C Christoffer L skrev:
Kanske körde på det försent på säsongen, nya tag till våren. (eller kör ni på även nu under sommaren/hösten)
Det funkar så länge som det växer, men just nu är det ju torrt och kanske dålig tillväxt. Även om det växer bra kan det ta en månad innan effekten syns tydligt. Jag brukar föra en dagbok så jag vet vad jag har gjort och inte duttar på för ofta.
 
Här är mitt resultat med loredo quattro.
Före och efter 2 veckor.
Fantastiskt resultat och dessutom såg gräsmattan hemsk ut förra året.
 
  • Gräsmatta före och efter användning av Loredo Quattro med förbättrad grönhet och täthet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt, välmående gräs visar resultatet av två veckors användning av loredo quattro.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Needas Needas skrev:
Här är mitt resultat med loredo quattro.
Före och efter 2 veckor.
Fantastiskt resultat och dessutom såg gräsmattan hemsk ut förra året.
Jag började min ogräsjakt med loredoQ men kör nu med Dicotex, har dock en känsla av att loredon faktiskt var betydligt effektivare.
Eller så är det bara det starkaste ogräset som är kvar nu!
Har du provat bågot annat medel än loredo?
 
Beställer man dessa medel från Tyskland eller finns det i Sverige?
 
FG FG skrev:
Beställer man dessa medel från Tyskland eller finns det i Sverige?
Jag beställde ifrån Tyskland! Tog typ 3 dagar sen kom flaskan med budbil fram till dörren.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag började min ogräsjakt med loredoQ men kör nu med Dicotex, har dock en känsla av att loredon faktiskt var betydligt effektivare.
Eller så är det bara det starkaste ogräset som är kvar nu!
Har du provat bågot annat medel än loredo?
Nej det är första gången jag använder något sånt!
 
Funderar lite på dosering. 60ml Banvel M på 10L vatten går ju åt till 100kvm. Men det blir mycket vatten att spruta ut med en tryckspruta, har testat att gå 2 pass över gräsmattan och det går åt c:a 2L vatten.
Jag antar 60ml på 2L vatten blir för starkt? Har ni någon rekommendation, jag vill ju inte gå för många gånger över gräsmattan, det är väl inte bra att gå runt i ångorna från medlet.
 
Någon som provat med ejektor? Sån man får om man köper mossa GTI t ex.
Kanske blir svårt att dosera?
Har hela framsidan täckt av rölleka bl a. Vilken rekommenderar ni att köpa för det ogräset? Finns lite annat också men består huvudsakligen av just rölleka.
 
Ejector rekommenderades inte längre bak i tråden. Dicotex borde ta rölleka, är väl dessutom billigare och tar fler saker än t.ex Banvel M.
 
Köpte dicotex. Hittar dock inte inlägget ang. Ejectorn, varför skulle det vara dåligt. Borde ju vara perfekt, om man får till blandningen.
 
Doseringen med ejektor blir alldeles för opålitlig. Däremot fungerar det bra för järnsulfat där det inte är så noga.
 
Ja, det kan nog stämma. Men går ni över hela gräsmattan med ryggspruta?
 
Det hör nog inte alls hit, men ni är väl försiktiga med vad ni sprutar ut på era gräsmarker.

Jaq tänker då på den dagsaktuella giftskandalen i Nederländerna, där man spärrat av ca 150 bondgårdar och rensat miljontals ägg från affärerna i hela Europa.
Allt på grund av att man sprutat hönsen, och deras omgivningar, med anti-löss och -fästingmedel, som tydligen kan göra oss människor sjuka.

Har själv stor mark, med mycket betesäng.
Där finns inga "ogräs", men däremot fridlysta orkidéer, Nattviol.
Där går kor och höns och ibland hästar och betar (förutom en och annan hare, rådjurs- och älgflock).
Det finns inte på kartan att vi skulle spruta mot "ogräs" eller gödsla vår mark med konstgjorda medel!
 
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.