3 336 453 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kan jag inte rekommendera! Du kommer få abstinens om du tappar ner så kraftigt..hög puls, ångest, klåda..Björn Melander skrev:
Dessutom brukar det dyka upp väldigt många bra dealar när man väl slagit till Nu har du chansen att köpa upp alla de bra och sen successivt sälja av här på bh
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev lite maskiner på en konkursauktion. Var mest ute efter den där senco fusion 15 som var utan laddare batteri, passar utmärkt för mig som har en fusion 18 med batterier och laddare redan!
Sen var det en Senco klammerpistol, Hilti mutterdragare, Hilti gipsautomat och Hilti slagborrmaskin.
Funderar dock på sälja Hilti-maskinerna.
Dessutom fick jag med mig nära 60kvm fasadplåt. "Bra att ha" till gården.
Ett lite jubileum; skruvstäd nr 10. Ett smidesskruvstäd med 4"-käftar. Osäker på dess ålder men kan gissa tidigt 1900-tal pga muttrarna. Det ska snyggas till lite och sen blir det banka av. Funderar också på var/hur jag ska montera det så det får stöd från golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Härligt! Snart kan du ju öppna städfirma .
Logga in
Skapa konto
Igår var jag på secondhand. Hittade en del svensktillverkade verktyg mellan 10-15 kr och en låda med nya biltemas billigaste sågar för 85kr .. hittade bland annat en ganska lagom go-to spårskruvmejsel från PB Swiss tools. Nyskick för 15kr. Har hört mycket bra om dessa sveitiska skruvmejslar med livstids garanti. Kände mig rätt nöjd och tittade vidare. I en låda med krokar och andra Ikea knoppar ser jag en påse med något som jag inte hade förväntat mig: Danderydspasset! 35kr investerade jag för den! I jättebra skick!
Känner mig riktigt nöjd med mina fynd!
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 487 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 487 inlägg
Nja, rörmokare har nog begränsad användning av ett smidesskruvstäd, riktigt otympliga att släpa runt på eftersom de måste fästas i en bänk, ställning lr stadig kubbe för att fungera. Desutom är käftarna inte konstruerade för att greppa rör.M MathiasFr skrev:
Normalt har de använts i en smedja för att tex böja eller "snurra" glödande järn, de är byggda för att, till skillnad från vanliga skruvstäd, tåla en rejäl omgång med släggan
Tycker du ska passa på att plocka med några franska hem nästa gång!