jac jac skrev:
Igår kväll så fick jag äntligen några expansionsbeslag på plats så att jag kan utnyttja hyllan i hörnet bättre. Hyllan är för smal för att ställa systainrarna på "rätt" håll så där har mest stått diverse prylar "för senare sortering". Handyboxarna med skruv har dessutom stått ganska olämpligt till ganska länge nu och blockerat ett annat systainerskåp. Men nu fick även jag lite fri golvyta och dessutom är det nu lätt att komma åt de skruv jag behöver.

Återstår att fixa till lister i fram- och bak- kant på samtliga hyllor, det finns några till som inte syns på bild. Förutom att (förhoppningsvis) snygga till det hela lite så ska listerna hundra att lådorna glider av hyllan. Listen i framkant får dessutom dubblera som handtag.
]
Stiligt även om jag inte kommit dithän att synen av systainertravar ger mig ståpäls. Besseysamlingen däremot gör att det kittlar lite i magtrakten:)
 
Ola C Ola C skrev:
Stiligt även om jag inte kommit dithän att synen av systainertravar ger mig ståpäls. Besseysamlingen däremot gör att det kittlar lite i magtrakten:)
Får väl erkänna att jag gillar systainrarna men ståpäls är kanske att ta i. Däremot ger de rejäla hål i plånboken, den tidigare förvaringen på golvet gav dessutom regelbundet upphov till smärtor i tårna och bruk av ovårdat språk.

Besseytvingarna tycker jag är fantastiskt trevliga att jobba med, kan varmt rekommenderas (fast det behövs egentligen lite fler).
 
Snyggt och prydligt, Jac!

Nu blev jag lite avis...
//Ronnie
 
Fortsätter på pergola projektet. Glömde göra urskärningarna på de diagonala stöden innan jag monterade dom, men enkelt fixat med sticksågen och en mall:
35109298553_cb8d9ec31e_b.jpg

Sambon passade på att börja måla den, hemgjord roslagsmahogny med rött och lite brunt pigment som vi även använt på terassen vår.
35078531064_2413e8cd34_b.jpg

35080440324_e457ae8acd_b.jpg

Har kört dammsugaren med den lilla cyklonen nu och är jättenöjd med den, det enda den inte klarar är långa handhyvelspånor, väldigt bra separation efter lite trixande.

35750271452_a1d12e1f65_b.jpg

Fick improvisera spånstosen till hyveln då jag inte längre kör med 100mm slang till den här dammsugaren (den kom med den, funkade inte så bra), det här funkar bättre trots 50mm slang.
35111996743_3e1321e433_b.jpg[img]
 
Redigerat:
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Nu kan även jag bidra med en stämma i Hessakören. Testade på två tvingar som såg riktigt sorgsna ut. Efter ett dygn blev dom riktigt fina, så jag ska bygga ett större kärl och beta av tvingar och knektar nu under sommaren.

Fyra återställda tvingar med snygga trädetaljer och metallfästen, uppvisade på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Fortsätter med Hessabrygden. Fantastiskt vilken bra metod detta är(y).

Olika typer av skruvstäd och spännverktyg i metall på ett vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
60m2 betong rollad med betonglasyr. När det torkar kommer man inte ens ana allt jävla slit. Det blir osynligt. Men snickeriets golv kanske blir lite tåligare.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
S
Fixat fyra stödbensplattor inför äventyret med husvagnen.

Design: E, 8år
Glad amatör med såg/fräs/lim/tvingar: Pappa
Hjärtformad design skapad av rep på en träplatta, handgjord stödbensplatta för husvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra handgjorda stödbensplattor i trä med rep, framställda för husvagn av barn och förälder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Fortsätter med verktygsvård. Har nu ett bad för tvingar och ett bad för knektar.

Ett bad med tvingar i skummande rengöringsmedel, skillnad före och efter verktygsvård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rostig tving före rengöring i ett bad, illustrerar verktygsvård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kolla skillnaden före- och efter

Två metalliska tvingar ligger på ett trägolv, en ren och blank och den andra rostig och smutsig, före och efter rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Seglartokig och 6 till
  • Laddar…
Rörlig oreda i rum med blandade föremål som säckar, lådor och gammal barnvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal barnvagn ombyggd till trädgårdsvagn bland verktyg och förrådsartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggd gammal barnvagn omvandlad till trädgårdsvagn står på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart trädgårdsvagn på grusgång omgiven av krukväxter och stenplattor, omgjord från gammal barnvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Morgonens övning bestod av att rensa ett förråd tyckte tanten, jag fick äran att bära ut allt till kärran, inte allt!
Det började ta lång tid att gå trettio meter enkel väg, tyckte hon, jag hade annat för mig, gamla Emmaljunga - vagnen pulades om mellan skräpbärningen, blev en trädgårdsvagn......
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Hamrat ut en stril i mässing till vattenkannan. Vattenkanna i metall med hemgjord mässingsstril, ritmaterial och verktyg på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en nyligen hamrad mässingsstril till en vattenkanna med synliga hammarslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord mässingsstril till vattenkanna framför tegelvägg och trädgårdslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord mässingsstril till vattenkanna bredvid mur och växter i soligt trädgårdssammanhang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Joacimz och 22 till
  • Laddar…
Jäkligt snyggt, imponerande att du har så många strängar på din lyra!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Jäkligt snyggt, imponerande att du har så många strängar på din lyra!
Tack, det var vänligt sagt :)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Kan inte annat än hålla med. Fantastiskt fint.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
Håller med föregående, otroligt snyggt!
Vill ha en liknande till duschen......
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.