3 390 182 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Brio?????????norrbottenssnickaren skrev:
Jösses, inte undra på att hon vill riva, köp riktiga saker och lite råmaterial, det är grejer det.
Fast mammsingarna brukar inte gilla för farliga verktyg.... Kanske en hammare att börja med....
Riktiga verktyg skall flickan ha....
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Riktade upp hjulen på bandsågen. Nedre hjulet är nu perfekt. Fick lägga på en vikt för att gå bort de sista vibrationerna.
So far so good. De övre hjulet däremot har jag ännu inte fått helt hundra. Får fortsätta i morrn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
So far so good. De övre hjulet däremot har jag ännu inte fått helt hundra. Får fortsätta i morrn.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Verkar vara många som passar på och snickrar nu när det är långhelg
Målat diskbänksmöbeln som jag började på för ~2 veckor sen, då jag insåg hur hopplöst dålig jag är på att använda en roller så tog jag fram lacksprutan och gjorde en lång plåga kort.
Nästa utmaning är hur jag ska få fast plåten i skivan, golvlim och tandad spackel?
Sen blev det att jobba lite med metall för att hänga upp hydraulpumpen och kontrollenheten till lyften på väggen, behöver komplettera med en permanent tryckluftsanslutning och få kabeln förkortad samt skyddsjorden inkopplad
Gör mitt bästa för att ha så lite som möjligt på golvet.
Målat diskbänksmöbeln som jag började på för ~2 veckor sen, då jag insåg hur hopplöst dålig jag är på att använda en roller så tog jag fram lacksprutan och gjorde en lång plåga kort.
Nästa utmaning är hur jag ska få fast plåten i skivan, golvlim och tandad spackel?
Logga in
Skapa konto
Sen blev det att jobba lite med metall för att hänga upp hydraulpumpen och kontrollenheten till lyften på väggen, behöver komplettera med en permanent tryckluftsanslutning och få kabeln förkortad samt skyddsjorden inkopplad
Gör mitt bästa för att ha så lite som möjligt på golvet.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Värmde försiktigt och riktade med rekylfri klubba.
Plockat isär svarven jag köpte och börjat måla om den. Eller den plockades isär typ samma dag jag fick hem den, resterande tiden har spenderats med att få bort färgen. Den sitter så innih-*, färgborttagare hjälpte föga, det har varit en massa slipande med stålborstar på vinkelslipen... Nu har jag iaf lagt ett lager primer:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Jag saknar färgborttagningsmedler Bums som man kunde köpa förut.
Lagom till lilltjejens 8års dag blev jag klar med målet.Skooda skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och en liten bas till bandsågen, tips av Ola C
Logga in