13 904 läst · 140 svar
14k läst
140 svar
Så funkar Bästa svar, poängsystemet och användartitlar
Gilla är ett otyg i min mening. Tycker man att ett inlägg är bra kan man ju säga så och då dessutom ta chansen att tillföra mer. Gilla är opersonligt och bidrar inte med nått konstruktivt. Vad innebär en gillamarkering på ett inlägg på med en jargong som inte är trevlig? Sånt förekommer ju här på forumet oftare än vad det borde.harry73 skrev:Såklart ska man få poäng för antal inlägg. Det är ju det som gör om man är en forumveteran eller inte, och det är än av de saker som man vill förmedla med användarnivåer.
Angående gilla-markering kan jag såklart bara beskriva när jag använder dom och det är i de följande fall:
- Att visa värdering för TS i en projekttråd, oftast bra skrivna inlägg eller där de bjuder på sig själv och utförd arbete.
- För att jag instämmer med ett inlägg och inte vill fylla tråden med ett likadant svar, men ändå vill visa TS och jag tycker att det var ett bra svar.
- Att visa tacksamhet när TS kommer med återkoppling
- Att visa tacksamhet för alla som orkar besvara mina frågor
Sedan händer det att jag delar ut en Gilla i humorhörnan eller liknande trådar, men det är också för att visa uppskattning.
Så jag tycker att ett inlägg som gillas av andra borde vara mer värd än andra inlägg,
det betyder att vi slipper läsa massor med liknande inlägg för att folk med en gilla-markering visar att de håller med med inlägget.Micke64 skrev:
Och tyvärr kommer man inte ifrån att folk inte har samma värderingar eller ens syn på saken.
Men tycker du att inlägget går över gränsen ska du rapportera inlägget istället för att störa dig på gillningar.
Absolut, det går ju att rapportera ett inlägg. Däremot behöver man ju inte skapa enkla stöd för att folk ska fördummas.harry73 skrev:det betyder att vi slipper läsa massor med liknande inlägg för att folk med en gilla-markering visar att de håller med med inlägget.
Och tyvärr kommer man inte ifrån att folk inte har samma värderingar eller ens syn på saken.
Men tycker du att inlägget går över gränsen ska du rapportera inlägget istället för att störa dig på gillningar.
I övrigt gillar jag inte nya poängsystemet. Inte alls kul. Poäng känns inte relevant för mig. Är det en måttstock på aktivitet? Varför ger bilder 10 gånger poängen än ett vanligt inlägg? Bra att antalet gillamarkeringar inte påverkar poängen.
Gillningar är ett ord jag inte hittar i SAOL. Finns det?
Flest startade trådar är kul, men skulle även vara kul med sökfunktion för trådar (längsta tråd) eller inlägg (mest gillade inlägg)D09 skrev:Sökfunktion flest startade trådar hade varit kul att se.
Inser att jag laddad upp tonvis med bilder.
Hade varit kul att ha en mapp/ synkning så man kan svepa igenom alt ha lite koll på bilderna.
Ibland letar man sig tokig efter bilder på hur det såg ut inne i en vägg. Skulle kanske gå snabbare att svepa igenom på Byggahus.
Förutom i mitt fall.. har laddat upp på tok för mycket bilder
Det konstaterar jag med en bild på "utegymmet"
Edit
Man kanske skulle kunna ha en valmöjlighet att vara anonym i poängsystemet.
För övrigt har jag ett snarlikt utegym
Det svarta ovanför korgen är ett Gopro fäste som användes för en tv inspelning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 570 inlägg
Gör det inte för svårt, för hur det än görs kommer det finnas baksidor. Premieras trådskapande så förlorar författare till långkörare på det, medan de som hellre startar en tråd än kollar om något redan avhandlats vinner. Osv.
Med inlagt system verkar det som om trägen vinner, även om det säkert på något vis är orättvist det med. Sen håller jag med Harry om att gillningar tillför både värde i sig och gör att man slipper både läsa och skriva en del inlägg av typen "så tycker jag också".
Avseende ordet gillning tycker jag att det var utmärkt. Uppenbarligen förstod alla det även om det inte vann allas gillande.
Med inlagt system verkar det som om trägen vinner, även om det säkert på något vis är orättvist det med. Sen håller jag med Harry om att gillningar tillför både värde i sig och gör att man slipper både läsa och skriva en del inlägg av typen "så tycker jag också".
Avseende ordet gillning tycker jag att det var utmärkt. Uppenbarligen förstod alla det även om det inte vann allas gillande.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag tycker faktiskt det här är första gången som ett poängsystem är lite kul (på ett forum)
100p för varje aktivt år?
100p för varje aktivt år?
Tycker bara att det blir löjligt med ett poängsystem.
Risk att folk lägger ut saker och gör ditten och datten bara för poäng.
Märker att det blir mer och mer reklam och byggahus är ute efter klickningar.
Ett bra forum som förstörs av mer och mer dold reklam och sponsrade inlägg.
Risk att folk lägger ut saker och gör ditten och datten bara för poäng.
Märker att det blir mer och mer reklam och byggahus är ute efter klickningar.
Ett bra forum som förstörs av mer och mer dold reklam och sponsrade inlägg.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, det slår väl lite fel när Liljekvists annonserar om automatiska bevattningsanläggningar samtidigt som vi har totalt bevattningsförbud (utom med handkanna) i Halmstads, Laholms och Båstads kommuner.T Polos skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fast det är väl inte helt ovanligt att reklam blir fel? Överhuvudtaget så är det väl inget fel med reklam? Hur har ni annars tänkt att dom ska ha råd att bedriva denna sida?KnockOnWood skrev: