Kör Fibaro.
Home Center Lite

Funkar det bättre? Är du nöjd?

Aa jag är nöjd

Vilken bör man köpa, Nexa Bridge eller Bridge+?. I princip samma pris på båda ju.

Jag skulle vänta 6mån lr köpa Vera plus lr Fibaro . Den är inte tillräckligt stabil än. Jag hade en men bytte till Vera plus. Som dag o natt i stabilitet...

Köp min Bridge+

Har en massa tillbehör med :)

Konspirationsteori:

Fibaro ligger bakom Nexa bridge för att få in oss billigt i automationsträsket och sen skaffar flera av oss en Fibaro HC för att få ngt som fungerar ;)

Har numera en Fibaro HC2 ...

• Gilla
Mick3 och 2 till
  • Laddar…
Qubino flush dimmer funkar fin-fint ihop med Bridgen. Bedömmer den som den bästa inbyggnadsdimmern jag testat hittills.

P
Hur har den nyaste uppdateringen fungerat för er övriga? Min blev nog tyvärr snäppet sämre än vad den var innan.

Peter Öjergren skrev:
Hur har den nyaste uppdateringen fungerat för er övriga? Min blev nog tyvärr snäppet sämre än vad den var innan.
Fungerar bra, i stort sett "bara" Z.wave controllern som stoppar någon gång emellan åt.

Z-wave fungerar bättre och har kontakt med brytare inte funkade innan uppdateringen men inte helt stabilt. Fortfarande räckvidds problem och instabilt på övriga 433MHz brytare.

MrPlow
Snart ett halvår med kontakt med supporten. Bytt enhet. Fått ny programvara. Installerat om appen. Resetat. Startat om. Alla 433 sensorer dupliceras lite då och då. Men det stora problemet är att jag inte kan lägga nya Z-waveenheter. Den första skickade inte på 433.

Ibland får man svar från supporten att de har mycket att göra.

Håll er borta från Nexa.

Redigerat:
Trist för kunder som köpt Bridge:en och trist för Nexa att ha dessa problem.
Tycker annars att Nexas mottagare mm håller en bra kvalité med låga priser.

Redigerat:
Den här tråden var inte så munter läsning. Sitter på en Nexa Gateway som precis firat treårsjubileum och fortfarande gör sitt jobb. Att Nexa inte längre servar med något på den fronten (sen årsskiftet) har gjort att jag funderade på att byta upp mig men tydligen ska jag vara rätt nöjd som inte gjort det?
Kanske beror det på behovet, men jag kör on/off och har inte pulat med automation, det är nästan alltid någon hemma så behovet finns inte. Knappt tjugo uttag/dimmers i huset men jag köpte precis på mig några extra då lokala ICA-Maxi körde 50% och tydligen ska sluta med dessa. Några stod att de var kompatibla med Bridge men det antar jag att även de gamla är?

Vad tror ni, hur länge kommer Gateway att fungera och vad får den att lägga av? Hårdvara, mjukvara eller apparna? Och vad kan den bäst ersättas med utifrån nuvarande prylar? Blir det till att återgå till fjärrkontrollerna tro?

Hej,
Kör med en Nexa Bridge+ sen oktober förra året och måste säga att jag är väldigt nöjd med den - till skillnad från många andra här....

Kör förnärvarande ca 30 Nexa mottagare (dimmer, switch, plugin och infällda) i mitt hus på ca 225 m2 i två plan och i förrådet som står 15-20 meter från huset. Har även ett gäng Esic temp/hygrometer givare, två ringklockor och några magnetkontakter anslutna.
Sol upp, sol ned, tidsstyrning, scener mm bara funkar. Tappat kontakten med molnet 2 ggr varav båda gånger berott på att Telia klippt anslutningen.
Antar att det fungerar bra för mig beroende på att jag har skippat allt vad Z-Wave heter (har inte det kontrollbehovet :)) och kör uteslutande från IOS app.
Får Nexa sedan bara ordning på Z-wave biten nån gång så blir det nog riktigt bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.