992 736 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Burat in tulpanerna, hittade lite kompostgaller när vi städade garaget. Satte nämligen en röd fläder förra året, med matchande tulpaner runt fötterna, trist om rådjuren äter upp dem. Förra året var det blått fågelnät över, det här är ju snyggare.
Även fortsatt evighetsprojektet med rötter i nedre delen av trädgården. Nu är det en klassisk lila rhododendron som ska bort. Petade även ner två av de nyköpta buskarna vid grannens rostiga staket.
Även fortsatt evighetsprojektet med rötter i nedre delen av trädgården. Nu är det en klassisk lila rhododendron som ska bort. Petade även ner två av de nyköpta buskarna vid grannens rostiga staket.
Snigla: det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.......
Grävde bort ca 1,5 kubik jord i min pågående kamp mot kirskålen - nu var det gamla komposthörnan som rök. Trist att gräva ur och slänga fin jord, men den var grnomborrad m kirskålsrötter så jag vågar inte lägga den någon annan stans
Fördelen är att vi numera har ca 3 kvm mer plan mark i trädgården, där vi så småningom ska ha riktiga komposter (när jag ser att jag fått bort all kirskål)
Givetvis öppnade sig himlen när jag stod och tömde släpet på tippen, och jag hade lämnat jackan hemma....... =Dåliga kläder
Grävde bort ca 1,5 kubik jord i min pågående kamp mot kirskålen - nu var det gamla komposthörnan som rök. Trist att gräva ur och slänga fin jord, men den var grnomborrad m kirskålsrötter så jag vågar inte lägga den någon annan stans
Fördelen är att vi numera har ca 3 kvm mer plan mark i trädgården, där vi så småningom ska ha riktiga komposter (när jag ser att jag fått bort all kirskål)
Givetvis öppnade sig himlen när jag stod och tömde släpet på tippen, och jag hade lämnat jackan hemma....... =Dåliga kläder
Kirskål på väg överallt här, men jag tycker faktiskt inte den är ett så stort problem. Den är ju rätt snabbrensad när man vill städa i rabatten och att utrota den på tomten (1900kvm) vore ett mardrömsrpojekt. Utanför rabatterna är den ju inte störig öht.
Idag har fänkål och solrosor fått göra sällskap tillsammans med de andra försådderna. Än så länge finns det plats i odlingsrummet men det lär bli trångt om någon vecka bara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 592 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 592 inlägg
... Har grävmaskinen jämnat till det sista som skall bli min nya gräsmatta och lagt i ca 12 kubik jord i mina nya rabatter och terasserade trädgårdsland. Nu är det bråttom att jämna till det sista och få på gräsfrö och bestämma vad ätbart vi skall odla i trädgårdslandet. Sen följer sättning av storgatsten runt alla rabatter.
Igår Nordiska trädgårdar, ett dyrt besök som innebar att jag behövde igång och plantera ute. Hade rejäl tur, missade kaoset i Stockholm med några minuters marginal och visste ingenting förens jag stod i trädgården och planterade rosor och telefonen började surra när kollegor och vänner undrade om jag var hemma.
Planterat är sparris, ramslök, liljekonvaljer och rosor.
Idag ska jag fortsätta ympa in ädelpäron på vildpäronträden samt så udda chilifrön som jag köpte.
Kul samtidigt som man måste blockera vissa känslor för var man än sätter ner foten i trädgården trampar man ner scilla, snödroppar, krokus, tulpaner eller andra lökväxter. :eek:
Planterat är sparris, ramslök, liljekonvaljer och rosor.
Idag ska jag fortsätta ympa in ädelpäron på vildpäronträden samt så udda chilifrön som jag köpte.
Kul samtidigt som man måste blockera vissa känslor för var man än sätter ner foten i trädgården trampar man ner scilla, snödroppar, krokus, tulpaner eller andra lökväxter. :eek:
Logga in
Skapa konto
Vi har två katter som tröttnat på allt stök i trädgården, den svarta med det originella namnet sot, bemödade sig inte ens att hälsa när han surt traskade förbi, jösses, lycklig den som fick bli katt, äta, sova, skita och bara vara.