lite åsikter
//Fredrik
Det närmar sig kakelsättning i köket och om allt går som det ska så borde jag kunna börja med det till helgen
Men jag har två varianter på kakel som jag funderar över och vill gärna ha era åsikter och synpunkter. Jag själv har väldigt svårt att bestämma mig
Nr.1
Klassiskt kökskakel, vit platta med fasade kantar, 10x20cm, har fungerat i kök under snart 20års tid och lär göra det i 20år till.
Logga in
Skapa konto
Nr.2
Vit slät platta, 10x30cm, känns lite modernare utan sticka ut på något sätt.
Logga in
Skapa konto
Prisskillnaden är inget att ta någon direkt hänsyn till eftersom det enbart handlar om 3-4kvm. Jag är lite inne på nr.2 mest för att bryta trenden. Samtidigt som nr.1 är väldigt stilren och just klassisk. Båda plattorna kommer att sättas omlott.
Så vad tycker ni? Hjälp mig med lite åsikter
//Fredrik
Husägare
· Västerviks kommun
· 427 inlägg
Jag stämmer in i kören, nr 2!
Mycket jobb du lägger ner! Blir kanonbra!
Mycket jobb du lägger ner! Blir kanonbra!
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Jag säger tvärt om. Renoverade kök i slutet av nittiotalet, björkluckor och något "varmt" kakel med ojämna kanter och så rostfria vitvaror - allt enligt trenden. Efter 5 år känns köket så outdated så man ville dö. Satsa på klassiskt. Färg kan man lägga till med gardiner och handdukar som är lätta att byta ut.
Husägare
· HISINGS BACKA
· 147 inlägg
Hur löser du ventilationen över kyl och frys? Det hade varit bra att ha dem på golvet i stället för på en hylla, nu måste de ventileras bakom skåpen och i takanslutningen plus att det blir ett tvåmansjobb varje gång det ska städas bakom.
Det är inbyggd ventilation i Ikeas överskåp så den biten är redan klar, kan försöka komma ihåg att ta en bildE Enannananna skrev:
Att ha dem på golvet var i detta fallet uteslutet, hade blivit en glipa på 8cm mellan kyl/frys och överskåp och den kan jag inte tänka mig lösa på något snyggare och bättre sätt en men en hylla som jag har gjort och samma sockel under som till övriga köket
//Fredrik
Hej!
Idag har jag skruvat ihop underskåpen på andra sidan, lyfte dit spis samt diskmaskin så jag kunde stämma av med måtten. Därefter fixade jag golvskydd under diskmaskin och diskbänkskåpet
Imorgon blir det fortsättning med bänkskiva, och det lutar mer och mer åt det vita släta kaklet nr.2
//Fredrik
Idag har jag skruvat ihop underskåpen på andra sidan, lyfte dit spis samt diskmaskin så jag kunde stämma av med måtten. Därefter fixade jag golvskydd under diskmaskin och diskbänkskåpet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon blir det fortsättning med bänkskiva, och det lutar mer och mer åt det vita släta kaklet nr.2
//Fredrik