992 635 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 587 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 587 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 587 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 587 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 587 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 587 inlägg
Alla 150 hagtornsplantorna är satta. 200 av 280 av bokplantorna är på plats och de som är kvar har vi jordslagit tills deras riktiga plats är iordningställd. Även hunnit klippa gräset och lite allmänt småstädande här och var i trädgårdens bortglömda hörn.
Planterat om gurkor, pumpa, melon, tomater etc. Lämnade vissa i växthuset, men de känsligare fick följa med in igen.
Funderar över när man ska våga sätta ut gurkorna? De är ju känsliga för kyla, och enl prognosen ska det bara bli några grader varmt (och evt npgon minusgrad påmtisdag) den närmaste veckan.......
Funderar över när man ska våga sätta ut gurkorna? De är ju känsliga för kyla, och enl prognosen ska det bara bli några grader varmt (och evt npgon minusgrad påmtisdag) den närmaste veckan.......
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 587 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 587 inlägg
Satt resten av storgatstenen för dom tilltänkta rabatterna. Intstallerat nya bevattningspumpen, installerat tre kulventiler på dom nergrävda PEM32 slangarna. Saknade ca 5-10 meter PEM-slang, ett par kopplingar och en kulventil som jag skall komplettera med i morgon. Sen har jag bevattningssystem där jag med permanenta spridare och svettslangar täcker 75-80% av baksidans rabatter och gräsmatta.
Skall jag bara plantera nåt i rabatterna med och försöka få till en gräsmatta med.
Tänkte flytta ett litet äppelträd som inte trivs men det är helt fel tid nu va?
Skall jag bara plantera nåt i rabatterna med och försöka få till en gräsmatta med.
Tänkte flytta ett litet äppelträd som inte trivs men det är helt fel tid nu va?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pyssel ute.. dags att fixa växthuset.. ska till lite golv tex
I övrigt., Plocka upp/iordning trasiga glasrutor, vattna lite, städa fram växter, plantera om, rensa rabatt..fylla säckar med pinnar/sopor.. man måste oxå passa på att grilla till lunch när det bjuds på sol!
Satt en ny plastkompost på plats - en sådan otrolig slump att svärfar skulle ta bort sin precis när vi ville ha en
Införskaffat ytterligare solcellslampor, inkl färgglada minirisbollar till växthuset/uterummet. Som tur var det sol i em så vi fick se hur det blev
Införskaffat ytterligare solcellslampor, inkl färgglada minirisbollar till växthuset/uterummet. Som tur var det sol i em så vi fick se hur det blev
Tja, vet inte, vädret kallt, snö nu på morgonen (06.00), nu vid tio tittar solen fram, +4 alltid något....
Rabarbern frodas i kylan.
Rädisor, omgång två, står i värmen i ett växthus.
Piplök, luftlök och gräslök tror att högsommaren är här, de är heltokiga...
Potatisen jag satte för någon vecka sedan har klarat snön och kallvädret för någon vecka sedan, rena turen att jag täckte med halm och duk...
Logga in
Skapa konto
Rabarbern frodas i kylan.
Logga in
Skapa konto
Rädisor, omgång två, står i värmen i ett växthus.
Logga in
Skapa konto
Piplök, luftlök och gräslök tror att högsommaren är här, de är heltokiga...
Logga in
Skapa konto
Potatisen jag satte för någon vecka sedan har klarat snön och kallvädret för någon vecka sedan, rena turen att jag täckte med halm och duk...