Visst är det härligt med inskolning om man har nära till förskolan och kan vara hemma och "fixa"....:love:. Tyvärr är den tiden förbi för ett antal år sedan....:cry:
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
För att inte tala om första föräldraledigheten (med ett barn) då det kändes som att man hade oändligt med tid för småfix hemma... Den tiden är sannerligen över... ;/
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Det var inte min erfarenhet! Jag minns att jag inte kunde fatta hur en del hann skriva böcker och annat under föräldraledigheten. Man fick ju passa på barnet hela tiden, aldrig släppa det ur synhåll. Första halvåret var nog enklast, då låg hon iaf stilla där man placerade henne...
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Ja herregud. Den enda gången man vågar ta det lungt är om man låst alla dörrar och gett dom en ipad så då är dom relativt lugna...
 
Ja, kommer inte alls ihåg det som så. Vi har fortfarande inte hämtat oss med all den backlogg som vi har med saker som måste fixas i huset.
 
Ja jösses. Jag har 2.5åring och man har ju ganska exakt noll tid över när man är sjäöv med henne
 
B badtastex skrev:
För att inte tala om första föräldraledigheten (med ett barn) då det kändes som att man hade oändligt med tid för småfix hemma... Den tiden är sannerligen över... ;/
Håller med! Första barnet sov dessutom lätt 2 timmar så då hann man både plocka fram utföra småpillet och plocka undan. Nu med 2 barn hinner man knappt ladda diskmaskinen...
 
Börjar lite smått limma ihop paneler av det som jag hyvlat. Hyvlade träpaneler som limmas ihop och hålls samman med klämmor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Hyvlar mer Handhyvel på långt träplank med spån och gammal skruvstäd-del på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
Hyvlat mer :) Och sen städat bort sådär 1.5plastpåsar ekspån..
Fulla svarta soppåsar och hyvlade träplankor i ett verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstad med hyvlade träplankor på arbetsbänk och verktyg i en rörig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Markisen blidde monterad och inkopplad

21057630_1556317394429868_705833961_o.jpg

Pinnen till vänster ska bort -har använts för att fästa en tillfällig duk under sommaren.
 
@ Frustrator
Wow, man ser golvet!!:D
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Inte så mycket idag, hjälpte en kompis som behövde få några snitt sågade in bordsskiva och sålde radialsågen (lite nyare modell)

Lilla inca bandsågen kom till användning för att greja några björkklossar som ska användas till cirkelanslaget.
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Wow, man ser golvet!
Japp, en kompis var planerad att komma förbi och snickra lite..han hade tänkt skruva ihop en träsarg till ett bord. Men övertalade honom att iaf testa en laxstjärt först. Händer håller i ett trästycke med ett nysvarvat laxstjärtssammanfogning, det tredje hörnet av träarbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där var det tredje hörnet tror jag..och hans tredje någonsin..

Själv fortsatte jag hyvla.. Hyvel på ett träbord med hyvelspån och ytterligare trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr kommer den öppna golvytan snabbt försvinna när jag ställer in allt bröte som jag hade flyttat ut för att vi skulle kunna vara två i verkstan..annars tänker jag att ytan hade varit perfekt för en hyvel till..typ en luna eller en moerten..(om någon har en över? ;))
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Tröttnade på att hyvla ek för stunden, blev lite sågade i granregel istället. Om det inte slår sig för mycket blir det ett litet nattduksbord om ett tag. (Sambon säger att det ska målas vitt, så tänker inte använda ngt finare virke..)
Osammanfogade granplankor som ligger på en verkstadsbänk, avsedda för att bygga ett nattduksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.