123 084 läst · 939 svar
123k läst
939 svar
Domoticz och Z-Wave
Ännu så länge missar man dzVents när man väljer Windows. Annars är det väl bara fördelar med Windows för oss som kan det.Qunaki skrev:
//Henry
jag har en PI3 med en Aeotec Z-Stick S2 som har börjat krångla för mig hela tiden
har testat att installera om Domoticz ett antal gånger men det blir bara sämre
nån som kan tipsa mig hur jag ska felsöka ?
kan det kanske vara SD-kortet eller stickan som krånglar
tacksam för lite hjälp på traven
// cazet
// cazet
Hjälper gärna till om jag bara kan? Du skriver lite tunt om statusen.cazet skrev:jag har en PI3 med en Aeotec Z-Stick S2 som har börjat krångla för mig hela tiden
// cazet
Har det någonsin fungerat?
När jag började hade uppföljaren till Z-Stick S2 redan kommit och som jag då läste mig till fordrades efterföljaren men jag är inte 100% på det?
Denna har jag och det fungerar bra:
https://www.zwavesverige.se/kontrollenheter/aeon-labs-z-stick-gen-5
//Henry
jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
jag har väl som mest ca 6 m mellan olika noder , har 9 st av olika fabrikat och jag tror inte att alla dom har börjat krångla samtidigt eller nära varandra i tid
jag har även en RFXCOM installerad men den funkar felfritt men det har väl ingen betydelse för Z-Wave delen
OOPS nu kallar gumman att maten är klar så det blir väl lite vin också så jag får väl stänga butiken för kvällen
//cazet
jag har väl som mest ca 6 m mellan olika noder , har 9 st av olika fabrikat och jag tror inte att alla dom har börjat krångla samtidigt eller nära varandra i tid
jag har även en RFXCOM installerad men den funkar felfritt men det har väl ingen betydelse för Z-Wave delen
OOPS nu kallar gumman att maten är klar så det blir väl lite vin också så jag får väl stänga butiken för kvällen
//cazet
Har du kört reparation av nätverket?cazet skrev:jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
//cazet
//Henry
Hallonpaj-vänner, skulle man inte kunna använda något sånt här?
http://wdlabs.wd.com/products/wd-pidrive-foundation-edition/#flash
Alt köpa en billig usb sticka som man sen använder för att spara alla loggar på samt databasen. Sen hör man ett script som gör en backup på databasen en gång i veckan eller så.
Så borde man komma runt att det blir mkt skrivningar?
http://wdlabs.wd.com/products/wd-pidrive-foundation-edition/#flash
Alt köpa en billig usb sticka som man sen använder för att spara alla loggar på samt databasen. Sen hör man ett script som gör en backup på databasen en gång i veckan eller så.
Så borde man komma runt att det blir mkt skrivningar?
Vilken version kör du? Jag kör den senaste stabila och den fungerar hos mig. Men däremot har två multisensorer lagt av hos mig under senaste månaden. En Aeon och en Fibaro.cazet skrev:jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
//cazet
//Henry.
De går alltså en tid och lägger sedan av?cazet skrev:
Jag har haft något enstaka sådant meddelande men det har räckt med en omstart. Det har nog bara varit vid ett tillfälle.
Det är ju inga billiga prylar men det ligger nära tillhands att misstänka stickan om det är alla enheter som beter sig såhär? Annars borde det vara isolerat till någon/några enheter.
//Henry
Är det någon här som använder denna dimmer till Domoticz?
Har just installerat en. Den fungerar perfekt manuellt och inkluderades korrekt, som det ser ut. Men den svarar inte på Av/På och dimning.
Några tips?
//Henry
Har just installerat en. Den fungerar perfekt manuellt och inkluderades korrekt, som det ser ut. Men den svarar inte på Av/På och dimning.
Några tips?
//Henry