Helt rätt, fel tänkt av mig. Tänkte inte på det scenariot med äldre maskiner.

TeroM skrev:
Nja, inte helt riktigt.

Alla LXT modellerna tar inte 4Ah batterier, eller 5 och 6 för den delen heller. På äldre modeller som har svarta batterikontakter utan stjärna passar bara 3Ah och 1,5Ah batterier. Du behöver ha gula kontakter eller svarta med stjärna. Batterierna går inte ens fysiskt att få på maskinen.
[bild]
Dom nya batterierna passar vissa äldre modeller där man endast kan skära bort en plastbit så passar baterierna.

Hur såg det ut på black friday förra året? Några bra erbjudanden?

Synd att kronan är så svag. :(

Ja. Men fortfarande 7100 med frakt.

snowjim skrev:
60 KG känns på tok för lite om det nu verkligen stämmer.
Jag var och köpte 4st i går. De nyper riktigt dåligt och känns klart mycket sämre än den äldre varianten.

Redigerat:
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
johel572 skrev:
Jag var och köpte 4st i går. De nyper riktigt dåligt och känns klart mycket sämre än den äldre varianten.
Jag upplever dom lika dåliga, kanske 60 är ett sätt att närma sig verkligheten?

Blir besviken varje gång de måste användas och mina Quickgrip XT inte räcker till. :|

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Dom går faktiskt att prova innan man köper dom 😀

Polos skrev:
Dom går faktiskt att prova innan man köper dom 😀
Sant så sant, men tyckte de kändes ok på Jula.
När man använder dom sida vid sida med Quickgripen ger dom sken av annat.. :)

FredrikR skrev:
Jag upplever dom lika dåliga, kanske 60 är ett sätt att närma sig verkligheten?

Blir besviken varje gång de måste användas och mina Quickgrip XT inte räcker till. :|
60 kg är mindre än vad man klarar att pressa med sin ena hand. Men, men, en extra hand är ju också bra att ha ibland, huvudsaken är ändå att de inte släpper av sig själva som andra no-nametvingar jag testat. Några från biltema åkte av den anledningen i metallåtervinningen för många år sedan.

För sitt pris är de väll helt okej, men de är inte värda mycket mer än 49kr :)

Ynk. Tack för råden om LXT-stjärnan. Mina gamla maskiner har inte stjärnan. Nu känns det mindre premium att jag valde att köpa in mig i det fina och framtidssäkra LXT-systemet :'(

importensketsig skrev:
Ynk. Tack för råden om LXT-stjärnan. Mina gamla maskiner har inte stjärnan. Nu känns det mindre premium att jag valde att köpa in mig i det fina och framtidssäkra LXT-systemet :'(
Fila bort lilla klacken och kör inte batterierna helt tomma. Tittar du på tidiga gula kontakter så använder inte dessa heller tredje kontakten som kom med stjänmärkningen. Har gjort det på vissa av mina och inga problem att köra 4Ah accar i dessa.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.