3 397 551 läst · 18 271 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det var inte min erfarenhet! Jag minns att jag inte kunde fatta hur en del hann skriva böcker och annat under föräldraledigheten. Man fick ju passa på barnet hela tiden, aldrig släppa det ur synhåll. Första halvåret var nog enklast, då låg hon iaf stilla där man placerade henne...
Ja jösses. Jag har 2.5åring och man har ju ganska exakt noll tid över när man är sjäöv med henne
Håller med! Första barnet sov dessutom lätt 2 timmar så då hann man både plocka fram utföra småpillet och plocka undan. Nu med 2 barn hinner man knappt ladda diskmaskinen...B badtastex skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
@ Frustrator
Wow, man ser golvet!!
Wow, man ser golvet!!
Inte så mycket idag, hjälpte en kompis som behövde få några snitt sågade in bordsskiva och sålde radialsågen (lite nyare modell)
Lilla inca bandsågen kom till användning för att greja några björkklossar som ska användas till cirkelanslaget.
Lilla inca bandsågen kom till användning för att greja några björkklossar som ska användas till cirkelanslaget.
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Japp, en kompis var planerad att komma förbi och snickra lite..han hade tänkt skruva ihop en träsarg till ett bord. Men övertalade honom att iaf testa en laxstjärt först.Björn Melander skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där var det tredje hörnet tror jag..och hans tredje någonsin..
Själv fortsatte jag hyvla..
Logga in
Skapa konto
Tyvärr kommer den öppna golvytan snabbt försvinna när jag ställer in allt bröte som jag hade flyttat ut för att vi skulle kunna vara två i verkstan..annars tänker jag att ytan hade varit perfekt för en hyvel till..typ en luna eller en moerten..(om någon har en över? )
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Tröttnade på att hyvla ek för stunden, blev lite sågade i granregel istället. Om det inte slår sig för mycket blir det ett litet nattduksbord om ett tag. (Sambon säger att det ska målas vitt, så tänker inte använda ngt finare virke..)
Logga in
Skapa konto