992 578 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Idag har det äntligen blivit höstbeskärning av äppelträden. Det ena är klart, det andra kom jag inte så långt med då jag dels lyckades jag ha sönder förlängningspinnen till grensaxen och sedan hittade jag inte stegen för att kunna klättra upp och ta de lite grövre renarna med tigersågen. Stegen hittade jag några timmar senare liggandes längs med husväggen övervuxen av ogräs
Några kilo äpplen fick följa med in så imorgon blir det äppelpaj och slänger nog in några äppelringar från de finaste äpplena i svamptorken över natten.
Några kilo äpplen fick följa med in så imorgon blir det äppelpaj och slänger nog in några äppelringar från de finaste äpplena i svamptorken över natten.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Igår blev det omplantering av jordgubbarna. Råkade sätta dem i bra jord tidigare i somras, de sköt en hel del revor. Så 9 plantor blev nu ~30-40.
Sedan rullade jag ~halv kubik jord från uppfarten till mitt jordfack vid trädgårdslandet, ca 75m enkel resa.
Skulle behöva binda upp och beskära avenboken men det börjar bli lite sent.
Och citronträdet som bor i växthuset har börjat växa till sig nu! Normalt ska man beskära det när man sätter ut det, men nu går det nog inte ens ut genom dörren. Vågar man beskära såhär sent?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan rullade jag ~halv kubik jord från uppfarten till mitt jordfack vid trädgårdslandet, ca 75m enkel resa.
Skulle behöva binda upp och beskära avenboken men det börjar bli lite sent.
Och citronträdet som bor i växthuset har börjat växa till sig nu! Normalt ska man beskära det när man sätter ut det, men nu går det nog inte ens ut genom dörren. Vågar man beskära såhär sent?
Borde gå ut och fixa de där jordgubbsskotten/revorna som väntar på mig, men av nån anledning fortsätter jag skjuta upp det liksom mycket annat.. antar att hösten verkligen har kommit..
Var iaf ut igår en sväng och klippte av lite grenar (lönn o hagtorn framförallt) som var kvar att klippa.. dock ligger alla kvar på gräsmattan plus att jag hoppade/stampade/plattade till 10 mullvadshögar (de små - behöver spade till de andra stora)..
Jag ska iaf plocka upp lite äpplen igen, det har blåst en hel del här de senaste dagarna så nu ligger det en massa på backen igen.. dags o musta mer
Var iaf ut igår en sväng och klippte av lite grenar (lönn o hagtorn framförallt) som var kvar att klippa.. dock ligger alla kvar på gräsmattan plus att jag hoppade/stampade/plattade till 10 mullvadshögar (de små - behöver spade till de andra stora)..
Jag ska iaf plocka upp lite äpplen igen, det har blåst en hel del här de senaste dagarna så nu ligger det en massa på backen igen.. dags o musta mer
Logga in
Skapa konto
Försökte sätta in lite bilder men jag fick det inte att fungera, jag får återkomma.
Logga in
Skapa konto
Vackra höstfärger.. men det handlar om ett miniträd (lönn).. inget annat träd har ens börjat skifta i färg!
Logga in
Skapa konto
Kratta kratta...
Logga in
Skapa konto
Äta..
Logga in
Skapa konto
Dags och musta lite mer.. och en äppelkaka blir det nog också!!
Logga in
Skapa konto
Squashen ger bra fortfarande.
Logga in
Skapa konto
Solrosorna mognar.
Logga in
Skapa konto
Tomaterna gillar de senaste dagarnas värme.
Logga in
Skapa konto
Melonerna verkar inte bli klara i år.
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg