Jag och min fru flyttade på valnötsträd, blåklint och lavendel inför att trädgården ska göras om.

F
Satte lite storgatsten runt en kommande rabatt. Har två till som skall göras. Vad jag skall göra med resten av storgatstenen får jag fundera på, har mängder.

Nyplacerade storgatstenar som gränsar en framtida rabatt på en jordig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
fsn: Hade kunnat ge mig om du bott i närheten.. :D .. iaf till ett bra pris om inte annat (y)

Snigla skrev:
fsn: Hade kunnat ge mig om du bott i närheten.. :D .. iaf till ett bra pris om inte annat (y)
Kolla på eniro, kartsök, kan inte vara långt mellan er.
Det går att förminska kartan mera vid behov, om det upplevs som för långt......:rolleyes:

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
F
Pagno skrev:
Kolla på eniro, kartsök, kan inte vara långt mellan er.
Det går att förminska kartan mera vid behov, om det upplevs som för långt......:rolleyes:
Du är inne på rätt spår, det blir till att zooma ut ordentligt för få det till nära...

Har nog 150-200st just nu.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Blir många rabatter hos dig ... :eek:
(har du grävt upp hela torget?) ;)

F
Snigla skrev:
Blir många rabatter hos dig ... :eek:
(har du grävt upp hela torget?) ;)
Nästan. Fick dom av en bekant. Det är gamla uppbrutna stenar som skulle återanvändas men dom var väldigt ojämna i storlek så stensättaren rejektade dom. Fick dom gratis och gratis är som bekant det gottigaste...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Grävt tre hinkar matjord under bjälklaget till nya trädäcket. Snart klart att fylla upp med grus istället och sedan skruva över med trall.

• Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Alla 150 hagtornsplantorna är satta. 200 av 280 av bokplantorna är på plats och de som är kvar har vi jordslagit tills deras riktiga plats är iordningställd. Även hunnit klippa gräset och lite allmänt småstädande här och var i trädgårdens bortglömda hörn.

• Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
Planterat om gurkor, pumpa, melon, tomater etc. Lämnade vissa i växthuset, men de känsligare fick följa med in igen.

Funderar över när man ska våga sätta ut gurkorna? De är ju känsliga för kyla, och enl prognosen ska det bara bli några grader varmt (och evt npgon minusgrad påmtisdag) den närmaste veckan.......

• Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
harry73
"Jag" klippte gräset :cool:

Person i vit klädsel och gult hörselskydd klipper gräset med en gräsklippare ute i trädgården.
Skapa konto

• Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
F
Satt resten av storgatstenen för dom tilltänkta rabatterna. Intstallerat nya bevattningspumpen, installerat tre kulventiler på dom nergrävda PEM32 slangarna. Saknade ca 5-10 meter PEM-slang, ett par kopplingar och en kulventil som jag skall komplettera med i morgon. Sen har jag bevattningssystem där jag med permanenta spridare och svettslangar täcker 75-80% av baksidans rabatter och gräsmatta.

Skall jag bara plantera nåt i rabatterna med och försöka få till en gräsmatta med.

Tänkte flytta ett litet äppelträd som inte trivs men det är helt fel tid nu va?

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
Renoveringsarbete utomhus med golvplankor, såg och verktyg på gräsmatta för ett växthusprojekt.
Skapa konto

Pyssel ute.. dags att fixa växthuset.. ska till lite golv tex :)

I övrigt., Plocka upp/iordning trasiga glasrutor, vattna lite, städa fram växter, plantera om, rensa rabatt..fylla säckar med pinnar/sopor.. man måste oxå passa på att grilla till lunch när det bjuds på sol!

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
KristinaRT
Satt en ny plastkompost på plats - en sådan otrolig slump att svärfar skulle ta bort sin precis när vi ville ha en (y)
Införskaffat ytterligare solcellslampor, inkl färgglada minirisbollar till växthuset/uterummet. Som tur var det sol i em så vi fick se hur det blev :)

Tja, vet inte, vädret kallt, snö nu på morgonen (06.00), nu vid tio tittar solen fram, +4 alltid något....
Rabarberplantor som frodas i en trädgård med omgivande grönt gräs och små gula blommor.
Skapa konto

Rabarbern frodas i kylan.
Hand håller en nyskördad rädisa med jordrester över fiberduk i växthus.
Skapa konto

Rädisor, omgång två, står i värmen i ett växthus.
Växthus med spirande piplök och gräslök i jordbäddar och grusgång i förgrunden.
Skapa konto

Piplök, luftlök och gräslök tror att högsommaren är här, de är heltokiga...
Nyplanterade potatisar som börjar spira i jorden, skyddade av halm och duk.
Skapa konto

Potatisen jag satte för någon vecka sedan har klarat snön och kallvädret för någon vecka sedan, rena turen att jag täckte med halm och duk...

• Gilla
Farfalle och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.