Jag är tveksam till att det gör forumet bättre.
Det ökar kanske aktiviteten för att folk jagar poäng - vilket kanske ökar reklamintäkter? men det finns en stor risk att kvalitén på forumet minskar.

Detta handlar om forumets nya poängsystem, men åh så kul det är med poäääääng! så här kommer en random bild på en basketkorg som inte bidrar till feedbacken Marlen möjligtvis kan tänkas vilja ha:

greensport-basket-korg-o-boll.jpg
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Micke64 skrev:
Låter bra. Ska jag trycka på Gilla nu? ;-)
Det tycker jag. :coffee:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Fast det är väl inte helt ovanligt att reklam blir fel? Överhuvudtaget så är det väl inget fel med reklam? Hur har ni annars tänkt att dom ska ha råd att bedriva denna sida?
Visst kan man ha reklam, men hur mycket ?
Sen att vissa reklam inlägg är väldigt lika en artikel det tycker jag är att försöka lura folk.
 
  • Gilla
Broken arrow
  • Laddar…
HashtagPL400 HashtagPL400 skrev:
Detta handlar om forumets nya poängsystem, men åh så kul det är med poäääääng! så här kommer en random bild på en basketkorg som inte bidrar till feedbacken Marlen möjligtvis kan tänkas vilja ha:

[bild]
Den ger inga poäng, missar ju basketkorgen!
 
AndersPS AndersPS skrev:
Den ger inga poäng, missar ju basketkorgen!
Jo, tio poäng!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Bild/film 10 p
 
harry73
Då var det ju om topic
En klassisk gul smiley-symbol med ett stort leende.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det är inte så ovanligt på andra forum att man inte räknar poäng i off-topic delarna i forumet.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är inte så ovanligt på andra forum att man inte räknar poäng i off-topic delarna i forumet.
Det är ju ett bra förslag!

F.ö tror jag det är nyhetens behag som eventuellt skulle kunna påverka nu i början för vissa enskilda individer. Men helt ärligt, medelåldern är nog relativt hög på byggahus. Så att någon som skulle jaga poäng känns långsökt.
 
Eriksgatan
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Så att någon som skulle jaga poäng känns långsökt.
Kanske inte för de som anar att Marlene & Co inför detta för att få en möjlighet till att lättare påverka beteenden och kunna belöna dem som drar forumet i den riktning de önskar.
 
Eriksgatan
Lite OT men det blir t.ex. enklare att segmentera oss forummedlemmar på olika kategorier och engagemang vilket skapar möjlighet att göra relevanta undersökningsurval att t.ex. erbjuda annonsörer och tillverkare. Man kan då t.ex. skicka en länk till en undersökning om fönstertillverkare till "villaägare", "nybyggare", "renoverare" & "tillbyggare" med minst 1000p. Deltagare får en liten belöning för att delta för att få upp svarsfrekvensen och därför måste man segmentera bland de som känns mest relevanta, annars blir det både för dyrt p.g.a. för många svar från deltagare som ligger utanför undersökningspopulationen och måste sorteras bort.

Jag tycker att detta är bra, då det ger möjlighet till andra intäktskällor än enbart annonser.
 
Eriksgatan
BTW, inte för att jag bryr mig, men det står att jag laddat upp 0 bilder och 0 filmer så något blev fel vid uppgraderingen och därmed är poängsystem som premierar bilder orättvist mot alla de som liksom jag "drabbats".
Här kommer nu en testbild för att testa räkneverket som illustrerar känslan man får (den enda jag råkade ha på plattan, faktiskt... :rolleyes:)
Person som stödjer huvudet i handen utomhus i snöigt landskap, medan en annan person ser bekymrad ut i bakgrunden.
 
Många konspirationsteorier här ;)

Med titlarna har vi inte haft någon baktanke med segmentering eller planer på utskick över huvud taget. Idén kom efter ett förslag från medlemmar när vi diskuterade att avveckla de gamla titlarna. Tyckte det var ett förslag värt att testa, för det kan ju vara intressant när man diskuterar att direkt se vad andra gör med sitt hus.

https://www.byggahus.se/forum/threads/vill-ni-ha-titlar-eller-inte.165240/

Bästa svar är förstås ett sätt att försöka styra diskussionen till att ge så bra svar som möjligt till den som har problem med sitt hus.
 
Eriksgatan
Ha ha! Där uppdaterades bildräknaren! Tänk vad lite pisk kan åstadkomma. (Stryk bilden ovan om den inte håller sig inom forumreglerna)
 
Eriksgatan
Tycker du att det är konspirationsteorier, Marlene, varför? Det är inte så jag menar, utan det är en möjlighet som nu skapats som kan vara värdehöjande för er, era annonsörer och faktiskt medlemmarna också om man sköter det snyggt.

Den dag ni vill kan ni använda detta till någon positivt, men ni behöver inte göra det. Möjligheterna i systemets flexibilitet har redan ökat värdet inför den dag ni i framtiden säljer sajten.
(Har jobbat med detta i 30 år, ni har min mailadress om ni vill fortsätta denna diskussion som är OT)
 
Då får jag tacka för tipset. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.