249 620 läst · 511 svar
250k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Hej!
Idag hann jag med att måla fönstret igen efter att jag vaknat från nattpasset och innan det var dags att åka till jobbet igen. Förhoppningsvis så har jag målat sista gången nu.
//Fredrik
Idag hann jag med att måla fönstret igen efter att jag vaknat från nattpasset och innan det var dags att åka till jobbet igen. Förhoppningsvis så har jag målat sista gången nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag var jag en snabbis i lägenheten och kollade in fönstret. Det såg bra bra ut så jag tog bort maskeringstejpen och monterade tillbaka beslag osv.
Jag tänkte byta ut vädringsbeslaget mot ett vitt så passar det in bättre
Imorgon när jag har vaknat efter nattpasset blir det troligtvis till att börja med golvet
//Fredrik
Idag var jag en snabbis i lägenheten och kollade in fönstret. Det såg bra bra ut så jag tog bort maskeringstejpen och monterade tillbaka beslag osv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tänkte byta ut vädringsbeslaget mot ett vitt så passar det in bättre
Imorgon när jag har vaknat efter nattpasset blir det troligtvis till att börja med golvet
//Fredrik
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "maskeringstejpen"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Är det lampknapp och golvvärmereglage du har vid duschen?
Jag ska kika på vita plastdetaljer, sedan kommer jag att sätta på en frostfilm så att det inte blir någon insyn till toaletten så mycket av persiennen döljs av den.Jarlingar skrev:
//Fredrik
Det kommer en duschvägg emellan så det ska inte vara någon fara. Är termostaten till golvvärmen och en ljusknapp som sitter där så det är inget uttag. Så jag är inte så orolig för det.nino skrev:
//Fredrik
Hej!
Idag fick jag äntligen lagt lite klinkers, har hjälpt pappa under veckan och så var jag en sväng till Tyskland för att fylla på förråden lite inför sommaren
Tidigare idag var jag på Ikea och köksplanerade, har lite olika alternativ och idéer som ska finslipas. Ska se om jag kan lägga in lite bilder imorgon.
Så idag var det hans tur att hjälpa mig. Började med att lägga ut mosaiken i duschhörnan och fortsatte sedan med plattorna.
Sedan var det dags att börja på riktigt, mosaiken är fortfarande bara utlagd. Eftersom den är tunnare än klinkern så ska jag bygga upp med lite mer fix där innan så det kommer upp i samma nivå.
Det var allt för idag, fortsättning imorgon.
//Fredrik
Idag fick jag äntligen lagt lite klinkers, har hjälpt pappa under veckan och så var jag en sväng till Tyskland för att fylla på förråden lite inför sommaren
Tidigare idag var jag på Ikea och köksplanerade, har lite olika alternativ och idéer som ska finslipas. Ska se om jag kan lägga in lite bilder imorgon.
Så idag var det hans tur att hjälpa mig. Började med att lägga ut mosaiken i duschhörnan och fortsatte sedan med plattorna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan var det dags att börja på riktigt, mosaiken är fortfarande bara utlagd. Eftersom den är tunnare än klinkern så ska jag bygga upp med lite mer fix där innan så det kommer upp i samma nivå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för idag, fortsättning imorgon.
//Fredrik
Har läst igenom hela tråden nu och de var mycket givande!
Jag ska också renovera mitt badrum på 3.8kvm, börjar om någon vecka. Som jag räknat kommer det kosta 40 000 + elektriker, jag kommer dra all el och elektrikern koppla in det så lär inte bli mycket dyrare. Sen blir det en väggnära golvbrunn, högtalare och spottar i taket, takdusch osv. Ska bli riktigt kul o börja!
Har du jordfelsbrytare förresten?
Bra jobbat!
Jag ska också renovera mitt badrum på 3.8kvm, börjar om någon vecka. Som jag räknat kommer det kosta 40 000 + elektriker, jag kommer dra all el och elektrikern koppla in det så lär inte bli mycket dyrare. Sen blir det en väggnära golvbrunn, högtalare och spottar i taket, takdusch osv. Ska bli riktigt kul o börja!
Bra jobbat!
Tack så mycket!P preben1 skrev:Har läst igenom hela tråden nu och de var mycket givande!
Bra jobbat!
Låter intressant, jag får önska dig lycka till
Nej det finns ingen jordfelsbrytare till badrummet som jag antar att du tänker på, men planerna är att sätta in det.
//Fredrik
Hej!
Idag har jag fått lagt färdigt klinkern. Mosaiken i duschen är inte lagt än men byggde upp ett par millimeter med fix mot de stora plattorna. Då får jag en jämnare övergång eftersom mosaiken är tunnare än klinkerplattorna.
Det var allt för idag, imorgon ska jag hjälpa farsan med båten men har även målet att hinna lägga mosaiken så jag kan börja foga på söndag.
//Fredrik
Idag har jag fått lagt färdigt klinkern. Mosaiken i duschen är inte lagt än men byggde upp ett par millimeter med fix mot de stora plattorna. Då får jag en jämnare övergång eftersom mosaiken är tunnare än klinkerplattorna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för idag, imorgon ska jag hjälpa farsan med båten men har även målet att hinna lägga mosaiken så jag kan börja foga på söndag.
//Fredrik
Hej!
Igår fick jag lagt mosaiken
Idag så håller jag på och fogar, har åkt på en förkylning från helvetet men ska försöka orka foga klart idag.
//Fredrik
Igår fick jag lagt mosaiken
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag så håller jag på och fogar, har åkt på en förkylning från helvetet men ska försöka orka foga klart idag.
//Fredrik