116 052 läst · 563 svar
116k läst
563 svar
Tegelvilla 1962
Ska titta lite närmare på detta i veckan! ja fibo-skivan känns jävligt lättskött och bra, men måste känna lite på dom i affären först, annars får jag försöka mig på att sätta några snygga plattorJonatan79 skrev:
Inte hunnit göra mycket pga flytt, men ikv så hann jag sätta lite foder och spackla detta, så imorgon kan jag strycka första lagret!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Flyttstädning i lägenhet idag, hittade även en en platta som vi tog hem för att testa mot köket, den är väldigt fin men jag är dock osäker på storleken? Hur svårt är det att sätta stora plattor tillhållandevis till små? Känns ju som att stora plattor åter igen är mer lättavtorkat etc.
Import från spanien, gör sig väldigt dålig på mobilkameran dock:/
Några tankar?
Import från spanien, gör sig väldigt dålig på mobilkameran dock:/
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några tankar?
Ja lite feg är man nog allt också måste dock säga att jag inte är så bra på sånt här, vad hade du själv valt? Nu har du ju inte byggt resterande kök men utefter förutsättningarna? Hade varit kul att höraJonatan79 skrev:
- skulle jag köra plattor utav denna typ, så får jag plats med 2 ovanpå varandra med marginal, frågan är hur man på ett snyggt sätt fyller ut?
Logga in
Skapa konto
Nu vet jag inte om färgen och mönster passar in här med den lite kallare och stelare stil vi kör men måste säga att det va riktigt coolt hexagon är jävligt ballt också, de vill jag ha någonstans i husetJonatan79 skrev:
Mmm, den där är fin och den gör sig väldigt bra i ert kök, gillade verkligen de bilder därifrån som du lade upp tidigare (men så är jag ju också en sådan där som har ett kök med både vita och fanerade luckor).Jonatan79 skrev:
Biggie, jag håller med Jonatan om att det vore kul med färg men förstår också om du tycker att det känns svårt. Bildgoogla samt kolla på hemnets inspirationssidor, etc etc, och låt intrycken mogna i skallen några dagar.
När jag renoverade mitt kök häromåret tyckte jag att stänkskyddet var det svåraste valet i hela köket. Till slut köpte jag ett ljusgrått, matt och hexagonalt kakel, men vägen dit var lååååååång. Det googlades en hel del innan jag hittade rätt.
Full rulle har det varit, dessvärre inte så mycket med huset... nu har det lugnat sig lite så passade på att koppla på golvvärmen!
Nu är det igång! Ska fundera på en snyggare lösning till shunten, ev bygga något skåp med de gamla köksluckorna eller något.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är det igång! Ska fundera på en snyggare lösning till shunten, ev bygga något skåp med de gamla köksluckorna eller något.