992 796 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kört mossrivaren och samlat ihop flera säckar mossa/gräsklipp.
Turligt nog fick jag låna en åkklippare med uppsamlare så jag slapp räfsa ihop allt.
Tror dock att jag skulle kört lite djupare med mossrivaren på en del ställen, men det får bli en annan gång.
Sedan har jag skaffat bort en massa kvistar och annat till jordtippen.
Turligt nog fick jag låna en åkklippare med uppsamlare så jag slapp räfsa ihop allt.
Tror dock att jag skulle kört lite djupare med mossrivaren på en del ställen, men det får bli en annan gång.
Sedan har jag skaffat bort en massa kvistar och annat till jordtippen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fortsatte med sandlådan...tyvärr sov dottern bara en timme och när hon vaknade vill hon genast ta sandlådan i bruk istället för att snällt titta på när pappa bygde färdigt.
Logga in
Skapa konto
Men när sambon kom hem så fick jag en timme till att slutföra...nu återstår bara en markduk i botten och några lass sand. Dessvärre så skulle tydligen sambon ha bilen till jobbet imorrn så det får bli en annan dag.
Stenkul i trädgården, lagt marksten runt Baya Marisan, frun har även fått ner lite plantor, julros i olika färg.
Ska foga med lite finbetong i skarvarna när det satt sig, funkar rätt så bra
Det blev även tre tremastarblommor, söta små rackare, ska bli kul att se hur de trivs.
Never ending storry, ogräs, ogräs och mer ogräs
Någon som har bra tips på härdiga marktäckare, gärna blommande i vitt.
Jupp, är vår ogräshund, Zorro, på sök
//Jante
Logga in
Skapa konto
Ska foga med lite finbetong i skarvarna när det satt sig, funkar rätt så bra
Logga in
Skapa konto
Det blev även tre tremastarblommor, söta små rackare, ska bli kul att se hur de trivs.
Logga in
Skapa konto
Never ending storry, ogräs, ogräs och mer ogräs
Någon som har bra tips på härdiga marktäckare, gärna blommande i vitt.
Jupp, är vår ogräshund, Zorro, på sök
//Jante
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Har fortsatt att lalla med dammen.
Byggde ett filter igår. En hink fylld med 4 kg lavasten. Vattnet pumpas från dammen och fyller sakta hinken ifrån botten och upp. Tanken är att lavastenen ska filtrera all skit på något sätt. I hinken har jag lagt flytväxter som sedan ska fånga upp nitratet (?) och rent vatten ska sedan flöda tillbaka till dammen.
Hinken har jag satt så att den lutar lite framåt. Vattnet rinner ner på en grusbädd. Tänkte att det syresätter vattnet lite extra och agerar som en extra infiltration. Om det funkar vet jag inte Ifrån grusbädden rinner det ut i ett gammalt tegelrör och sedan tillbaka ut i dammen.
Vattnet gick i alla fall ifrån 20 cm sikt till att kunna se botten 70 cm ner på ca 8 timmar. Om det var filtrets förtjänst eller slumpen vet jag inte
Dammen ser i övrigt ganska tråkig ut fortfarande. Fokuserar på att få dammen i balans först. Fiskarna är tråkiga och simmar mest på djupet. Hoppas att dom blir mindre blyga när växterna sätter fart.
Byggde ett filter igår. En hink fylld med 4 kg lavasten. Vattnet pumpas från dammen och fyller sakta hinken ifrån botten och upp. Tanken är att lavastenen ska filtrera all skit på något sätt. I hinken har jag lagt flytväxter som sedan ska fånga upp nitratet (?) och rent vatten ska sedan flöda tillbaka till dammen.
Hinken har jag satt så att den lutar lite framåt. Vattnet rinner ner på en grusbädd. Tänkte att det syresätter vattnet lite extra och agerar som en extra infiltration. Om det funkar vet jag inte Ifrån grusbädden rinner det ut i ett gammalt tegelrör och sedan tillbaka ut i dammen.
Logga in
Skapa konto
Vattnet gick i alla fall ifrån 20 cm sikt till att kunna se botten 70 cm ner på ca 8 timmar. Om det var filtrets förtjänst eller slumpen vet jag inte
Dammen ser i övrigt ganska tråkig ut fortfarande. Fokuserar på att få dammen i balans först. Fiskarna är tråkiga och simmar mest på djupet. Hoppas att dom blir mindre blyga när växterna sätter fart.
Logga in
Skapa konto
Paeonia mlokosewitschii svavelpion under frostnätterna i början av maj
..och sista veckan i maj
Logga in
Skapa konto
..och sista veckan i maj